RC Hair and Skin vs. Maine Coon adult

Jeg sidder her og skal til at bestille nyt foder da Iams bare ikke duer herhjemme. Jeg har en mistanke om at det er årsagen til Randolfs maveproblemer.

Nå men jeg står så og skal vælge mellem Hair and Skin og Maine Coon adult. I forvejen fodrer jeg med Indoor Longhair, men fedtprocenten er kun på 15% så vil gerne have noget med lidt mere gods i :slight_smile: i Hair and Skin er der 22% og Maine Coon er der 20%, men størrelsen af pillerne bekymrer mig lidt. Kan jeg godt fodre med Maine Coon når jeg også har en Birma?

Lige nu hælder jeg umiddelbart mod Hair and Skin, men er stadig ikke sikker. Er der nogle der har nogle gode bud på hvad er godt at vælge? :slight_smile:

Edit: Randolf bliver et år lige om lidt og vejer 5,6kg, han er lige lidt slank nok om ryggen synes jeg, men er ellers en stor fyr og Conrad er lidt over 1 år og vejer 3,9kg, men er en lille en generelt :slight_smile: hvis nu det skulle have betydning :slight_smile:

Altså selv lille Fellini herhjemme kan spise Maine Coon pillerne i voksen foderet.
Jeg kan ikke anbefale den ene frem for den anden for jeg blander netop de to, du nævner :smiley:

Hair and Skin har dog været det foder, der gjorde alt godt igen mht. pels og maveproblemer

[QUOTE=ThildeL;1011369]Altså selv lille Fellini herhjemme kan spise Maine Coon pillerne i voksen foderet.
Jeg kan ikke anbefale den ene frem for den anden for jeg blander netop de to, du nævner :smiley:

Hair and Skin har dog været det foder, der gjorde alt godt igen mht. pels og maveproblemer[/QUOTE]

Jeg synes nu du taler meget godt for hair and skin :wink: jeg kunne nemlig også godt tænke mig at få lidt pænere pels på Randolf hehe :stuck_out_tongue:

Nu vil jeg på ingen måde påstå at jeg ved noget om foder… Men Nobby er på vej over på RC Skin and Hairball (vet udgaven af skin og hair vil jeg tro :)) fordi det skulle være blidt på hans mave og være godt for håret… Jeg har dog ikke er faring nok til at kunne sige om det har en effekt på pelsen eller ej :slight_smile: Men han er oppe på 50/50 i et skift fra RC Intestinal, og der har endnu intet været med hans mave :slight_smile: (fra tidl. ejer har vi fået at vide at han fik tynd mave ved begge foderskift hun lavede selvom det var over længere tid - så for ham virker det i hvert fald blidere for maven end det andet han har feåt)

Er det en variant man kan få på zooplus? :slight_smile: Conrad døjer lidt med hårboller indimellem så måske det også ville være meget godt for begge :slight_smile:

Det er det desværre ikke, nej. Jeg har ledt efter det, men er kun på medicanimal.com det kan købes da det er et ‘dyrlæge’ produkt… Udover det ka man få det hos dyrlægen, men der koster det lige omkring dobbelt så meget…

Ah ja okay så er det nok hair and skin der kommer tættest på :slight_smile:

Det tror jeg :slight_smile:

Kan se at du på deres hjemmeside i hvert fald kan finde deres brochurer om produkterne…

[QUOTE=Lykke;1011612]Det tror jeg :slight_smile:

Kan se at du på deres hjemmeside i hvert fald kan finde deres brochurer om produkterne…[/QUOTE]

Ja zooplus? :slight_smile: jeg kender bare ikke rigtig til hvordan en god sammensætning af foder er andet end der højst må være 0,01% magnesuim i og gerne en fedtprocent på omkring 20 :stuck_out_tongue: det er en jungle puha hehe

Nej, på Royal Canins side. Kan lige linke til dig :slight_smile: Skin and Hair - Skin and hairball - maine coon

Jeg vil blankt indrømme at jeg intet ved og går efter hvad andre folk foreslår - og sådan må det være til jeg har overskuddet til at lede grundigt. Lige nu er fokus os at få Nobbys mave til at blive helt stabil og at få ham til at spise noget vådfoder :slight_smile:

Tja - herhjemme kan ikke fodres med Maine coon-foderet, da de stort set
alle sammen kaster op af det, sandsynligvis fordi kuglerne er for store, så
de mere sluger det end kvaser det - og det er altså store Maine cooner, jeg
har.

Andre har sikkert mere positiv erfaring med foderet, men jeg synes lige, at
min erfaring skulle med.

Her i huset spiser lille JumJum med fornøjelse Maine Coon pillerne - til voksne katte.
Det er dog ikke foder vi normalt bruger, men gevinster fra NSR’s hobbyshow i forrige weekend.

Eneste RC produkter vi bruger, er Babycat mousse til killinger og Calm varianten til Missebarnet i de perioder hvor hun stresser.

[QUOTE=Lykke;1011627]Nej, på Royal Canins side. Kan lige linke til dig :slight_smile: Skin and Hair - Skin and hairball - maine coon

Jeg vil blankt indrømme at jeg intet ved og går efter hvad andre folk foreslår - og sådan må det være til jeg har overskuddet til at lede grundigt. Lige nu er fokus os at få Nobbys mave til at blive helt stabil og at få ham til at spise noget vådfoder :)[/QUOTE]

tak for linket det vil jeg lige tjekke ud :slight_smile:
ja det er ikke nemt hehe, men så er det jo godt vi har KG :smiley:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1011636]Tja - herhjemme kan ikke fodres med Maine coon-foderet, da de stort set
alle sammen kaster op af det, sandsynligvis fordi kuglerne er for store, så
de mere sluger det end kvaser det - og det er altså store Maine cooner, jeg
har.

Andre har sikkert mere positiv erfaring med foderet, men jeg synes lige, at
min erfaring skulle med.[/QUOTE]

Jeg søger skam alle erfaringer, så tak :slight_smile: Randolf kan godt indimellem spise for hurtigt og kaste op, det gjorde han den anden dag, så det vil jeg lige have in mente :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;1011640]Her i huset spiser lille JumJum med fornøjelse Maine Coon pillerne - til voksne katte.
Det er dog ikke foder vi normalt bruger, men gevinster fra NSR’s hobbyshow i forrige weekend.

Eneste RC produkter vi bruger, er Babycat mousse til killinger og Calm varianten til Missebarnet i de perioder hvor hun stresser.[/QUOTE]

De har også haft spist Maine Coon kitten foderet fordi jeg fik en gratis lille pose og det gik fint nok egentlig, men jeg er bare stadig lidt utryg hehe jeg tror det er fordi jeg ikke helt selv kan se ideen i at de er så store :slight_smile: men tak for svaret også :slight_smile: