Provokerende lave bud ved salg oplever i også det

Jeg er godt nok ved at være træt af dba og guloggratis. Når jeg f.eks har vundet noget foder jeg ikke kan bruge sætter jeg det på dba og gul og gratis.
Sætter typisk prisen under den danske pris og ca den pris på den danske zooplus.
Alligevel opdager jeg gang på gang på gang nogle direkte respekt løse bud.
Satte f.eks noget grus til 120 kr. I dk så ejg det lå til 150 og zooplus dk til 130. Alligevel skriver en hun vil tage de 3 poser for 200 kr. . en anden skrev og tilbød 250 for alle 3 poser og havde den frækhed at påstå han kunne få det til 100 kr… spurgte hvor og det var i petworld…checkede de tager 129 kr for samme grus.
Skriver IKKE i mine annoncer prisen er til forhandling.
Hvorfor hulen er det lige folk mener de da kun skal give det halve af hvad man beder om og går udfra knald tilbuds priserne de har set en gang sidste år i en butik. Hvorfor kan de så ikke holde sig fra ens annoncer. har intet problem med at gå lidt ned i pris men at man vil give 200 eller 250 for noget jeg har sat til 360 synes jeg godt nok er at stramme den og samtidig lyve om hvad de plejer at give. Jaja går den så går den tydeligvis :doh::doh:

Er jeg eneste der møder den slags idioter? Hvad gør i for at undgå det. Hvordan prissætter i jeres ting til dba og guloggratis.
Herinde går jeg tit udfra zooplus prisen minus lidt men det er også “vennepriser” fordi man ved der ikke er meget problem herinde og det tit kan leveres på udstil osv.

Er sikker bare sart men er ved mere eller mindre hver eneste af ens annoncer man skal se på disse jamen jeg gav sidst(på knaldtilbud i et 4 stk per husstand tilbud :tihi:) x kr. Jeg er da bedøvende ligeglade med knaldtilbud priserne når jeg går ud fra de vejledende priser i min prissætning af uåbne nye produkter. :muhaha:

" ca den pris på den danske zooplus."

og allerede der vil du miste RIGTIG mange købere… For den er altså også BRÆKDYR… zooplus.dk lider ekstremt af den danske moms! jeg kan få bedre priser på kattefoder hos dyrehandleren på hjørnet end på zooplus.dk…

rigtig mange ved godt at zooplus findes på flere sprog - og jeg ville ALDRIG gå en krone over tysk/engelsk zooplus-priser inkl porto fra dig!..
for ellers kan man jo altså lige så godt købe det ved en forhandler hvor man trods alt kan brokke sig og få kompensation, hvis lortet fejler noget eller er gået i stykker ved transport :slight_smile:

vil aman sælge “brugt”/second hand - så skal der være en fortjeneste for køberen ift. at købe det hos en forhandler!
du har trods alt ikke givet noget for det - så for dig er det REN fortjeneste! og jeg ville ALDRIG give en privatperson større fortjeneste end en forhandler - for hos forhandleren har jeg langt større sikkerhed end hos køb ved privatperson…

Jeg tror det er tidens trend. Alt står til debat og man tager det som givet at ingen pris er den man skal gi. Især når vi snakker privat salg.

Tja … Jeg synes folk kan byde, hvad de har lyst til - det generer mig ikke. Om jeg så vil sælge for den pris, er mit valg.

Jeg er enig med Pia i, at der skal være en del penge at spare. Kan jeg få samme pose foder for det samme hos fx Zooplus.de, vil jeg da ikke give det samme hos en privat person. Hos Zooplus har jeg muligheden for at klage, hvis varen ikke er i orden, det har jeg ikke ved privat køb.

Derfor skal det være væsenligt billigere, at købe hos en privat person :slight_smile:

Det nævnte grus lå til 130-150 kr i de online butikker jeg fandt fra DK af og fejler jo intet men er helt nyt så folk ville spare 10-30 kr per pose. Men hvorfor kan folk ikke bare lade vær at komme med lave bud hvis de mener det er for dyrt der er jo masser af andre annonce.
Det er den tyske zooplus pris jeg går udfra herinde ville du også se i salg hvor der er sat noget foder til salg.
Foder/grus/whatever bliver imo ikke mindre værd fordi det er vundet. Så hvis du vandt en vaskemaskine ville du også sælge den til spot pris fordi du havde vundet den, så er vi forskellige der.

[QUOTE=tzari;696849]
Foder/grus/whatever bliver imo ikke mindre værd fordi det er vundet. [/QUOTE]

Jo, det gør det i princippet, fordi man som køber ikke har nogen klagemulighed ved privat køb.
Lad os nu antage, at når man åbner posen er foderet muggent. Så har køber altså tabt sine penge.
Var det købt hos en forhandler, ville man have en klagemulighed.

Men hvorfor blive sur over, at nogen giver dig et bud - det er vel det en handel går ud på :?

Ja - hvis man vælger bud og chat, må man jo forvente at folk byder det de ønsker.
Jeg mener man begge steder kan vælge dette fra, hvis man ikke ønsker bud på sine annoncer

Jamen så er jeg en af “idioterne” for jeg kan nemlig godt finde på og prutte om prisen på sådanne ting, skriver dog ikke at jeg kan finde tingene billigere andre steder - men giver et bud og så må køber slå til eller lade være.
Har selv i går været i Aalborg og hente 2 hamsterburer med div. tilbehør, de stod til 350 kr for begge og kan se annoncen har kørt i 19 dage, tilbød 225 kr og at afhente i weekenden, det slog sælger til på.

MVH
Gitte

Jeg er heller ikke sur over reele bud. Men bud hvor man byder ca 50% ned er imo provokerende. Hvis man mener man kan få det billigere i butik så køb det da i den butik. Jeg går gerne lidt ned i pris men ikke SÅ langt ned så kan jeg ligeså godt give det til velgørenhed. Fordi jeg sælger det ekstrem billigt bliver det vådkost/grus/whatever jeg køber i stedet for jo ikke billigere. men må i gang med at lave en masse byttes annoncer istedet for og se om folk bedre kan forholde sig til det så.

[QUOTE=Poly-Cats;696858]Ja - hvis man vælger bud og chat, må man jo forvente at folk byder det de ønsker.
Jeg mener man begge steder kan vælge dette fra, hvis man ikke ønsker bud på sine annoncer[/QUOTE]

Plejer at bede om chat men ikke bud. Men hvor slår man buddelen helt fra?

Ja jeg har min datters gamle molo flyverdragt tilsalg for sølle 400 kr, den koster fra ny af 1199, og den er virkelig i god stand. Så er der en der skriver at han vil hente den for 200, og en anden skiver at han byder 300… Kan de dog ikke forstå at dba og trendsales ikke er en aktion :frowning:

Jamen et eller andet sted skal man vel starte.

Når vi sætter noget til salg eller skal købe noget, så går vi ud fra at der bliver/skal bydes. Ergo sætter vi prisen højere end hvad vi forventer at få for det, for så føler køberen også at de har sluppet billigere. Og vi ved at vi har fået den pris ind som vi vil have, selvom vi har skåret ned.

så man skal sætte prisen urealistisk høj for at få en reel pris?

ORK, så skulle du opleve folk til bagagerumsmarkeder. De nærmest forventer af få tingene gratis. Jeg svarer dem altid NÅR de så siger jeg bliver nødt til at tage det med hjem igen…ja og det er fint er mit svar for så har jeg igså noget at sælge næste gang. Og så ligner de ? i hovedet og nu er det mig der griner i skægget

Man kan jo bare sige nej hvis man ikke vil sælge til den pris folk foreslår, jeg synes da ikke det er nødvendigt at kalde folk for idioter, fordi de kommer med et bud. Jeg synes nu også det skal være MEGET billigt at købe foder/grus/osv ved en privat person - portoen kommer jo gerne oveni, eller også skal jeg bruge tid og benzin for at hente det - frem for at jeg kan bestille på en hjemmeside og få det lige til døren, eller gå ned i den lokale dyrehandel som ligger et stenkast fra hvor jeg bor. Der er mere besværligt at købe privat, så for mig skal der vær en større besparelse end 30 kr. Det er jeg sikker på jeg også kan få det til, måske endda billigere, næste gang der kommer en tilbudsavis for dyrehandlen.

Hvilket grus drejer det sig om? Petworld har mange gode tilbud på grus i denne uge, så det er næppe løgn, hvis han siger han kan få det for 100 kr. - Naturligvis skal man så aftage måske 5 poser, men stadigvæk.

Jeg har oplevet at blive skældt ud fordi jeg bød en for sælger provokerende lav pris. Her blev der bedt om et bud så det var helt legalt at byde. Mit svar lød som følger. Du har nok ikke sat pris på din vare i håb om at få mere for den end den reelt er værd. Så kom der en pris på. Det var også på DBA eller Gul og gratis. Hvis folk ber om et bud forventer jeg at varen bliver min hvis ingen andre byder. Sådan foregår det bestemt ikke altid.

Det er jo der som her i vore tråde der kommer ikke altid kun de svar som vi kan bruge til noget.

jeg kigger slet ikke de steder efter grus eller foder…jeg ville blive taget ved næsen…jeg kan nemlig ikke få mig selv til at prutte om prisen…

men hvorfor sætter du det ikke til salg herinde ?.. her er da en del katteejere

Det er nu ikke bare det grus gruset var bare et eksempel på en ting hvor der bydes ekstrem lavt på ting uden man har skrevet bud modtages :slight_smile: Synes så ikke uges tilbuds prisen er relevant for hvad man tager da folk ugen efter jo ikke kan hente varen til den pris mere men KUN den uge det nu engang er der. Har sat foderet herind men gruset vil jeg hellere selv beholde end sælge til lavere pris som jeg typisk sætter varen herinde for da folk herinde jo netop bruger zooplus.de ofte :slight_smile:

Skal jeg købe noget sådanne steder skal det være væsentlig billigere end jeg kan købe andre steder - det skal jo også hentes…

ja der findes virkelig nogle som ikke har sans for hvad et realistisk bud er og som underbyder det helt vildt, har netop haft en meget speciel og dyr gasgrill til salg som kostede knap 2000 kr fra ny, vi havde brugt den max 10 gange og den så satdig ud som spritny og var ca 3/4år gammel og havde sat prisen til 800 kr, vi fik bud helt ned til 150 kr.
i sådanne tilfælde cutter jeg køber af med det samme og så er det os han hun skal handle med.

jeg har så osse lagt mærke til at utrolig mange sælgere sætter deres varer utrolig højt og tit højere end nyprisen el hvad en tilsvarende vare koster.

når vi sætter noget til salg sætter vi prisen en lille smule højere end den pris vi forventer, men aldrig så høj så det virker dyrt og det tror jeg er meget vigtig når man sælger privat. er så osse så heldig at tonya er helt vild god sælger, bare spørg kamikaze. de gange vi har hjulpet hende har tonya virkelig fået lokket muldvarpen op af folks lommer