Puha....det er da tankevækkende, at kattebakker kan give selvmord

Jeg synes godt nok det var uhyggeligt, at læse denne artikel…

http://politiken.dk/videnskab/ECE1677402/kattebakke-parasit-kan-foere-til-selvmord-blandt-kvinder/

[QUOTE=yvonne42;888222]Jeg synes godt nok det var uhyggeligt, at læse denne artikel…

http://politiken.dk/videnskab/ECE1677402/kattebakke-parasit-kan-foere-til-selvmord-blandt-kvinder/[/QUOTE]

Jeg synes næsten det er mere uhyggeligt, at kattebakkerne stadig skal have skylden for toxoplasmosetilfældene, når der er SÅ mange andre mulige årsager til det :frowning:

Enig… :frowning:

Jep :slight_smile: Kattebakker er altså ikke særlig farlige… mest, hvis man taber den over sin fod :wink:

Ja. Specielt blandt indekatte… For de fanger jo helt utroligt mange mus…

Hm.

Jeg er også enig…:slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;888387]Ja. Specielt blandt indekatte… For de fanger jo helt utroligt mange mus…

Hm.[/QUOTE]

Nemlig, men det er som om dem de fanger, i hvertfald i mit hus, er lavet af stof og kun bevæger sig, når de bliver smidt rundt med…:klapper:

Ja, trist at den “skrøne” skal hives frem igen og igen…

Må hellere lade Glenn rense bakker frem over, skulle jo nødig få selvmordtanker pga at rense bakker :lol:

Nu står der jo det er nyeste forskning og vil da ikke mene, man helt skal kimse af det blot fordi det ikke falder i ens smag :wink: Men tingene ser jo nok anderledes ud for jer der udelukkende har indekatte, der kan de jo ikke rigtig blive smittet med parasitten…SS

:tihi:

Nej. Det de siger er at forskningen har fundet ud af er der er en sammenhæng mellem selvmord og mængden af antistoffer dannet efter en toxoplasmose infektion.
Det vi protesterer over er Politikkens sammenkobling til kattebakker. Man har endnu ikke kunnet finde ét tilfælde, hvor en kvinde er blevet smittet derigennem. Det har typisk været igennem fødevarer at de er blevet smittet.

Åhhhhhh… :)) he he…for mig lød det lidt som om: “jeg har altid malet uden maske, og jeg fejler ikke noget har i hvert fald ikke malerhjerne.´” du ved sådan en holdning ;))) men nu forstår jeg bedre, tak…

Så lidt… Jeg kan godt se at vores bemærkninger måske var lidt kryptiske :tihi:

Nu skal du lige passe på, det kunne jo være at Glenn også bliver udsat for toxoplasmose.
og de har nok ikke lavet nogen forskning omkring mænd og hvad risikoen er der.

[QUOTE=Eife;888505]Nej. Det de siger er at forskningen har fundet ud af er der er en sammenhæng mellem selvmord og mængden af antistoffer dannet efter en toxoplasmose infektion.
Det vi protesterer over er Politikkens sammenkobling til kattebakker. Man har endnu ikke kunnet finde ét tilfælde, hvor en kvinde er blevet smittet derigennem. Det har typisk været igennem fødevarer at de er blevet smittet.[/QUOTE]
Enig :slight_smile:

:muhaha:[QUOTE=Noël;888516]Nu skal du lige passe på, det kunne jo være at Glenn også bliver udsat for toxoplasmose.
og de har nok ikke lavet nogen forskning omkring mænd og hvad risikoen er der.

Enig :slight_smile:
[/QUOTE]

Årh det er vel noget der slår sig på hjernen. Så er de fleste mænd godt beskyttet helt naturligt :muhaha: :klapper:

Manden rensede faktisk pænt kattebakker mens jeg var gravid. Det gør han så stort set også sådan generelt, men dengang havde jeg jo ALLETIDERS undskyldning for at lade være :wink: (ja, vi havde osse indekatte dengang, og også dengang mente jeg ikke at der kunne være nogen reel risiko… men lige med ens kommende poder tager man jo SLET ingen chancer… vel? )

Det er agurketid for aviserne, og så får den type historier altid en ekstra stramning… :wink:

Jeg synes der mangler oplysninger om hvor data stammer fra. I artiklen står dog følgende: “For at påvise sammenhængen med selvmord, tog undersøgelsen udgangspunkt i det danske Dødsårsagregister. Her fandt forskerne frem til kvinder der fødte mellem 1992 og 1995, og hvis børn var inficeret med parasitten.”

Betyder det ikke, at det de reelt har fundet ud af er at kvinder, hvis børn var inficeret ved fødslen, har større risiko for at begå selvmord? Og så er det jeg tænker at de inficerede børn jo kan have alvorlige hjerneskader (eller måske ligefrem være dødfødte) - og om det måske ikke nærmere er det at have et handikappet (eller dødt) barn, der får disse kvinder så langt ud at de begår selvmord?

Det er fuldstændig korrekt tænkt PivMaria, at miste et barn giver jo også indikation for selvmord. Men det er skisme da sørgeligt, at børnene fik parasitten og hvis nu, at bare et af de børn kunne have været reddet ved, at netop lade manden skifte bakken, så må han i gang ;)))) Vi har katte der både har lov til at komme ind og ud, så i vores tilfælde der var det manden der gjorde det imens jeg var gravid, turde ikke tage chancen.

Der er bare kæmpe forskel på at skulle passe på en parasit, der kan være i kattebakken(og mange andre steder) i de 9 mdr en graviditet varer og så hele ens liv.