Reagerer hun på min stress?

Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er fordi Isabella er legesyg, at hun i dag har ville bide (ikke hårdt eller noget, bare bedste måde jeg kan forklare det). Jeg tror det, fordi vi har leget her i formiddag, og der gik hun helt amok, så tror hun har meget energi hun skal have brændt af!
Jeg tror hun gerne vil have min opmærksomhed, fordi hun kradser i en af mine kurve (som altså også er en god kradsekurv ). Det er ikke noget, som generer mig, jeg vil bare gerne vide, om det er normal adfærd, eller om jeg bør være bekymret.
Jeg har været stresset de sidste dage, så det kan hun jo selfølgelig også reagere på :?
Hun virker ellers ok. Spiser, drikker, spinder og snakker. Hun er stadig puttesyg :hjerte:

Min frygt er jo, om hun savner Eleanor! Det er først de sidste 3 dage, hvor jeg også har været rigtig presset og stresset… Nu har jeg tid igen til at finde ro, og jeg håber hun vil kunne mærke dette…
Jeg skal have en dagsstruktur, og dermed vil Isabella også få en forudsigelig hverdag, hvor leg, vådmad osv. vil ligge i mere faste rammer! Katte kan jo godt lide struktur, og måske det vil kunne gøre hende godt :?
Jeg håber det bare er en reaktion på min stress, og ikke et afsavn! For det er bare småting det hun gør, men hvis det skyldes noget større, så er det jo vigtigt at reagere!
Jeg elsker hende jo, og hun kan mærke og forstå mig, og stress og angst er jo svært for en kat at rumme! Så jeg kan godt forstå, hvis hun bare prøver at få min opmærksomhed for at trøste mig, eller aflede mig… Jeg ved det ikke, om er derfor?

Hun kom indtil mig i morges og puttede, og det var så dejligt :hjerte: Hun viser mig så meget kærlighed og omsorg, og jeg nyder det ubeskriveligt meget! Hun hygge putter ved mig, når jeg sidder i sofaen, eller ligger i sengen, og hun er bare den bedsteste kat i hele min verden :love2:

Hej Malene
Mit svar tager primært udgangspunkt i dig og ikke Isabella :slight_smile:

Jeg tror at du simpelthen skal fokuserer på dig selv og ikke stresse over Isabella. Hun lyder til at ha det ganske normalt og fint.
Få lavet din dagsstruktur som jo ofte virker ret godt. Hvis du stresser over om Isabella har det godt så kan du få det værre og det er jo heller ikke godt hverken for dig eller Isabella.
Prøv om du kan tænke sådan her over det:
Når man flyver får man altid at vide at man skal sørge for sig selv hvis der skulle ske en ulykke. Tag ilt masken på sig selv først før man hjælper børn / andre. Af den meget simple grund at du ikke kan hjælpe / sørge for andre hvis du selv ligger dejset om af ilt mangel :slight_smile:

Så det bedste du kan gøre for Isabella er at sørge for dig selv så har du overskudet til at tage dig af hendes højhed :slight_smile:

[QUOTE=LadyS;1197706]Hej Malene
Mit svar tager primært udgangspunkt i dig og ikke Isabella :slight_smile:

Jeg tror at du simpelthen skal fokuserer på dig selv og ikke stresse over Isabella. Hun lyder til at ha det ganske normalt og fint.
Få lavet din dagsstruktur som jo ofte virker ret godt. Hvis du stresser over om Isabella har det godt så kan du få det værre og det er jo heller ikke godt hverken for dig eller Isabella.
Prøv om du kan tænke sådan her over det:
Når man flyver får man altid at vide at man skal sørge for sig selv hvis der skulle ske en ulykke. Tag ilt masken på sig selv først før man hjælper børn / andre. Af den meget simple grund at du ikke kan hjælpe / sørge for andre hvis du selv ligger dejset om af ilt mangel :slight_smile:

Så det bedste du kan gøre for Isabella er at sørge for dig selv så har du overskudet til at tage dig af hendes højhed :)[/QUOTE]

Jeg tror du har ret! Desuden har hun nok ville gøre mig opmærksom på, at hun plejer at få vådmad om formiddagen, og det har hun lige fået, så nu virker hun mere tilfreds :slight_smile:
Men jeg også været ret presset. Nu tror jeg det falder på plads, fordi min handlingsplan er gået igennem, og dermed får jeg mere støtte i min hverdag! Det håber jeg kan give os begge ro :kryds:

Helt sikker vil hendes højhed påpege at du ikke følger dit skema når hun først får skemaet lært :wink:

