Raplende killingekuller

Man kan aldrig få for mange små rapænder mm. :tihi:

og du ved jo, at du er tvunget på killinge-nus besøg :wink: :tihi:

Det er ganske naturstridigt faktisk :wink:

Selvfølgelig. :hjerte:

Det er godt, at jeg har en rapmundet stopklods. :tihi:

Jow - det har du jo sagt mange gange, men…tør jeg det?

ja da :smiley:

Bærer Verner chokolade?

jep :slight_smile: mor er chokolade :slight_smile:

Så siger statistikken sådan her:

http://www.united-burmese.org/mating-chart.html

(og for dem, der ikke kender CFA farvebetegnelser, skal platinum oversættes til lilla og champagne til chokolade)

[QUOTE=Temple Bar;1286964]Så siger statistikken sådan her:

http://www.united-burmese.org/mating-chart.html

(og for dem, der ikke kender CFA farvebetegnelser, skal platinum oversættes til lilla og champagne til chokolade)[/QUOTE]
Det er heldigvis ikke den sværeste hovedregning, så det er der ingen overraskelser i :slight_smile:

jeg er vant til med gnaverne at jonglere 6-8 farvegenkoder i kombination med hinanden på en gang i hovedet (jeg har lavet MANGE punnett squares efterhånden med gnaverne) - og genetikken er heldigvis dejlig simpel med katte i forhold til :smiley:
når det bare er simpel recessive og kønsbundet farvegenetik, så er det lige ud af landevejen :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1287009]Det er heldigvis ikke den sværeste hovedregning, så det er der ingen overraskelser i :slight_smile:

[/QUOTE]

Nej, burmeser farvegenetik er ret simpel :slight_smile: Men som du skrev det ovenfor, lød det til, at du ikke forventede fuldfarvede hunkatte og det kan du godt få :slight_smile:

nåå - jo jo det håber jeg skam på - vil jo helst beholde en fuldfarvet, så det håber og forventer jeg ret så meget :smiley:
Det var bare mere at der “også” kom tortie på hunkattene - det fik jeg nok bare formuleret dumt :slight_smile:

… generelt synes jeg kattenes farve-genetik er skræmmende simpel - også på tværs af racerne :ups: Der er ikke den store hokus pokus i det for mig :slight_smile:
men det er jo nok noget med udgangspunk, for jeg har været vant til at arbejde med temmelig lange farvegenkoder hos mus og guldhamstere i over 11 år :slight_smile:
Hos guldhamstere KAN der kombineres over 18 farve- og aftegnsgener + 3 pelsgener på en gang, hvor af nogle er semidominante og andre co-dominante.
så at kombinere 2-3 farvegener, der er simpel recessiv og dominant kønsbundet, det er rimelig hurtig hovedregning :ups:

Verners mor er så lilla, ikke at det gør nogen forskel:)

Hun står bare som bur b inde på FD databasen :?

Men nej det gør ikke den store forskel her :slight_smile:

Nu har Ane været på besøg i går, og hun synes heldigvis også Rappe har ændret form på maven allerede, så jeg tror på den nu - tror jeg nok :tihi:

synes nu bare godt vægtøgningen og omfanget på maven måtte øges hurtigere… men den kommer jo nok, når killingerne derinde bliver større :ups:

Hun er jo helt rundt (næsten) om maven :tihi: ikke at jeg ved noget om drægtige katte, men hun ser helt bestemt anderledes ud ned hun plejer, og hun føles også anderledes om maven, som man i øvrigt MEGET gerne må nusse på :lovelove:

Hun ligger lige og breder sig lidt i :slight_smile: :inlove: 4½ uger drægtig nu :hjerte:

Hvor er hun dog fin - og hun passer også i farven til sin nullerput. :slight_smile:

Rappe er jo naturligvis med på, at vi holder sommerferie = hun finder altid en god varm solstribe, hvor maven kan varmes :smiley:


jo mere hun kan få den mave nusset jo bedre i følge hende :inlove:

Hun “bager” :tihi: