Projektplan for www.kattegale.dk

Hej alle :slight_smile:

jeg har idag - i samråd med min bedre halvdel, siddet og forsket lidt i hvad og hvordan vi bedst gør…

1. hvad er allerede klaret

hjemmesiden, CMS’et (det program der ligger bagerst på alle hjemmesider og som skal håndtere forum, gallerier og alt andet) valg af forum-software samt valg af galleri software er klaret.

I herinde har meldt ud at det er det I gerne vil - det stoler jeg på og jeg har chartret hjælp til det allemest hardcore tekniske… jeg er analytiker og brugervenligheds-optimerings-dame så nogle af tingene skal jeg have lidt assistance til… den del er også på plads

2. det jeg er ved at planlægge

a. - brugervenlighed.

vi har fuld råderet over hvor mange kategorier vi skal have - jeg laver det magen til det gamle KG - det er det alle kender - dog med et par små smarte ændringer…

jeg vil gøre alt for at brugervenligheden bliver så stor som muligt - jeg vil prøve en kombi af det bedste fra hhv KG og kattegale - begge har fordele og ingen tvivl om at det skal ligene KG så meget det kan…

www.katteportalen er IKKE brugervenligt og IKKE særlig godt bygget op - det her skulle gerne blive så let at holde styr på som muligt…

jeg vil først få forummet op at køre… såsnart det kører, så skifter vi derover… og så bliver vi fri for reklamerne herinde og får en udvidet smliey pakke GG kan se der er mange der synes det er sjovt…

b. - forum OG gallerier

dernæst går jeg igang med at tilføje gallerierne - jeg vil så vidt muligt få det til at snakke sammen med profilerne fra forummet :slight_smile: MEEEEEN det vil nok tage lidt tid med mindre begge systmer er ens bygget op og arbejder ud fra samme kriterier - men det skal nok lykkes…

målet er at få det til at ligne KG så meget jeg kan…

man skal regne med at det KG har - det er bygget op fra bunden… jeg skal have individuelle systemer til at snakke sammen så de danner samme billede og funktionalitet som KG - det kræver lidt tid

c. - statistik

jeg lægger statistik på hele systemet så vi kan se hvordan og hvorledes folk bruger sitet - så optimerer jeg det ud fra jeres ris/ros og hvad statistikken fortæller - det er mit levebrød i hverdagen så ikke at udnytte det her - det vil jo være fjollet…

3. Hvad skal I klare

a. - MBs assistance

jeg skal bruge MBs hjælp, for jeg skal vide hvad hun har af rettigheder herinde… HVIS vi er så heldige at hun har database export adgang - så kan jeg muligvis hive alle tråde herfra med over. HVIS hun samtidig har adgang til templates (ftp adgang) så kan vi bruge samme template (det er de farver og knapper og rammer i sidder og ser på) som fx den jeg ser på - det er den med poterne… nogle få ændringer laver jeg nok i pote-farve-valget så det bliver endnu lettere… men pote-temaet er super for selve forummet… MB - skriver du ikke til mig på MSN - så kan jeg få at vide hvad du har adgang til og hvad du ikke har…

b. - rækkefølge

i skal finde ud af om i vil hive folk over før eller efter jeg har færdiggjort galleri projeket - den del vil jeg ikke tage stilling til for så får jeg vist rigeligt at se til hehe

c. - rettigheder

vi skal have fordelt hvem der skal have rettigheder til hvad… ingen tvivl om at MB kommer til at have det endelige ord - og adgang til hele systemet. jeg kommer også til at have adgang til hele systemet - men jeg vil ikke gerne have ansvar for hvem der må hvad og hvorfor… der vil være nogle tekniske spidsfindigheder men dem tager jeg bare med MB…

spørgsmålet er om troldemor og Johnny i virkeligheden skal opgraderes fra redaktører til HA’ere - det er op til jer hvad i synes… det vil jeg heller ikke sige bevingede ord om - blot i finder ud af det før vi går i luften :slight_smile:

TIL SIDST

vil jeg bare sige at jeg tror det kan blive vildt stort det her… der er virkelig potentiale i det og med lidt samarbejde os 20 i mellem - så kan vi virkelig få noget godt og produktivt op at køre…

Knus og -pote dask

Jeg er imponeret over din drivkraft Miss T. Har du nogen ca. tidshorisont for at vi bliver kørende? Jeg vil umiddelbart tro, at det er en god idé at os herinde lige prøvekører det inden vi åbner for andre. For fungerer det ikke godt fra starten, så falder folk nemt fra igen. Noget der nok også er vigtigt er, at os der støtter om om dette her, fuldstændig sletter os fra KG, når vi har fået os oprettet i det nye. Ellers tror jeg ikke, at opbakningen vil være så stor, for så er vi jo stadig på KG.

[smilie=hate-bravo.gif] Super

Miss T: Send mig din mail, så tilføjer jeg dig på messenger [smilie=hate-tunz.gif]

Jeg kan dog ikke se der er nogen grund til at tage det vi har her, med over på det nye, det er vel ikke for alles “øjne” ??

Du er tilføjet, fandt din msn herinde [smilie=hate-hehe.gif]

Jeg synes heller ikke, der er noget, der behøver at blive taget med. Og det kunne jo ske, at vi faktisk ville være glad for at have tingene at kunne gå tilbage i. Jeg synes umiddelbart ikke, at vi skal slette dette forum med det samme.

Miss T…hvor er det bare godt…glæder mig vildt til at se det…

Og lige for at alle skal vide det…vi har gæster det næste par dage så det bliver nok ikke så meget jeg kommer til at være aktiv, men titter lige ind så tit det er muligt…

Jeg synes umiddelbart ikke, at vi skal slette dette forum med det samme.

Jeg regner nu heller ikke med at slette dette forum [smilie=hate-ghgh.gif]

jeg syntes osse det er helt fantastisk med den drivkraft miss t lægger for dagen, det tager jeg squ hatten af for. hvordan og hvorledes det hele skal hænge sammen er vel bare noget vi tager hen af vejen efterhånden som sitet bliver færdigt, jeg håber bare at det bliver lidt ligesom det gamle kg for ellers taber vi mange brugere igen.
syntes så heller ikke dette forum skal lukkes el slettes, der står da nogle værdifulde ting for mig, ja de er kopieret, men alligevel

Hvad koster det at stable sådan et forum på benene? Som jeg foreslog i pb til dig i går Johnny, så synes jeg altså, at vi skal betale et beløb til Miss T. Synes I at 100 kr. fra os hver er urimeligt. Der går jo masser af timer på det arbejde, som Miss T istedet kunne bruge på sig selv. Jeg synes virkelig, at det er prisværdigt, at hun vil gøre det.

Jeg giver dig ret Johnny. Det nye forum skal ligne KG lige så meget som det nu kan komme til. Og så vil jeg noget SÅ gerne have det nyeste indlæg i en tråd til at ligge øverst.

jeg er helt klart osse med på at smide lidt håndøre efter miss t og hendes bedre halvdel som jo osse er med her.
det forum som jeg kender og som det nye kg kommer til at minde om, på det komme de nyeste indlæg op på forsiden hele tiden, og de øverste indlæg er de nyeste

Jeg er enig. Vil også gerne give mere end 100 kr. Er der nogen, som koordinerer? (ved det godt, skyder ansvaret fra mig…)

Jeg smider også gerne, og også gerne mere end nævnt.

Hvad angår det lukkede.

Så må det ikke kunne ses af andre end os, [smilie=hate-nono.gif] men vi må heller ikke give nye brugere, følelsen af ikke at høre til [smilie=hate-lookaround.gif] og følelsen af at andre sidder på et lukket, og skvadrer om dem uden de kan se det. [smilie=hate-cry2.gif] Og det vil nye føle hvis det er her.
[smilie=hate-ghgh.gif]

Jeg mener så vi skal hurtigst muligt, have åbnet op, for mange rigtig mange ville komme med lige nu, men hvis vi venter, ja så er tiden gået og meget glemt. Vi mennesker har det med at hurtigt glemme det ubehagelige, og bare fortsætte i den gamle gænge.

Jeg er med på det som i bliver enige om…

Super super. Synes så også vi skal testkøre det nye inden vi skaffer nye medlemmer.

i det nye forum mener jeg slet ikke der skal være en lukket afdeling ligesom her, den skal være for alle der er medlemmer på siden, man ka så istedet lave grupper ligesom inde på kg til alt det som andre ikke må vide noget om

Kunne lige forestille mig det drama der ville blive hvis der var et lukket rum som kun var for ELITEN [smilie=hate-tunz.gif]

ja og den slags gider vi ikke ha på det nye kg, det skal være ren hygge og alle skal kunne opfører sig ordentligt og tale pænt med hianden el i det mindste ordentligt

hej alle

så er der et lille øjebliksbillede fra arbejdet med det nye forum…

det er forsøgt så enkelt som KG og så brugervenligt som muligt…

der mangler en del endnu - så rolig nu med de helt vilde ris/ros kommentarer [smilie=hate-ghgh.gif] - fx er jeg helt med på at det pt er blandet dansk engelsk…

men så pip om dette og hint er meget velkomne…

redigering af brugerporofiler ligner det her inde meget - der vil være mange mange flere muligheder end på KG men i overskueligt design…

man kan selv sætte om man vil se første eller sidste indlæg først, hvordan man vil se posts og topics og sidst men ikke mindst - så er der ikke noget med sider da der kan være 999 indlæg på en side i det nye KG :slight_smile:

håber i kan lide det foreløbigt…

det gør ikke noget… vi ser alle interfaces meget forskelligt… hvad der er super simpelt for nogen er en labyrint for andre…

men du bliver nok nødt til at være lidt mere konkret…

det du ser på billederne er hvordan et indlæg vil se ud og hvordan forsiden vil se ud når man trykker på /forum - lidt ala hvad man ser når man gør det samme på KG

… det er dog stadig WORK IN PROGRESS så der er mange finesser der bliver rettet til…

kan du sige lidt mere om hvad det er der gør det svært for dig ?