Drengene herhjemme ved allerede godt at der er våd foder om morgenen og råt kød ( snacks ) inden jeg går i seng ca en time før. Og at hvis man insistere så falder der nok lidt guffer af i løbet af dagen :wink:

Super nyhed med mere støtte og husk det kan jo altid justeres hvis du har behov eller dit behov ændres :slight_smile:

[QUOTE=PjevseMalene;1197708]Jeg tror du har ret! Desuden har hun nok ville gøre mig opmærksom på, at hun plejer at få vådmad om formiddagen, og det har hun lige fået, så nu virker hun mere tilfreds :slight_smile:
Men jeg også været ret presset. Nu tror jeg det falder på plads, fordi min handlingsplan er gået igennem, og dermed får jeg mere støtte i min hverdag! Det håber jeg kan give os begge ro :kryds:[/QUOTE]

Katte “dør” sjældent af at ejeren i en kortere periode ikke rigtig har overskuddet til dem… Bare tænk på en kvinde, der kommer hjem med en lille nyfødt… en ejer, som kommer nyopereret hjem fra hospitalet,… eller en ejer, som er ved at forberede til en vigtig eksamen. Blot for at tage nogle helt almindelige eksempler på hverdagsfroeteelser, som for en kortere periode kan tage fokus væk fra katten.
Det væsentlige er at katten stadig får sine fysiske behov i form af mad, vand, ren bakke tilfredsstillet - så skal den såmænd nok selv sørge for at få tilfredsstillet sit behov for kontakt, som meget ofte vil være mere afdæmpet end vanligt…
(Min huskat accepterede fint bare at ligge på bordet ved siden af mine stabler af bøger, da jeg i sin tid læste til eksamen, havde fuldtidsjob og hele huset på den anden ende, fordi vi var ved at lægge nye gulve… en periode, der for mig, var ret så stresset :slight_smile: Normalt ville min kat have forlangt en hel del mere end det, som der var overskud til at give hende…)

Vi har lige hygget lidt :slight_smile: Men hun basker meget med halen, men også nu hvor hun ligger i sofaen. Betyder det noget? Hun virker ikke vred!

Jeg har en skovkat, der rent ud sagt logrer lige som en hund, når hun er glad… det kræver at man lige vænner sig til det :smiley:

Den logrende hale kan skyldes alt muligt… Formentlig reagerer hun på et eller andet, men du har absolut ingenmulighed for at finde ud af det, så nyd i stedet at hun putter :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1197716]Jeg har en skovkat, der rent ud sagt logrer lige som en hund, når hun er glad… det kræver at man lige vænner sig til det :smiley:

Den logrende hale kan skyldes alt muligt… Formentlig reagerer hun på et eller andet, men du har absolut ingenmulighed for at finde ud af det, så nyd i stedet at hun putter :)[/QUOTE]

Det lyder godt! For jeg synes det er ret nuttet, at hun basker/logre med halen :ups: Så længe det ikke betyder noget slemt, så er det fint

Jeg tror ikke at du skal være bekymret for at hun savner Elanor. Sådan som du beskriver det, så lyder det for mig som om at hun bliver lidt påvirket af din stress. Ud fra dine tidligere tråde og beskrivelser af hende, så lyder hun som om hun er en utroligt sød og følsom pige, som er god til at læse dig og dine behov. Så selvfølgelig vil hun også blive påvirket af hvis du i en periode er stresset. Men jeg ser det på ingen måde som værende noget dårligt! Det er jo netop hendes føling med dig der gør hende til så godt selskab.
Jeg er ikke i tvivl om at hun nok skal blive sig selv igen når i får mere ro og regelmæssighed i jeres hverdag.
Og jeg er helt enig med LadyS, om at du skal fokusere på at du selv har det godt, så skal Isabelle nok få det godt. Hvis du stresser over om hun nu har det godt, så vil hun blive bekymret over at du stresser - og så ender det i en dårlig spiral.
Silas synes at verden er meget træls for tiden fordi min kæreste har meget skiftende arbejdstider og jeg har haft en masse arbejde det sidste stykke tid. Hvis det var op til ham, så skulle både min kæreste og jeg helst være hjemme døgnet rundt og stå til rådighed med nus og lækkerier hele tiden. Når vi ikke gør det, bliver han restløs og urolig og går og græder. Jeg håber at han vil kunne vænne sig til en hverdag med skiftende arbejdstider. Hans makker Skofus er totalt ligeglad med hvornår vi er hjemme og hvornår vi ikke er. Han vil bare gerne have noget kontakt når vi er der og noget mad når han er sulten, men det er ikke noget der ryster hans verden hvis det ikke lige bliver på de samme tidspunkter hver dag. Og sådan er katte så forskellige :slight_smile:

Jeg synes det lyder helt normalt - i hvert fald gør Sigga det samme i perioder. Det betyder typisk at hun vil lege. Og legebiden og krads herhjemme kommer typisk i de perioder, hvor hun er lidt mere alene hjemme eller hvor jeg har for travlt eller for træt til at lege ligeså meget som vi plejer.

