RC Renal - RC Renal Special

Nunuu har jo fået konstateret dårlige nyrer og derfor er han/de sat på RC Renal.

Hos dyrlægen fik vi RC Renal Special og det havde de det begge to godt med.

Jeg opdagede så ikke at der var ‘‘Special’’ på navnet og købte RC Renal på nettet til lidt billigere penge end hos dyrlægen.

Da jeg modtog mine 3x4 kg fra webshoppen opdagede jeg at faconen på tørkosten var forskellig men tillagde det ikke noget særligt. Tænkte blot at det dyrlægen fik måske bare skulle adskille sig fra det man kunne købe andet steds.

Det viste sig så i løbet af 14 dage at Nunuu fik løs mave og selvom jeg brugte Canicur løste det ikke problemet. Jeg henvendte mig så til dyrlægen og forlagde problemet. Hun kunne ikke svare på om det skyldtes foderet eller om der var et mere seriøst problem uden at have set katten.

Samtidig havde jeg lagt mærke til at Charlies mave også var begyndt at blive mere slimet i det og løsere i konsistensen. Jeg besluttede herefter at købe en 2kg pose af RC Renal Special blot for at teste før jeg udsatte mine katte for yderligere dyrlæge besøg.

Resultatet er nu at Nunuu har normal afføring og det har Charlie også. Desværre er Charlie begyndt at kaste op :frowning:

En blanding af de to er forsøgt og med det samme får Nunuu dårlig mave.

Da Nunuu ikke spiser andet end tørkost har jeg besluttet at Charlie må få lidt proteiner igennem anden kost så som rejer og kylling og så håber jeg på at det får styr på hans mave.

Du kunne eventuelt prøve Hills Prescription Diet K/D - det er Hills nyrediæt og har lidt højere proteinindhold end RC’s (RC’s proteinindhold synes jeg ligger meget lavt, også set i lyset af hvad det normalt anbefales at katte skal have proteinmæssigt for at kunne overleve, 26%).

Ja,jeg kunne ikke få lov at skrive noget i denne tråd før men jeg ville også have forslået Hill’s K/D. Det virker til at være en bedre kvalitet af nyrediæt - i øvrigt har Eukanuba også en variant.

Miden får en blanding af RC Renal Select (Royal Canin Veterinary Diet Renal Select kattefoder | zooplus.dk) og Integra (Kattefoder mod nyre- og urinvejsproblemer | zooplus.dk) og det trives han godt på.
Hvad forskellen er, på de to slags fra RC ved jeg ikke, men jeg fik prøver af begge dele og Select var den han bedst kunne lide.
Der har ikke været noget med dårlig mave her …

Problemet er at begge katte virker til at have det godt på nuværende tidspunkt. Dog har Charlie haft opkast med en del hårboller på det sidste og nu også uden hårboller. Tror jeg prøver med noget kattemalt og evt noget omega 3.

Jeg vil selvfølgelig også prøve at blande med andre nyrer venlige produkter.

Tak for jeres råd :slight_smile:

Begge missers maver ser nu ud til at være i orden. Ingen tynd mave mere og ingen opkast :smiley: