Pyha Det gik bare SÅ godt!

Så er Thomas hos dyrlægen til den store omgang (test for Fiv og FelV, Vaccination, mærkning, registrering og kastration). Jeg har ikke set ham i fire dage, men i morges sad han i laden - godt sulten - han smed lidt mad ind i kassen - han gik direkte ind, jeg lukkede lågen og så kørte vi.

Jeg fulgte jeres råd og smed et tæppe over kassen - jeg hørte ikke en lyd undervejs.

Hos dyrlægen var han lidt utryg, men kom frem og snusede og havde ikke helt store pupiller. Han snakkede endda lidt med dyrlægen (Thomas miauver en del til folk det er ret sødt :-)).

Han kiggede noget efter mig, da jeg gik, men jeg ved han er i gode hænder. Dyrlægen tester nu først for de to sygdomme og så er der jo den ting der med at han halter lidt endnu - jeg tror ikke Thomas har Fiv eller FelV men halteriet er jeg utryg ved - synes det ligner Nemos - jeg har sagt det til dyrlægen (som var ham der aflivede Nemo). Nu må vi se. Aftalen er, at hvis tests er positiv eller halteriet er noget alvorligt, så aflives han i dag. Det gør mig faktisk ret trist, for er jo kommet til at holde af den lille fyr:-) Men jeg må huske, at alternativet (at dø langsomt af FelV fx og smitte andre inden) er værre end en aflivning.

Er han rask - hvilket jeg håber og tror! - så henter jeg Thomas igen fredag eftermiddag. Dyrlægen vil gerne beholde ham indtil da, da narkosen skal HELT ud af kroppen før han sættes ud igen. Der er fertile hankatte i min lade, og vi vil ikke risikere, at de angriber Thomas mens han er groggy.

Muligheden for at hente ham i dag og tage ham ind i et døgn i min baggang er ikke til stede, mener dyrlægen - alene fordi Eistibus jo kommer lørdag, og jeg derfor ikke skal skabe unødig stress i min eksisterende flok inden da.

Så tænk på Thomas i disse dage - han har brug for det!

Der er i øvrigt ingen tvivl om, at han både har siddet i kasse, besøgt dyrlæge og kørt bil før. Han tog det SÅ flot!
Han er IKKE en vild kat - han HAR haft et hjem før.

Da jeg så ham i laden i morges, så slog det mig: I dag er starten på Thomas´ mulighed for et nyt og bedre liv. Dette er hans chance - jeg tror han kom hjem i dag fra sine strejfeture fordi han har valgt at tage den chance.

Der sker det som der skal ske.

MVH Helle

PS og så er han jo snart klar til at flytte, hvis nogle kender en, der ønsker sådan en skøn kat:-) Jeg har en potentiel familie på hånden, men de er usikre fordi han ikke er HELT tam - endnu.

Selvfølgelig, dette klarer Thomas med den ene pote bundet på ryggen. Han er da en sej missekat.
For en sikkerheds skyld sender jeg en masse gode tanker og både misserne og mig krydser fingre, poter og haler.
Knus Elin

:kryds::kryds::kryds: alt hvad vi kan for Thomas :slight_smile:

Er så glad for at kunne følge histoeien om Thomas… Det er så herlig en solstråle… om den “vilde” kat der nu snart får sig en lækkert hjem… :smiley:

Selvfølgelig klare han dyrlæge besøget med topkarakterer!

Der findes et hjem til alle…og det gælder også Thomas-Simba O-Malley :rock:
Om ikke andet hvis vi hjælpes ad herinde og lader rygtet spredes om en SÅ fin mis der mangler hjem.

Enig - jeg har intet hørt, og afleverede ham klokken 7 derude - herefter ville dyrlægen tage ham straks, da han jo skal stresse mindst mulig - intet nyt tolkes derfor som godt nyt:-)

Det er PRÆCIST det samme jeg tænker hver gang en hittemis bliver testet. Og når jeg ringer og hører hvordan det er gået overmiddag er det også det første jeg spørger om…velvidende de ville ringe den dag den første fiv eller felv-hittemis er fundet.
Brita

Jeg skal nok krydse mine fingre for den smukke Thomas :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Thomas er 100 % rask, han har ladet dyrlægen håndtere sig helt igennem fint - intet der:-) Han har bare klaret det her, så godt!

Jeg henter ham hjem i eftermiddag - han søger fortsat et hjem

mvh

Hvor er det bare dejligt at høre :wehu: :thumbup:

Jaaa det er super godt at høre :wehu:

Hvor er det dejligt at høre Helle :thumbup: