Ramses fortjener hans egen tråd

Jeg ved godt at det måske bliver nogle af billederne fra min tråd om DK Johnic, men jeg synes faktisk at Ramses fortjener hans egen tråd. Jeg ved ikke hvor mange af jer - der kan huske dette indlæg? Der blev også lavet et indlæg herinde - med links til indlægget.

Jeg var en af dem der reagerede på annoncen, da det var en svær situation indlægsskriver var i. Vi var blandt de udvalgte og havde faktisk fire ud af de fem at vælge i mellem og der var to der viste interesse, Decembra, som er Ramses lillesøster fra kuldet efter ham og Ramses. Decembra var en kat, der var meget snakkende og meget pågående - hvad Søsterlil vidste give både mig og hende “spat” i fremtiden. Ramses var noget mere rolig, hvilede rigtig meget i selv - og var totalt ligeglad med den krøllede bon, jeg havde smidt på gulvet og godbidderne jeg havde med. Ramses ville mig. Han kom stille og rolig gående og satte sig i mit skød. Så var valget ikke så svært når Ramses valgte mig.

Det skal måske lige tilføjes at jeg ikke synes at Sphynx er den kønneste katterace, jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive dem, og jeg synes nok stadigvæk de er lidt “grimme” udseendemæssigt, (og jeg har faktisk en gang sagt på en udstilling, at jeg ALDRIG nogensinde skulle have en sphynx - fordi de er så grimme og jeg synes nok også at de er lidt skræmmende:yikes:) - men det er kun indtil man lærer deres sind og sjæl at kende for de er så hengivne og kærlige katte og man kan ikke andet end elske dem, når man kigger ind i deres øjne og ser deres sjæl. :hjerte:

Ramses, der hedder Hannibal, på stamtavlen er opkaldt efter Ramses den Store. Han har selv “valgt” navnet, da jeg, efter SørøverSønnen havde postuleret at han IKKE kunne have et dansk konge navn, når han lignede en Sphynx fra Egypten. Tak skat:tihi:. Så jeg måtte i gang med et mindre navneudvalg og da jeg kom til Ramses, miavede han bekræftende. Jeg prøvede igen med navnet Ramses og han svarede igen med et miav - så Ramses blev det. Han har siden bekendt at han er ateist :smiley: - jeg fortalte ham at han var Guds gave til mig - og han kiggede bare på som om jeg var dum:dokdok:, og så spurgte jeg, dum som jeg var om han var ateist og katten svarede miav - altså bekræftende på det… Tak Ramses - der røg min tro på at du var kristen som mig.

Allerede fra dag et var Ramses og jeg pot og pande. Her er han sammen med mig, dagen efter vi kom hjem med ham. Ramses gik lige ind flokken uden så meget som at blinke. Der var INTET.

(Beklager billedet ligger ned, hvis nogle kan ændre det så må de gerne gøre dette)

Han synes det var så dejligt at blive pusset og nusset om, og han opdagede masser af nye ting, så som en varmeregulerende dyne fra Temprakon, (gæt hvem der nu FULDSTÆNDIG har overtaget min yndlings og favoritdyne - :tihi: og hvem der nu ligger med en gammel slidt model af en hel almindelig slidt og brugt helårsdyne.:venter: Det er i hvert fald IKKE mig, der er endt med den gamle mølædte dyne, det må I ikke tro. :høhø: Ramses er jo overhovedet ikke forkælet og der er INGEN der vil give mig en ny varmeregulerende dyne - fordi de påstår at den bare vil blive Ramses’:stuck_out_tongue:

Han oplevede også at der fandtes kattealtaner og når vejret var varmt nok, så kunne vi finde ham derude, dog ikke uden at vi HELE familien var dybt bekymret over om han nu blev solskoldet og jeg stod klar med solcreme til børn af højeste solfaktor. :tihi: Måske det var derfor han IKKE synes at det var nødvendigt at komme ud på altanen. Fordi jeg faktisk smurte ham ind i solcreme…:ups: men jeg kunne simpelthen ikke bære hvis han blev solskoldet og trøjer, som vi ellers strikkede på samlebånd for hans skyld, vil han ikke bruge. Han har jo den varmeregulerende dyne…:tihi:

