Psykisk mærket!?!?

Hej,

Kort fortalt så har Mig og min kæreste været sammen i 1½ år, han har en Kat (Kenneth) som jeg er blevet meget glad for, vi er meget ofte sammen, der har dog været noget tumult i forholdet nogle gange, men intet af større karakter som resulterede i længerevarende brud.

Men her i slut september så gik vi fra hinanden i en længere periode, alt i alt varede det ca. 1 mdr. hvor tingene var ret slemt imellem os, jeg var kun et par gange hos min kæreste i den periode, men det var dog under relativt rolige forhold, ikke noget “smide med tingene” eller råberi el…

Anyways,
vi er så blevet gode venner (kærester) igen, og tingene går fint.
Men Kenneth har ændrede adfærd efter den periode.
Ikke noget direkte problematisk, men han er begyndt at gøre det der med poterne som killinger gør når de får mælk hos moderen, hvor de træder skiftevis ned, han gør det så i dynen når vi ligger os til at sove, det varer en 10 sekunder ca., og så ligger han sig til rette. Han kan dog godt gøre det et par gange inden han ligger sig, men det er faktisk kun lige når vi har lagt os.

Han ligger stadig med os hele natten stort set, og ofte imellem os under dynen eller i ske med mig… han er min lille puttetrold hehe :høhø:

Jeg har hørt før, at de kan medtage den adfærd som voksne, hvis de er taget for tidligt fra moderen, hvilket vi dog også mitænker ham for at være, men er ikke sikre, men det er en længere historie. Men igen, tror ikke det handler om det, da han jo aldrig har gjort det før…

Han er næsten 3 år nu, og har aldrig gjort det der med poterne før.

Han kan godt gøre det med at “sprede” poterne skiftevis “ud i luften” når vi nusser ham (kan altså ikke lige forklare det bedre :tihi:), men det er ren hygge, for han ligger og spinder og rigtig nyder det.

Men Hvorfor er han begyndt på at gøre det ned i dynen? Og kan det være pga det brud vi havde?

For synes at mig og Kenneth er relativt tætte, jeg er meget om ham hele tiden, han får endda mere opmærksomhed fra mig end min kæreste, som jo bor med ham (forstå mig ret). Så tænker om han måske er mærket af at jeg ikke har været der i den lange periode…?
Og kan jeg gøre noget?

Jeg ved godt det ikke er noget stort problem… jeg er bare nysgerrig efter nogle svar og tanker om det…

knuSs & fortsat Go´ November

Kan ikke fortælle dig hvorfor han pludselig gør det i dynen, men min voksne herhjemme gør det også nogle bestemte steder, der dufter specielt godt af mig, og han er altså ikke taget for tidligt fra opdrætteren.
Han viser jo bare at han er tryg, nyder det og det kommer ofte i takt med en spinden.

[QUOTE=ThildeL;977331]Kan ikke fortælle dig hvorfor han pludselig gør det i dynen, men min voksne herhjemme gør det også nogle bestemte steder, der dufter specielt godt af mig, og han er altså ikke taget for tidligt fra opdrætteren.
Han viser jo bare at han er tryg, nyder det og det kommer ofte i takt med en spinden.[/QUOTE]

Enig med Thilde. Som regel vil det være et tegn på, at han er godt tilpas. Måske er han bare glad for, at du er tilbage i sengen hos ham :slight_smile:

Og dejligt at høre, i øvrigt, at Kenneth har det godt, og at du har mulighed for at være sammen med ham :cool2:

Tak for jeres svar, men jeg synes stadig det er underligt at han er begyndt på det efter vores brud…
Og jeg har læst og hørt flere steder fra at når de gør det (hvis de er blevet taget for tidlif fra moderen), så er det derfor, fordi de er psykisk mærket af det…
Så jeg tænker at ja, det må være pga vores brud, altså som en reaktion på det…

Han spinder ikke imens, og hvis vi nusser ham imens så er det som om han ikke registerer det, han reagerer i hvert fald ikke på det…
Hmmm…
Men det ku da være rart hvis det bare var et tegn på at han var glad for at jeg var tilbage, der er bare noget der siger mig at det ikke er derfor… eller jov tror da at han er glad for at jeg er tilbage heh, men i ved hvad jeg mener…:slight_smile:

Jeg har et bestemt tæppe, som særligt én af mine katte er fuldstændig tosset med. Han står og tramper løs på det med alle fire poter faktisk. Og så er han altså også helt i sin egen verden. Det kan nærmest være helt tranceagtigt. Han reagerer heller ikke på at blive nusset.

Jeg ved, at han i hvert fald ikke er blevet taget for tidligt fra moren, så jeg er ret sikker på, at han bare hygger sig der på tæppet :slight_smile:

Det kunne jo også være, du overfortolker det lidt, fordi du har dårlig samvittighed over at have været væk fra Kenneth?

Galath:
Ja det kan godt være at det er min egen dårlige samvittighed, for har da haft dårlig samvittighed over det fordi, ja jeg har jo været meget om ham de sidste 1½ år…
Jeg håber det er det så, og han bare er glad for at jeg er tilbage…: )

Min plejemis er også begyndt at trampe og bide fast i tæppet eller dynen, som han tramper på. Han er helt i sin egen verden, nærmest trance-agtig. Han bliver sur og mijaver gennemtrængende, når jeg fjerner tæppet fra hans mund.

Han er også blevet en rigtig puttoman og vil nusse/putte hele tiden. I morges lagde han sig til at sove midt i vores putte/hyggeritual.

Jeg tror bare han har savnet dig :slight_smile: Min ene gør det også og vi fik ham da han var 6 måneder så han er bestemt ikke kommet for tidligt hjemmefra :stuck_out_tongue:
Du forveksler det ikke med uldsutteri som kan være tegn på at katten er taget for tidligt fra moderen? :slight_smile:

Christa;

Jeg sku faktisk lige til at gå ind og skrive det med at jeg har læst i en bog at netop uldsutteri også er et af tegnede på at de er blevet taget fra tidlig fra deres mor (det gør han dog ikke), men jeg har også læst at det andet fra samme bog, noget med at de bruger samme metode for at få mælk hos moderen og så “mindes de dengang”, når de gør det… kan desværre ik huske hvad den hedder nu, men skal prøve at finde den igen…

Men måske det tramperi kan have flere betydninger så…:slight_smile:

Jeg lagde mærke til at han spinnede i nat da han trampede, men ku ikk få kontakt med ham selv om jeg nussede ham… synes ik han har spinnede de andre gange, men må prøve at ligge mærke til det fra nu af…:slight_smile:

Katte kan spinde så lavt, at man faktisk kun kan opdage det ved at lægge en hånd på deres brystkasse og mærke de svare vibrationer (har haft sådan en kat)…
Adfærden er helt naturlig og ikke noget at bekymre sig om… det har intet at gøre med om katten er kommet for tidligt hjemmefra eller ej… og slet ikke om den er blevet psykisk mærket - det ville formentlig give sig udslag på helt andre måder.
Katten hygger sig - med en infantil adfærd over sit menneske… hvilket er ganske almindeligt… katte veksler meget mellem at behandle deres mennesker som enten “mødre” eller “killinger” :slight_smile:

Altså man skal dæleme også være den helt rigtige person (dvs. mig), hvis Hector gider spinde for en.
Han spinder næsten aldrig, men hans ansigtsudtryk og halesprog siger det hele. Og han ælter jo stadig :slight_smile: Og ja de bliver helt ekstatiske over det. Men det er noget værre vrøvl at direkte linke de to ting - fra tidligt fra moderen og æltning.

[QUOTE=LunaTiC;977810]Christa;

Jeg sku faktisk lige til at gå ind og skrive det med at jeg har læst i en bog at netop uldsutteri også er et af tegnede på at de er blevet taget fra tidlig fra deres mor (det gør han dog ikke), men jeg har også læst at det andet fra samme bog, noget med at de bruger samme metode for at få mælk hos moderen og så “mindes de dengang”, når de gør det… kan desværre ik huske hvad den hedder nu, men skal prøve at finde den igen…

Men måske det tramperi kan have flere betydninger så…:slight_smile:

Jeg lagde mærke til at han spinnede i nat da han trampede, men ku ikk få kontakt med ham selv om jeg nussede ham… synes ik han har spinnede de andre gange, men må prøve at ligge mærke til det fra nu af…:)[/QUOTE]

Jeg har også hørt det med at æltningen stammer fra dengang de drak hos deres mor, men jeg har aldrig hørt/forstået det som værende fordi de er taget for tidligt fra deres mor :slight_smile: men det er vidst også slået fast et par gange nu :stuck_out_tongue:

Æltning er her i huset en hyggeting.
Thea gør det når hun er rigtig hygge/kælesyg, dog har hun bestemte steder hvor hun ælter. Hendes hængekøje, Tjalfes nullerput og min mave når vi går i seng. Hun lyder så som en motorsav imens, men det er det eneste tidspunkt hun er højlydt på så det nyder vi bare.

Ja, killinger ælter deres mors mave, men om det er for at få mælken til at rende bedre, om det er ren hygge eller begge dele - det ved jeg ikke, men jeg gætter på begge dele :wink:

Kan nu sagtens mærke og høre når kenneth spinner, så blir han en lille vibrator lol