Og Sigga snakker også med halen. Hun vifter ikke kun med den, hvis hun er sur, men også hvis hun er legesyg, glad, opmærksom og når hun lytter til min stemme.

[QUOTE=NinaA;1197718]Jeg tror ikke at du skal være bekymret for at hun savner Elanor. Sådan som du beskriver det, så lyder det for mig som om at hun bliver lidt påvirket af din stress. Ud fra dine tidligere tråde og beskrivelser af hende, så lyder hun som om hun er en utroligt sød og følsom pige, som er god til at læse dig og dine behov. Så selvfølgelig vil hun også blive påvirket af hvis du i en periode er stresset. Men jeg ser det på ingen måde som værende noget dårligt! Det er jo netop hendes føling med dig der gør hende til så godt selskab.
Jeg er ikke i tvivl om at hun nok skal blive sig selv igen når i får mere ro og regelmæssighed i jeres hverdag.
Og jeg er helt enig med LadyS, om at du skal fokusere på at du selv har det godt, så skal Isabelle nok få det godt. Hvis du stresser over om hun nu har det godt, så vil hun blive bekymret over at du stresser - og så ender det i en dårlig spiral.
Silas synes at verden er meget træls for tiden fordi min kæreste har meget skiftende arbejdstider og jeg har haft en masse arbejde det sidste stykke tid. Hvis det var op til ham, så skulle både min kæreste og jeg helst være hjemme døgnet rundt og stå til rådighed med nus og lækkerier hele tiden. Når vi ikke gør det, bliver han restløs og urolig og går og græder. Jeg håber at han vil kunne vænne sig til en hverdag med skiftende arbejdstider. Hans makker Skofus er totalt ligeglad med hvornår vi er hjemme og hvornår vi ikke er. Han vil bare gerne have noget kontakt når vi er der og noget mad når han er sulten, men det er ikke noget der ryster hans verden hvis det ikke lige bliver på de samme tidspunkter hver dag. Og sådan er katte så forskellige :)[/QUOTE]

Hun er en meget følsom kat, og hun kan mærke på mig, om hun skal være tæt på, og passe på mig, eller om jeg er i kaos, og har brug for at samle mig alene! Det er så dejligt, at hun kan det, og måske ved hun ikke helt, hvordan hun skal forholde sig til den stress, som har fyldt mig de sidste dage (det har jeg ikke engang selv kunnet!). Men nu skal der styr på min hverdag, og derved bliver min stress sænket!
Hun vil mig rigtig gerne, det kan jeg mærke. Jeg forstår hvad hun siger, og vi snakker dagligt om løst og fast :høhø: Hun kalder på mig, og leder efter mig, hvis hun ikke lige har set, hvor jeg er gået hen, og hun gør min dag værd at stå op til, og giver mig en grund til at kæmpe for at lære at leve mit liv på en god måde! Hun kan lette min sindsstemning med et blik eller ved at kravle op til mig, for at hjælpe mig med at finde ro! Hun er bare så ubeskrivelig fantastisk og kærlig, og jeg håber og tror på, at vi får et godt liv sammen :hjerte:

[QUOTE=Trine;1197719]Jeg synes det lyder helt normalt - i hvert fald gør Sigga det samme i perioder. Det betyder typisk at hun vil lege. Og legebiden og krads herhjemme kommer typisk i de perioder, hvor hun er lidt mere alene hjemme eller hvor jeg har for travlt eller for træt til at lege ligeså meget som vi plejer.

Og Sigga snakker også med halen. Hun vifter ikke kun med den, hvis hun er sur, men også hvis hun er legesyg, glad, opmærksom og når hun lytter til min stemme.[/QUOTE]

Det er det samme Isabella gør :slight_smile: Det gør mig meget mere rolig at vide :thumbup:

Altså jeg havde også nogle kurve en overgang, som jeg blev træt af at høre på blive voldkradset i, f.eks. midt om natten.

Så min erfaring er, at det dels betaler sig at vælge det gode kvalitetskradsetræer, f.eks. Pet Fun eller det danske Kattens No.1 , smide kurver ud og erstatte dem med f.eks. Ikeas kasser til diverse-opbevaring. :slight_smile: (Det er det, som jeg har gjort)