Pudsige ting din kat gør

Jeg ved af gode grunde ikke om I har sådan en tråd herinde - men den kunne være sjov at have. Så man kan få et smil frem på helt almindelig dag :slight_smile:

Og jeg vil da gerne lægge ud… Sebastian - vores huskat - er vores helt egen vagt"hund"… Når nogle - der er ukendte for ham - tager i døren - så står han ved døren og knurrer…

Når sønnike ligger og sover inde på hans værelse… Er der der heller ingen der kommer ind til ham, med mindre det er det er sønnikes forældre - for så knurre han også…

Han er noget af det mest kærlige og søde der findes, men når det drejer sig om vores sikkerhed - så er han altid opmærksom…:høhø: Så bare kom forbi og besøg mig hvis I tør…:tihi::stuck_out_tongue:

Min ene birma, Louis, ligger og maser hovedet ind i armen på én når han kommer op og vil kæle. Han ligger simpelthen storspindende med næse og øjne mast ind i armen på én (og det lykkes ham på en eller anden måde selvom jeg har ret tynde arme) :tihi: Det er ret sjovt og super kært - ved ikke hvorfor han gør det (?)

Jeg har et billede af det faktisk (selvom kvaliteten ikke er den bedste):

Hvis der er nogen, der har noget klogt at sige om det, skal de ikke holde sig tilbage :høhø:

Coco og Nita er meget snaksaglige om morgenen. Når man skal i bad står de begge under bruseren og Coco miawer imens. De smutter så ud af bruseren når man åbner for vandet.
Coco kan finde på at knurrer når der går nogle forbi vores dør (vi bor i lejlighed)
Hver gang vi åbner en skuffe kommer Nita løbende for at kigge om der skulle komme noget legetøj op til hende mens hun laver sine søde misse lege øjne.(det gælder alle skuffer) :smiley:
Når man lige har sat sig ved pcen så vil nita snakke og hun miawer som en gal for at få sin påkrævet opmærksomhed

Vi har Josephine som også knurrer :slight_smile: men det er kun når hun hører at skraldebilen kommer og henter affald, så hver tirsdag løber hun rundt i huset og knurrer til hun ikke kan høre bilen mere :tihi:

Og så er der Poker Face…han “pudser” vinduer så jeg er ved at få pip :surrender1:
Han pudser på ALLE vinduerne her…flere gange HVER dag… han sætter sig på rumpen i vindueskarmen, tager begge forpoter op på vinduet og så løber han ellers :tihi: jeg er især rigtig glad for det når han lige har været ude en tur i regnvejr :surrender1: nøj hvor bliver de så blanke :høhø:

Bomben SKAL være med til at skrælle kartofler :S

Lou Lou VIL slikke på vores fingre så snart hun ser sit snit til det :tihi:

Ha-ha… Sådan en “vagtkat” har jeg også. :smiley:
Godt det samme, for min hund lader HVEM SOM HELST gå ind ad min dør… Katten, derimod, udstøder en rasende mjaven og kaster sig over den formastelige i samme sekund, han eller hun åbner døren. Han knurrer egentlig ikke, men hans mjaven er så dyb og gennemtrængende, at det lyder lidt som et mini-løvebrøl. :øøøvvvs:

…og engang, min bror kom på besøg med sin hund, sad den dumme kat oppe på et bord og nedstirrede hunden, mens den højt og tydeligt tydeligt gøede: “Vuf! Vuf!” (altså KATTEN gøede - Hunden pev faktisk så ynkeligt, at det mest af alt lød som en mjavende kattekilling) :dokdok:

Vores hankat har en mærkelig ide om at slikke på fingre, efter et minuts tid ender fingrene så inde i hans mund, hvor han begynder at skubbe dem hen og holde hans læbe ved hjørnetænderne, og så begynder han ellers at gnaske løs, ikke i fingrene, men bare at gnaske/ skære tænder.

Der er slet ikke nogen ende på alle de pudsige mine katte gør :høhø:

Min huskat Pixie, er kendt for at være skizofren (intet ondt i det, det er bare fordi hun somme tider ser ting der ikke er der, osv.), blandt andet ynder hun at stå og glo ind i væggen… Det har hun altid gjort, og det har altid været yderst morsomt at se på. Hun står og stirre DIREKTE ind i vægge eller møbler, med det tommeste udtryk i øjnene :stuck_out_tongue:

Simba, min burmeser, insistere på at dække alverdens ting til.
Han forsøger hver dag at dække madskålene til, altså så han står og skraber foran dem. Derudover dækker han gerne opkast til med tæpper, og glemmer aldrig hans reaktion på mit plaster med blod på, det forsøgte han også at dække til. Har siden prøvet at vise ham papir med blod på, hvis jeg har skåret mig eller lignende, og straks forsøger han febrilsk at dække det til :høhø:

Columbine, min anden burmeser, kan finde på at stå og “grave” på min hovedpude.

Og så tager de altså kagen med deres reaktion på fugle! Hold fast det er morsomt! :høhø::høhø:
Hvis de ser en fugl udenfor vinduet, går det HELT amok og sidder bare og jamre og klynker på den særeste måde, så det indimellem også lyder som om de gør som en hund:høhø: Det er SÅ sjovt at høre på. Jeg har også optaget lydende på min mobil, men kan ikke lige finde ud af at smide dem på nettet, for ellers skulle i helt klart høre det:p

Nu har jeg jo mest Burmesere,og De laver aldrig pudsige ting:tihi:
Bailey elsker at sidde på elektriske apparater og få varmet rumpen:ups:

Morgan dækker,ligesom Simba, også alting til og er desuden ekspert i at gemme sig:yikes:

Brum er frygtelig larmende,højt miauvende for at komme ud,ind,op,ned eller bare blive kælet med:thumbdown:
Lucy Lillefis:love2: er endnu bare en lille bølle,men klatrer gerne op af ens ben,for at få opmærksomhed:S

Egon,hellig Birma,pudser også vinduer,og så er han meget nærsynet,skeler derfor en del og kommer ikke før han kan høre det er nogen han kender:høhø:

Min gamle huskat Sara,kunne ligge på siden og så hive sig afsted,langs sofaen i fuld fart:uha:

Kan man andet end elske de underlige væsner.

Tine

Hvor er det sjovt at læse :slight_smile:

Jeg ved egentlig ikke om min Milo (Birma-killing på 5 mdr.) gør noget specielt… Men han er dæleme fræk som en lille slagterhund :wink: Han sover i min seng om natten, og når han så synes, det er på tide, at “moren” står op (det er som regel kl. 5 eller 6), så går han konsekevnt ned i fodenden og hapser efter mine tæer… og ja, så vågner man jo :wink:

Han er meget morsyg, og miawer og miawer, hvis jeg ikke lige er der… Så skal man jo komme og give ham opmærksomhed, hvad ellers da? ;-))
Han er en værre pjatte-gøj og meget legesyg, så jeg glæder mig til at finde ud af, hvad han kan finde på, når han bliver ældre…

Silke ELSKER hunde og jo større jo bedre… Egentlig lidt sjovt for hun er ikke vokset op med en.

Hver gang der kommer en forbi gør hun sig helt flad som en pandekage mens halen kører i pendulfart og hvis hun er ude i snor så skal de jagtes. Det er altså virkelig komisk at se en kamphund springe for livet når Silke kommer løbende i fuld fart. Hvem var det lige der sagde at de var farlige?!:tihi: Silke spankulerer der fra med høj haleføring og et meget stolt udtryk i ansigtet.

Andre gange er hun så heldig at de er med på en omgang fangeleg og så er resten af dagen reddet.:kattedans:

Misja og jeg har det samme ritual hver dag :smiley: Lige så snart hun hører, at jeg trækker badeforhænget fra ude på badeværelset, kommer hun styrtende ud for at sidde og glo ned i risten i brusekabinen. Der kan hun så sidde og få våd rumpet i godt og vel 10 minutter, før hendes nysgerrighed ophører!

Det er sq da spøjst :tihi:

Fnuggi slikker på hønsenettet, der er del af kattesikringen ved altandøren. Hvis det går vildt for sig, bliver der også bidt i det. :tihi:

Når jeg har været i bad, skynder Cæsar sig ud, og drikker vand fra gulvet. Her ofrer man penge på fontæne, og alt han kræver er vand på gulvet. :høhø:

Bastian vil kun drikke vand fra bruseren. Jeg har forsøgt med en fontæne, men den var kun interessant ganske kort tid. Jeg tror han ville dø af tørst, hvis ikke han kunne få lov til at drikke fra bruseren.
Isis er retrieveren i huset. Hun henter sit legetøj og aflevere til mig, så jeg kan kaste det, så hun kan hente det igen.