Projekt Sorteper

For en time siden kom denne lille fyr løbende. Lige nu har han fået arbejdstitlen Sorteper. Min blitz er i udu, derfor er han fotograferet oppe under lyset fra toiletskabet.

Kulsort med hvidt killing. Vægt 560 gram. Alder, tja? Hvis det havde været en af vores egne, ville jeg sige 4 uger. Men han er nok snarere 8 uger. Han spiser uden tøven Royal Canin kiks og creme fraiche. Jeg mangler at se ham bruge sandkassen.

Herkomst? Enten har en af naboerne et kuld, eller hans mor er halvvild og vandrer rundt med ham og eventuelle søskende.

Foreløbig har jeg ringet til nogle af de nærmeste naboer. Det tætteste, jeg er kommet, er to huse væk, hvor beboeren i morges havde set en voksen sort-hvid kat i hækken. Måske en omvandrende mor?

Yderligere handlinger:
Afvente om min mail til alle naboer giver svar.
Gå rundt og spørge i morgen.
Sætte ham ud i en transportkasse og se, om hans piv kan tiltrække moderen.
Ringe til Min-ven-katten i Hobro.

Andre ideer?

Hvis nogen har lyst til overtage Sorteper, så sig endelig til. Han er ret kælen.:heart_eyes:

7 Synes om

Hvor er han fin! Og Andreas, I er jo blevet udvalgt nu, så behold ham nu bare - ethvert ordentlig hjem har også en huskat :wink:
VH
Susanne

8 Synes om

Mission accomplished!

Det viste sig, at en nabo havde en hunkat med 5 killinger boende udendørs. Heriblandt Sorteper. De var tæt på 12 uger.

Sorteper er hjemme ved sin mor og sine søskende igen. På 12 timer i katteri Buen lykkedes det ham at tage 105 gram på, endda efter at have leveret en klat i kattebakken.

Hvis nogen undervejs skulle være faldet for ham, så er Sorteper er ikke afsat endnu. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 Synes om

Han kommer til at ligne Bølle-Bjørn :star_struck: … bare knapt så meget mustache :wink:

2 Synes om

Selvom jeg jo godt ved, det er de vilkår de lever under når det er på den måde du beskriver hos naboen, så gør det bare lidt ondt i ens hjerte, når man ved at han har den vægt og så er så gammel. :cry: Ville sådan ønske at der var flere der tog sig lidt mere af deres udendørs husmisser når de har killinger.

De tager jo ikke skade af at leve som udekatte, sålænge der er bare er mad og læ

EDIT: bare lige for en god ordens skyld ingen kritik af dig overhovedet Andreas, i fald det blev opfattet sådan. bare sådan en lidt filosoferen over hvordan nogen katte lever

2 Synes om

Jeg har da også selv tænkt over hans vægt. Nu startede jeg med at veje ham for at kunne bestemme alderen. Og dermed få en indikation af, hvad jeg skulle lede efter: En kattemor med et kuld, hvor der manglede en killing; eller et hjem, der lige havde en ny killing, som nu var løbet væk.

Forholdet mellem alder og vægt overraskede mig lidt. Jeg ved godt, at vores killinger vægtmæssigt er ovre i den modsatte grøft. Da Ulfgeir blev vaccineret præcist 11 uger gammel, vejede han således 1880 gram!

Men 700 gram i 11 ugers alderen er nok tættere på, hvad der er normalt for vildkatte eller staldkatte. Killinger er designede til det væksttempo, og der kan alligevel komme pæne store katte ud af det.

Killinger er så også designede til at skovle ind, når der er rigeligt med mad, Og det udnytter vi som opdrættere, for det er en god forsikring, at der er et par hundrede gram ekstra at tære på, hvis der skulle komme en infektion, så det kørte baglæns i en uge.

Sorteper havde en fin krop og pels at føle på, og motorikken var fin. Og hans søskende så lige sådan ud. Situationen er måske ikke så urimelig endda. Selv om vi selv gør tingene anderledes.

7 Synes om

Hvor heldigt for jer Andreas :slight_smile: Så jeg nævner lige igen, bare langsommere :slem: :slight_smile:
Hvor er han fin! Og Andreas, I er jo blevet udvalgt nu, så behold ham nu bare - ethvert ordentlig hjem har også en huskat :wink:

:slem: :p::flojte:

VH
Susanne

3 Synes om

Den intellektuelle modgift er at læse lidt om dødssynden frås og den tilhørende kardinaldyd mådehold. En praktisk modgift er at gå en runde og tømme gruskasserne, rydde op i løbegården og vaske hankatterummet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Visse-vasse Andreas, man bliver glad i låget af kattekillinger og frås og rødvin og chokolade. Mådehold er for gamle koner og katolske præster :wink:
VH
Susanne

3 Synes om