Han er ved at have mig så godt opdraget som Pudderkvasten. Når jeg kommer hjem fra studiet, så står Ramses klar til at fortælle mig hvor meget han har savnet mig og at det NU er hans tid. Det kan ikke vente og så må jeg finde dynen og putte mig under den, så han kan ligge på maven af mig og spinde, mens vi lige slapper af.

Om aftenen, når SørøverSønnen skal puttes, får jeg en skideballe, af de store, hvis jeg en dag forsømmer min pligt som mor, og vælger at forsøge at sove når han puttes. For INGEN mor lader sin søn gå i seng uden at have puttetid med ham. INGEN - jeg siger INGEN og jeg mener absolut INGEN hvis du spørger Ramses. Han er meget insisterende.
Tilgengæld er Ramses også meget opmærksom hvornår jeg har brugt ca. et kvart på at putte SørøverSønnen - for så begynder han at kalde og henter mig på Sønnens værelse. Så er det puttetid for Ramses, må jeg forstå - og jeg gør selvfølgelig det Ramses forlanger og går i seng. Dog ikke før - jeg har lagt HANS dyne til rette på min ene arm, så han kan lægge sig på dynen og min arm, helt tæt op ad mig - og puttet mig under min egen dyne. Så gnider vi kinder, hoved, næse og jeg kysser ham godnat, hvor efter han lægger sig ned og spinder og spinder og spinder lidt mere - og jeg bliver træt, så træt og så sover vi…
Min mand fangede dette billede af Ramses og mig en morgen. Det siger vel egentlig alt.

Selv til vores kobberbryllup i oktober sidste år - havde han brug for mor og det kom der faktisk et ret godt billede ud af - (jeg beklager i må stille hovedet på siden igen - men jeg kan ikke finde ud af vende det)

Ramses er en mor-syg dreng - og selvom det kan være svært at tage fra ham, når han har en dag hvor han bare har brug for mor, så ved jeg at han klarer det og jeg vil heller ikke være foruden at han har det unikke bånd med mig, som gør at han kan mærke når jeg er syg, er på vej ned i kulkælderen eller bare ved at blive stresset. For så passer han på mig.

Her er det sidste billede. Det er taget da jeg fornyligt lå med lungebetændelse. Her var han en trofast støtte mens jeg lå i sengen.

Ramses er en gammel dreng på 11 år og jeg ved godt at det er på lånt tid jeg har ham og det bliver utroligt hårdt den dag han ikke er her mere, så jeg ønsker at han bliver 35 år gammel - men det gør han nok ikke.
Jeg er dybt taknemmelig over at vi var blandt de udvalgte og at han valgte os som hans familie for jeg elsker ham rigtig højt.

Sikke et dejligt otium for Ramses :hjerte:

Dejlig opfølgning på en potentielt trist historie :hjerte:

En lille video af vores aftens ritual…

[video=youtube_share;_NX8Oo92u84]Pure love - YouTube

Dejligt. Hvor er han bare sød.:hjerte:

Han er skøn

Alle fem fik nye hjem og jeg kan følge Decembra, da en i kattegruppe jeg kommer i på fjæsbog faldt for beskrivelsen af hente og måtte have eje hende…

Tak. Vi har været utrolig heldige med ham.

[QUOTE=Nethe;1304751]En lille video af vores aftens ritual…

[video=youtube_share;_NX8Oo92u84]Pure love - YouTube

Sikke en dejlig historie:hjerte: Og med det aftensritual må det være en fordel med en hårløs kat! Herhjemme får jeg hår i både næse og mund, når vi kysser godnat:tihi: