Reality programmer - Er det flovt?

Som emnelinjen fortæller, er alle af den mening at reality programmer er flovt ?. Jeg tør da godt at indrømme at jeg ser mange af de såkaldte reality’s som kører på diverse kanaler …Jeg slapper vældig af med at se mange af dem, og pludselig føler man sig MEGET klog når man sammenligner sig selv med de fleste af deltagerne.

tja de er vel også lavet for at vi kan sidde og “hæve” os selv lidt og føle os utroligt godt tilpas med os selv…

men jeg er efterhånden begyndt at holde op med at se dem.

[QUOTE=PiaB;938678]tja de er vel også lavet for at vi kan sidde og “hæve” os selv lidt og føle os utroligt godt tilpas med os selv…

men jeg er efterhånden begyndt at holde op med at se dem.[/QUOTE]

Når man feks. sammenligner sig med Amalie, så er man jo næsten super intilligent :slight_smile: …Jeg oprettede nu mest emnet fordi jeg synes det er lidt sjov når mange ikke vil indrømme man ser sådan nogle programmer - Helt på linje med feks. Se & Hør, som næsten alle danmarks befolkning kun læser hos frisøren :slight_smile:

Jeg ser dem ikke…
Jo, nogle enkelte som fx Vild med Dans, men ellers så gider jeg ikke bruge min tid på den slags!
Ikke fordi jeg synes det er flovt… men simpelthen fordi den slags programmer kun yderst sjældent kan “give” mig en oplevelse…

Jamen Amalie kan man jo få lov at opleve selv i God morgen Danmark :wink:

Der gik mindst et halvt år længere for mig før jeg fattede hvem Sidney Lee egentlig er - og jeg måtte endda google mig til en forklaring :smiley: Jeg havde set hans navn nævnt i sammenhæng med at man var træt af ham, og jeg anede vitterlig ikke hvem han var!

Indrømmet… Jeg har da siddet og slugt Paradise Hotel… og endda flere sæsoner… :yikes::tihi: Men nej synes ikk det er flovt at se… Fristed holder jeg mig langt væk fra… Så et enkelt afsnit i forrige sæson og det er ikke et program jeg bryder mig om… 6 på date blev jeg med det samme negativ stemt over for, fordi Frederik Federline var med i første program (og jeg bryder mig virkelig ikk om ham)…

Er gået lidt væk fra det efterhånden… Vil hellere se nogle gode serier :slight_smile:

Jeg ser nogen af dem, syntes da de er meget underholdende. Gør det ikke for jeg kan hæve mig over dem, men ofte for at se hvor forskellige vi mennesker egentlig er

Jeg må indrømme der er flere år siden jeg desideret har fuldt med i en af reality serierne, jeg ser simpelthen ikke ret meget fjernsyn længere, jeg ser mange flere film og serier. Selvfølgelig kan jeg godt falde over en af serierne hvis jeg sidder og zapper en aften og så se et afsnit eller to, men det er noget jeg hurtigt bliver træt af at se på (udover Masterchef og lignende programmer, dem synes jeg er super hyggelige og giver ofte god inspiration i køkkenet).

Det er jo ikke noget jeg ser slavisk, hvis der er andre programmer der fanger min interesse, som sendes samtidig, så vælger jeg da helt klart reality programmer fra …Jeg ser det, når jeg ikke gider/orker at tage stilling til det jeg ser …og dog ! Jeg kan nu godt li’ at lomme-filosofere over deltagerne, og deres trang til at blive ‘kendt’ for næsten enhver pris. :slight_smile:

[QUOTE=Maria-Amalie;938684]Indrømmet… Jeg har da siddet og slugt Paradise Hotel… og endda flere sæsoner… :yikes::tihi: Men nej synes ikk det er flovt at se… Fristed holder jeg mig langt væk fra… Så et enkelt afsnit i forrige sæson og det er ikke et program jeg bryder mig om… 6 på date blev jeg med det samme negativ stemt over for, fordi Frederik Federline var med i første program (og jeg bryder mig virkelig ikk om ham)…

Er gået lidt væk fra det efterhånden… Vil hellere se nogle gode serier :)[/QUOTE]

6 på date, er nu ellers et af de mest ‘lødige’ efter min mening. Det er faktisk ret spændende nu hvor det er almindelige mennesker der deltager - Serier ser jeg yderst sjældent, da jeg ALTID kommer til at springe over nogle afsnit, og så er jeg helt lost :slight_smile:

Nogle af dem er satme pinlige - både at se på og ikke mindst deltage i … Jeg kan ikke se TV3 mv., så deres programmer kender jeg slet ikke - men fx det dér ‘Kongerne af Xxx’ som kører på Kanal 5 eller hvor det nu er, der kun handler om en flok unge mennesker, der ikke aner en skid om noget, der skal drikke hjernen ud i x-antal uger … dét er altså pinligt! Og nej, jeg har ikke set nogle af dem, kun alle trailerne, der kører konstant og hele tiden i rekvalmepauserne til mine serier :slight_smile:

Der er flere realityprogrammer, som jeg har set med jævne mellemrum: De Unge Mødre, Mig og min mor og sikkert flere, som jeg har fortrængt … de er også pinlige, men mest for deltagerne IMO :wink:

Masterchef er jeg temmelig betaget af …Især junior masterchef, jeg er IMPONERET over hvad de unger kan trylle frem af mad - De er dælme dygtige :slight_smile:

[QUOTE=Camischa;938700]Nogle af dem er satme pinlige - både at se på og ikke mindst deltage i … Jeg kan ikke se TV3 mv., så deres programmer kender jeg slet ikke - men fx det dér ‘Kongerne af Xxx’ som kører på Kanal 5 eller hvor det nu er, der kun handler om en flok unge mennesker, der ikke aner en skid om noget, der skal drikke hjernen ud i x-antal uger … dét er altså pinligt! Og nej, jeg har ikke set nogle af dem, kun alle trailerne, der kører konstant og hele tiden i rekvalmepauserne til mine serier :slight_smile:

Der er flere realityprogrammer, som jeg har set med jævne mellemrum: De Unge Mødre, Mig og min mor og sikkert flere, som jeg har fortrængt … de er også pinlige, men mest for deltagerne IMO ;-)[/QUOTE]

Enig !! …Ikke om jeg gider se på unge ( dumme ) mennesker som KUN stiller op for at drikke sig i hegnet - Disse programmer ser jeg aldrig, men dem med lidt psykologisk islæt slår jeg gerne nogle timer ihjel med

Jeg ser det kun med et halvt øje eller øre, når tv’et tilfældigt står på den kanal, hvor det kommer på.

Jeg er vild med Bonderøven. Det er vel også en form for realityprogram :ups:

De første år fulgte jeg Robinson ekspeditionen, men ellers har jeg ikke set
noget reality.

Vild med dans - er det ikke mere konkurrence end reality? Det ser jeg også.
Og x-factor, men det synes jeg jo også er konkurrence.

Nu er jeg vist helt forvirret :tihi:

Jeg har kun DR’s kanaler, og der er jo ikke meget reality tv at komme efter. Så jeg ser ikke den slags, med mindre nogen poster links til festlige klip på youtube. :slight_smile:

Engang imellem er det vist også lidt realityagtigt på KG :cool:

Reality programmer af dem som de fleste ser paradise hotel, robinson, vild med dans osv dem gider jeg ikke gang tænde for, da de intet siger mig :slight_smile:

I stedet hygger jeg mig med krimiserier og dokumentar programmer :slight_smile:

Da jeg gik i skole så jeg en del af de programmer, mest for at jeg så faktisk kunne snakke med når dem i klasse snakkede og grinede af det. Men jeg havde også bedre tid på det tidspunkt.

Nu bliver det kun til Vild med dans, musik konkurrencer og kokke programmer. Men ser det mest når det er optaget og vi ser det sammen når Glenn er hjemme.

Men jeg har nu altid stået ved at jeg så det, synes ikke det er pinligt og se det, det er ganske underholdende :slight_smile:

Gud ja kokkeprogrammerne dem ser jeg da hvis jeg får klikket mig ind på det, men X-factor og Voice programmet får jeg ikke set :slight_smile:

Men madprogrammerne de er da inspirerende :slight_smile: