Race oversigt over mange racer

at min facebook ven der opdrætter dem er tica reg.

At man er reg. i TICA er ikke ensbetydende med at den race man opdrætter er godkendt, man kan sagtens udstille racen men i en ikke championklasse og måske er man en af dem der arbejder i et avlsprogram i et forsøg på at racen godkendt :slight_smile:

Men stadigvæk er racen ikke godkendt i forbundet - endnu :wink:

Jeg synes godtnok at dem der valgte racebillederne skal stramme sig gevaldigt an. Der vrimler jo med fejl!

Helt så enkelt er det nu ikke at konstatere at en race er godkendt, selvom der sikkert er dem der ville synes det var en glimragende måde at få godkendt en race på :wink:

Sjovt der er faktisk en del jeg ikke anede fandtes :uha: … Russian white. black and tabby? :blegne:

Faktisk kan man først udstille, når racen er PNB eller ANB, hvilket hverken Elf eller Bambino er. Så hvis de skal udstilles, bliver det som HHP.

Så vidt jeg da ved er Colorpoint Shorthair der ikke skulle være godkendt i Fife, bare det navn, man i visse forbund kalder tabbymaskede siamesere og de siamesere, der ikke er i de gamle farver sort, blå, chokolade og lilla?
Eller hva’?

Jo mre jeg kigger på listen, jo mere frygtelig synes jeg den er :høhø:

Russian white og black er de to racer, der for nogle år siden fik en dansk opdrætter smidt ud af FIFe. De er godkendt i (i hvert fald) GCCF, som han efterfølgende flyttede over til. Jeg har for nyligt læst på FB, at der eksisterer tabby russere i Australien, men ikke i særligt stort antal :slight_smile:

Tabby russere… i Australien… alene det får mig til at trække på skuldrene :høhø: … jeg troede at en russers varetegn var at den er blå… men hvad ved jeg :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Ann R;1107485]Så vidt jeg da ved er Colorpoint Shorthair der ikke skulle være godkendt i Fife, bare det navn, man i visse forbund kalder tabbymaskede siamesere og de siamesere, der ikke er i de gamle farver sort, blå, chokolade og lilla?
Eller hva’?[/QUOTE]

Nemlig. CFA var ikke meget for at godkende de “nye” varianter, og derfor blev de en race for sig selv, lige som Seychellois blev det i FIFe, da siameseren skulle godkendes med hvidt. :slight_smile:

Var det de der burmeserkrydsninger?

Nemlig :ok: Det gav ham Russian Black og så vil jeg tro, han tilkøbte Russian White, for han havde i hvert fald begge dele på sin hjemmeside, da han stoppede med at opdrætte.

Underligt koncept virker til en del laver nye varianter bare for at gøre det.

Der står på siden, at det er FIFE godkendte racer , og er der “smuttere” imellem kunne man jo oplyse det til udgiveren! hvis man gider:?
Cats og Conni:høhø:

[QUOTE=conninissen;1107552]Der står på siden, at det er FIFE godkendte racer , og er der “smuttere” imellem kunne man jo oplyse det til udgiveren! hvis man gider:?
Cats og Conni:høhø:[/QUOTE]

Nej, der står, at dem med grønt lys ud for, er FIFe godkendte racer og hvis du kigger den igennem, er der flere, der ikke har en grøn lampe til venstre :slight_smile:

[QUOTE=nudivine;1107308]nej. for Savanah er ikke, og bliver aldrig Fife anerkendt. elf og bambino er anerkendt i et af de amerikanske forbund.[/QUOTE]: OK jeg refererer kun til hvad der står på siden:? Cats og Conni

[QUOTE=Temple Bar;1107554]Nej, der står, at dem med grønt lys ud for, er FIFe godkendte racer og hvis du kigger den igennem, er der flere, der ikke har en grøn lampe til venstre :)[/QUOTE] NJAAA nu læste jeg siden “for hygge” og ikke for detaljerne, og blev glad, da jeg så Singspura’erne selvom det ikke er de bedste billeder:thumbdown:

Cats og Conni