Provokerende solsorter

Hækken herude i baghaven er en surbærhæk, så den står lige nu med masser af sorte bær, som åbenbart er solsorteguf. Så der sidder jævnligt solsorte og mæsker sig lige oppe på toppen af hækken. Og de bliver bare siddende, selv om kattene kommer ud. De har opdaget, at kattene ikke kan komme efter dem.

Det undrer mig, at kattene stadig ikke har forsøgt at kravle i hegnet eller kravle op ad pælene, men det vildeste, der er sket indtil videre, er, at Asani har rejst sig på bagbenene og har stået med forpoterne på hegnet. Ingen forsøg på at forcere det. Men enorme frustrationer over de dumme fugle.

Lige før gik de (fuglene) så skridtet videre: Ikke færre end tre af dem fløj ned og satte sig på græsplænen, mens Chili sad ude på terrassen få meter væk. Der var selvfølgelig også en oven på hækken. Men kattene bruger altså lidt for lang tid på at lure på dem, så inden de når til at sætte i gear, er fuglene for længst fløjet.

En enkelt gang har jeg set Asani sætte efter en, og jeg skal lige love for, at der er fart i de abyben! Men ikke så meget, at man kan nå tværs over haven uden at blive opdaget.

8 Synes om