Rabies vaccine. Hvor lang tid inden en udstilling

Ja, jeg skal jo have Diego rabies vaccineret så vi kan komme til tyskland, og dem alle alm. vaccineret sådan årligt her om ikke så lang tid.
Jeg regner med at hvis den lille nye kommer uden 2 x vaccine så bliver det når han skal vaccineres igen, og det bliver nok lige efter Ålborg udstillingen d. 6.9.
Men derudover, hvor lang tid skal der så gå fra en kat blive rabies vaccineret til den komme på udstilling? En månede? Jeg mener at have fået at vide at det skal ske 30 dage inden man skal til Tyskland? Det handler vel om at antistoffer skal være dannet. Men det handler vel også om at det i vaccinen kan smittet et stykke tid efter, eller er det forkert?
Og den skal jo også have sådan en sundhedsbog for at komme til Tyskland, får man det hos dyrlægen, eller?
Og er det noget dyrlægen normalt har på lager, eller vil det være en god idé at ringe derud i god tid og fortælle dem, at man skal have sin kat vaccineret med det?
Derudover bliver de normalt vaccineret med fel-o-vax, hvis jeg gerne vil have at det skal være fel-o-cel kan jeg så også regne med at dyrlægen nok bare har det, eller?

Hej Eva

Katten skal vaccineres og have pas senest 3 uger inden afrejse -thumbs

http://gl.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2004210/Rapport1.asp

Helen - Tak for dit svar. Fik også det samme link af en anden i går aftes. Meget nyttigt :slight_smile:

Men man skal lige være opmærksom på, at de forskellige klubber rent faktisk kan overrule EU´s regler og bede om 30 dage for vaccinationen.

Coogan - Godt at vide. Nok derfor jeg tidligere havde fået 30 dage at vide. Under alle omstændigheder kommer han nok til at få det 1½-2 mdr inden vi skal afsted.
For de må vel godt få alm. vaccine og rabies samtidig? :slight_smile:

Det fik Galliano i hvert fald, så min dyrlæge har ingen indvendinger mod det :slight_smile:

Temple Bar - Super -thumbs

Min dyrelæge giver også alle vacciner samtidig… -pote

Jeg giver ikke flere forskellige vacciner samtidig, ved godt mange både dyrlæger og opdrættere gør det.
Men jo mere du kommer på katten samtidig jo mere skal dens immunforsvar arbejde.
Kunne måske i en snæver vending gøre det på en voksen kan, men ikke på en killing.
Du kan spørge når du bestiller tid om de har den vaccine hjemme du gerne vil have

Okay, det er så også en voksen kat det drejer sig om. Og kan godt følge det med at man giver kattens immunforsvar en kraftigere belastning ved to forskellige vacciner på én gang.