RC Gastro Intestial - Hvad er jeres erfaring?

Jeg har været til dyrlægen med Kaizer (det er ved at være en måneds tid siden) pga. hans dårlige mave og pludselig blod i afføringen.
Dyrlægen tog prøver for Giardia og noget andet som jeg ikke lige husker navnet på, men det var IKKE noget af det.
Hun mente så at han havde det, som de kalder “ung-katte-mave” altså, at maven ikke rigtigt kan følge med katten der vokser, og derfor er der gået et eller andet galt med tarmfloraen.

Nå, men det jeg vil frem til er, at jeg fik noget mad dernede fra, noget skånekost fra Royal Canin som hedder Gastro Intestial.

Kaizer vejede 4.3 kilo da han kom til dyrlægen (på trods af dårlig mavei et stykke tid) og han havde taget fint på løbene i alt den tid jeg har haft ham.
Så fik han det dersens RC GI, og så tabte han 300 gram. Hans dårlige mave og blod i afføringen er væk, og der har INTET været siden… men han tabte de 300 gram, og har ikke taget på siden.
Nu er jeg stille og roligt begndt at blande noget af det gamle foder i fordelingen er 98/2 % til RC foderet… så det er mindre end lidt jeg putter i af det gamle… Men på meget kort tid har han taget de 300 gram på igen.

Han æder KONSTANT af det nye foder her fra RC, hvor han på det gamle godt kunne gå et par timer imellem hver gang han spiste.

Kæresten talte den ene dag, at han spiste 10 gange på under en time… Kan det virkelig være rigtigt at han skal det, og stadig ikke tage på?!

Jeg håber virkelig at jeg kan få ham vænnet over på det gamle foder igen uden problemer. Jeg synes ikk det er fair for den lille skid, at han skal gå og æde hele tiden, og alligevel virke sulten!

Har i andre erfaret noget lignene med RC gastro Intestial?!
Jeg undre mig virkelig over at han kan spise så meget uden at tage et eneste gram på!

Jeg ved ikk helt hvad jeg vil med dette indlæg… måske finde ud af om min stakels misser er under ernæret, om RC GI overhovedet er noget værd, og om jeg seriøst kan give 5 potter pis for det dyrlægen råder mig til. :gruble::confused:

Men udover det, så har han det godt… min lille prins… en rigtig bøllemis, med stor hang til nus og kæl! :love2:

Jeg fodrer selv lige nu kun med RC GI, indtil der kommer svar fra en bæ-prøve og evt. medicin og mavsen har det fint, og min dyrlæge sagde at Chloe havde taget aaaalt for lidt på i den tid vi havde hende (300 gram på lidt over 1,5 måned), og at RC GI nok skulle få lidt mere sul på hende.
Så vidt jeg kan høre, sker der det stik modsatte hos dig :S Det undrer mig.

Men mht. om RC GI virker - jeg synes det virker på dårlig mave! Om det så er selve behandlingen i sig selv, eller om det som i mit tilfælde er det jeg fodrer med indtil der er svar på prøve og vi evt. får noget medicin så synes jeg det virker efter intentionen i hvert fald om at stoppe diarre.

Jeg er ganske enig i det stopper diarreen… For Kaizer havde ikke dårlig mave 1½ dag efter vi startede på RC GI… og der har INTET været siden.

Men jeg synes bare det er lang tid, at jeg skal lade 4 kilo mad gå igennem ham, inden jeg må begynde på det gamle foder igen, når han nu ikk tager på af det. Han er trods alt kun lige lidt over 7 mdr, så han er jo stadig i vokse alderen. :slight_smile:

Den almindelige Gastro Intestinal indeholder faktisk ret mange kalorier, men jeg tænker at han faktisk ikke har kunne lide produktet og derfor ikke har spist så meget af det?

men skålen bliver tømt et par gange om dagen… det gamle foder holdte (næsten altid) 24 timer på en skål

Jeg har brugt RC GI i et godt stykke tid, har ikke fornemmelsen at de ikke får det de har brug for.
Vi gik over på moderate calorie fordi de bedre kunne lide det, stadig intet vægttab (2 katte).

Vi er efterfølgende gået over på Hills I/D (fordi de blev trætte af RC GI) og der kan jeg til gengæld se de tager på - for meget :S
Den ene har IBD, derfor skånekost; de får begge da de spiser sammen og selvfølgelig bytter skål ind i mellem

:slight_smile:

hmm… ja så giver det jo ikke meget mening på den måde som Kaizer har haft det med RC GI…

Vi har stadig 2 kilo vi skal igennem… og så skal vi have en langsom overførsel til den gamle mad (håber jeg han kan klare, ellers må det være noget nyt) men jeg synes jo det er længe, når han ikke rigtigt tager på og æder så meget. Det virker bare ikke normalt på ham…?!