Råd til sikring af altan

Ja. Så tabte jeg et væddemål mellem mig og Søren omkring altanen det nye sted. Den er lavet af metal… :frowning:
Så nu er gode råd dyre. For havde forestillet mig 3 moduler, der lige kunne hæftes sammen. Men der er også ret langt til altanen oven over…

Jeg lægger lige et paint-billede ind af det jeg har forestillet mig. Ideen i tegningen er at hegnet/modulerne/hvad det nu kaldes står på bunden af altanen og bliver hæftet på muren både vandret og lodret, så står det jo også fast.
Synes selv det er en smart idé, men så kommer problemet at jeg er ret Uhandy… :S

Nogle der har en simplere måde?? :?

Hov… Glemte tegningen :høhø:

God ide :thumbup:

Tror der er 2½-3 m. op til overboens altan, så hvis man nu laver den yderste i 2 m. og den inde ved væggen i 2½ m., så skulle Søren også godt lige kunne stå derude.

Håber bare min far vil være med til at jeg bruger ham som tømrer. :tihi: Nu de bare tager i kæmpe sommerhus med spa, den weekend vi flytter…:venter:

Så er det bare noget med holdbare materialer?? :?
Der var nogle der nævnte at hønsenet ikke er så godt i længden? Skulle jo gerne holde i 3-4 år :tihi:

Hvis der er altan oppe over, hvad så med at spørge overboen, om I må montere noget hegn/net i det nederste af deres alten? Det er da meget nemmere… Hvad bunden lavet af? Hvis det er beton eller lign., så kan I jo bare bore i det nede fra jeres altan og montere kroge i. Ellers tænkte jeg på noget med at montere med noget ståltråd/strips/et-eller-andet… (men så skal I nok have adgang til overbo’s altan).

Tror det er beton. Men har lovet en praktisk mand på en andet form at tage billeder når vi skal derud på tirsdag :slight_smile: Så vil han komme med ideer tror jeg. :wink:

Men bunden er beton :slight_smile: Så vidt jeg kunne se langt fra…