Ragdoll mink

Min fætter og hans kone er lige flyttet til danmark fra USA
med deres 2 ragdolls :slight_smile:
den ene er Seal bi-color mink
den anden er seal-mitted mink med blaze .
Og de er da bare ekstra lækre i pelsen i forhold til de ragdolls jeg har mødt.

så jeg har et spørgsmål på min fætters vegne,
er der nogen der ved om der evt er en godkendelse af dem på vej her i danmark ?

Håber nogen kan hjælpe

Det er der ikke!!

Og jeg tror at rigtig mange vil modarbejde sådan en godkendelse - i hvertfald hos Ragdoll opdrættere.

Men jeg er FULDSTÆNDIG ENIG, jeg ELSKER MINK og Ragamuffins. De er mindst lige så dejlige temperementsmæssigt som Ragdolls og deres pels er simpelthen som silke. Min største drøm er at få fingrene i sådan nogle mink-drenge, for de er intet mindre end fantastiske…så jeg ville personligt ønske, at de blev opdrættet i Danmark.

Ærgerligt, de er da ellers fantastisk flotte og søde de drenge min fætter har.
så må han nok droppe drømmen om at opdrætte så længe han har tænkt sig at bo i danmark …

Min faster og onkel opdrætter dem i USA, men også i almindelige farver…

[QUOTE=Helene;641830]Det er der ikke!!

Og jeg tror at rigtig mange vil modarbejde sådan en godkendelse - i hvertfald hos Ragdoll opdrættere.

Men jeg er FULDSTÆNDIG ENIG, jeg ELSKER MINK og Ragamuffins. De er mindst lige så dejlige temperementsmæssigt som Ragdolls og deres pels er simpelthen som silke. Min største drøm er at få fingrene i sådan nogle mink-drenge, for de er intet mindre end fantastiske…så jeg ville personligt ønske, at de blev opdrættet i Danmark.[/QUOTE]

:gruble:

Hvorfor ??

Jeg har også familie i USA der har Mink og jeg er vilde med dem!!!

Kan der ikke søges om tilladelse (kræver nok en masse!)…?

[QUOTE=Helene;641837]Jeg har også familie i USA der har Mink og jeg er vilde med dem!!!

Kan der ikke søges om tilladelse (kræver nok en masse!)…?[/QUOTE]

Også mig ville vildt gerne selv eje én en dag :slight_smile:
Tilladelse til at opdrætte ??

[QUOTE=BiancasMor;641834]Ærgerligt, de er da ellers fantastisk flotte og søde de drenge min fætter har.
så må han nok droppe drømmen om at opdrætte så længe han har tænkt sig at bo i danmark …

Min faster og onkel opdrætter dem i USA, men også i almindelige farver…[/QUOTE]
han kan da godt opdrætte dem i dk, og så blot være medlem af og registerere afkom i et forbund der har dem som godkendt variant.

Tak for svaret det vidste jeg ikke man kunne, må jeg lige formidle videre til ham :slight_smile:

Hvilke forbund er de godkendt i ? Vi har også Tica jo her i Danmark:)
hilsen Valerie

De er ikke godkendte i noget forbund i DK, det er jo dét der er hagen ved det. Og det jeg mente med, om man måske kunne søge på at få dem godkendt…

Præcis der er ikke noget dansk forbund de er godkendt i, man kan jo prøve at søge om godkendelse

‘’ Today, The International Cat Association recognises the mink ragdoll and provides registration for their bloodlines.’’
er det ikke TICA ?

[QUOTE=BiancasMor;641863]’’ Today, The International Cat Association recognises the mink ragdoll and provides registration for their bloodlines.’’
er det ikke TICA ?[/QUOTE]Jeg ved det ikke - kan du ikke poste hele linket???

(Jojo, det står for TICA)

http://www.theragshop.net/gpage8.html

Under gentelmen har den en mink der hedder Matisse der er TICA registret

Du skal søge/spørge hos TICA om den er godkendt og om hvordan du skal forholde til til evt opdræt i DK.

Hvordan ser en mink RAG ud:? Mink bruges i flere racer - jeg har aldrig helt forstået den farvebetegnelse.

:slight_smile:

Ja…vi vil da se et par billeder… :hjerte:

jeg fandt denne side via gOogle…og kan se racen er godkendt i Tica http://www.ragdoll.com/mink%20ragdolls.htm

De har mere farve end den traditionelle rag
http://www.southernragdolls.net/Figi.htm