Reflekterer over -korrekt måde at fjerne misrygtede katte

Enig -thumbs

Enig -thumbs

Problemmet er dog, at man ikke må lave selvtægt, er man ex. en opdrætter, skal man kontakte sin klub som så bedømmer om der er anlæg for at køre en sag, enten via diciplinærnævn eller som en civilretsag.
Man kan ikke bare tage til adressen hvor éns elskede kat er solgt til, og kræve/hente den tilbage.
Men, - vi kender jo også alle til slagets gang i diverse retsnævn, det trækker uddddddddddd -blåblå hver eneste anmeldelse skal jo først skubbes igennem de første 20 skriveborde, før der sidder en ansvarlig person, der tør tage en beslutning om, hvad der videre skal ske i sagen. Har man tid til det??? HMMM… ikke jeg

:frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:
Øv, alt dette gjorde mig ikke særligt meget mere klog. ØV, øv.

Dvs. at jeg bliver bekræftiget i at Karen gjorde det rigtige, Af fjerne kattene.
Idet man ikke kan forvente nogen form for hjælp fra myndighederne.
Og at det kan tage lang tid, i forestående situation hvade kattene ikke lang tid mere at løbe på.

Men jeg vil nok en anden gang hvae mit camera med… og sætte det til at tage billeder med dato på.
Tage billeder af kattene, forholdene, osv.

Håber og ber til jeg aldrig havner i denne situation.
Hilsen Pia -engel

Jeps, rigtigt i vores øjne og ulovligt i andres.
Og ja kamera er alfa og omega.

Sådant tror jeg IKKE man hverken kan eller skal stille det op.
Nu ved jeg af gode grunde ikke hvor slemt det var…men har kun mine formodninger udfra hvad der er skrevet OG de slemme billeder der er lagt herind, MEN det ER min fulde overbevisning, man havde gjort noget, hvis der havde stået en dyrlæge med hjertet rette sted da man ringede til myndighederne.
Vi ER nødt til at tro det bedste, ellers går det da lige derhen hvor ragnarok råder.

Jeg har også mange gange tænkt OM det nytter noget.
Og hver gang har jeg fået mig selv overbevist at DET GØR DET.
Men du har ret…det KAN virke håbløst…men så må det blot være op til OS at formå at rååååwe myndighederne op…IGEN og IGEN og IGEN

I dette tilfælde er jeg ikke itvivl om en anmeldelse vil være det rette OG at grundlaget er iorden.

De landbetjente der sidder rundt om i vort lille land, har lige så mange indfaldsvinkler til dyrevelfærd som de er i antal. Det er så blot op til os at holde dem i ilden så de på et tidspunkt fatter, hvad det handler om.
Det går langsomt…aaaalt for langsomt…ingen tvivl om det, men gør man intet går det i stå, og hvor er vi så på vej hen?

Dengang jeg fik Charlie var det min datter der hentede ham. Han var så filteret at han ikke engang kunne hoppe op på en seng eller en stol så min datter tog ham direkte til dyrelægen næste morgen. Efter lidt overvejelser valgte hun at melde den forige ejer til Dyreværnet da denne dame havde endnu en perser gående i samme tilstand som Charlie. Efter et stykke tid kontaktede hun dem igen for at høre hvad der skete hvorefter at hun fik at vide at de havde været derude men at der ikke var nogen hjemme. Siden har hun ikke hørt noget selvom de lovede at holde hende orienteret. Gad vide hvordan den anden kat har det?

inden du kontaktede dyreværnet, informerede du så ejeren omkring din bekymring af den kat du havde købt, samt den Perser hun havde gående. For det mener jeg selvfølgelig man bør gøre -thumbs

Hvem var det som nævnte noget med klubberne? Kan ikke findes indlægget igen nu. Har klubberne ikke nogle retningslinjer, eller nogen man kan henvende sig til? Eller er det lisså “skrivebordsagtigt”?

Jeg er godt nok heller ikke så tryg ved det jeg hører om politiet her. Men jeg synes dog det står i den lov at det burde være muligt at gøre noget hurtigt. Har dog også hørt i andre sammenhænge at politiet er overbebyrdet for tiden. Det er altså virkelig for galt, synes jeg. -bleg

inden du kontaktede dyreværnet, informerede du så ejeren omkring din bekymring af den kat du havde købt, samt den Perser hun havde gående. For det mener jeg selvfølgelig man bør gøre -thumbs [/quote]

NEJ det gjorde JEG ikke…men opdrætter af kattene havde truet hende mange gange med at gøre det…

Min datter fortalte opdrætter at hun ville gøre det og det syntes hun var en god ide…

Med til historien høre at opdrætter var søster til ejer af kattene…

Hende der henvendte sig til os da vi søgte en kat var også opdrætter…ikke ejeren…

-sorry men jeg syntes at hun havde fået nok chancer og skulle ikke have flere advarsler…At der så ikke er sket noget…Tjaaaaa min tro på systemet er ret lille…

Glemte lige at sige at jeg skam godt vidste at han var misligeholdt inden jeg købte ham…var bare ikke klar over hvor slem det stod til…

Enig -thumbs

Det meldte dit første indlæg så ikke noget om, derfor mit spørgsmål -thumbs

Nu har jeg så også læst alle jeres indlæg :?

Og jeg kan sige at jeg nu mere end nogensinde er glad :slight_smile: :slight_smile:

Glad fordi vi fik alle disse katte med væk derfra :slight_smile:

Glad fordi vi fik deres stamtavler og kontrakter med :slight_smile:

Glad fordi jeg stod fast, og ikke ville betale hende så meget som 1 krone for disse katte :slight_smile:

Glad fordi alle disse katte også dem Heidi tog med blev reddet den dag og ikke meget meget senere :slight_smile:

Glad fordi vi kunne tage dem og det ikke var selvtægt :smiley:

Men også klogere, Hvis jeg en anden gang skal ud i den slag situationer, så er der noget der forhåbetlig vil være forberedt.

Et ordentlig kamera, selv om mobilen har taget udmærkede billeder. :S
Masser af transport tasker :frowning:
Mere end 2 mobiler, for tro mig de løber tør for strøm inden dagen er omme :frowning:
en liste over personer man kan ringe til og bede om hjælp :frowning:
et netværk af hjælpere så man ikke står med hele problemet :frowning:
Dyrlæge erklæringer -thumbs
Og et meget godt tip at lægge advarsler ud på egen hjemmeside.

At vekommende så derefter stadig skal stå til ansvar ingen tvivl om det,
men for mig er det vigtigere at redde kattene her og nu -bleg
beklager men loven og Politi og lang ventetid tja hvad skal jeg sige -sorry
Respekt for dem der gør dette ofte og ifølge de gældende regler.

Det meldte dit første indlæg så ikke noget om, derfor mit spørgsmål -thumbs [/quote]

Beklager at jeg ikke fik det med… -sorry

Karen tak for din lange huskeseddel…den skal næsten printes ud og hænges op på køleskabet så hvis man en dag står i den situation, har man noget at gå efter :smiley:

Karen tak for din lange huskeseddel…den skal næsten printes ud og hænges op på køleskabet så hvis man en dag står i den situation, har man noget at gå efter :D[/quote]

Tak birthe -forelsket

men problemet er jo at det er ikke den korekte måde -bleg
s :S å derfor nej så skal det ikke være en husker :S :S

Karen - i det tilfælde her, hvor du har hentet katte, fik du jo stamtavler og kontrakter med. Det blev udleveret til dig. Det var meget heldigt for kattene, at det gik som det gik - og at det gik så hurtigt. Skulle det først have været igennem diverse instanser, kan jeg tvivle på at så mange af kattene, som der trods alt blev reddet, ville have været reddet. Det kan tage meget lang tid at gå gennem et system, hvor det først skal tages op på det ene og det andet møde.

Jeg kan nemt følge dig i det du skriver. Det er selvfølgelig slet ikke vejen at gå generelt, men i dette tilfælde synes jeg det var. Og så selvfølgelig med opfølgning på det her bagefter.

Ja den er lidt kringlet, for jeg vil da bestemt ikke anbefale at man gør noget forkert -what

Men igen er vi jo alle, først og fremmest katte mennesker, og derfor er det kattene’s liv der er det vigtigste for mig :S :S

Ja den er lidt kringlet, for jeg vil da bestemt ikke anbefale at man gør noget forkert -what

Men igen er vi jo alle, først og fremmest katte mennesker, og derfor er det kattene’s liv der er det vigtigste for mig :S :S[/quote:2ceowqi0]

Ja, det er ligesom det vigtigste at kattene får det godt, så hurtigt som muligt. Og det var det du gjorde med et hjerte der banker for kattene. Jeg mener ikke, at du i tilfældet hos Britta gjorde noget ulovligt. Selvtægt er ulovligt. Du har jo ikke stjålet kattene. Du har fået dem udleveret (mere eller mindre frivilligt) og netop det, at du har fået alle papirerne med gør for mig situation med fjernelse af kattene hos Britta anderledes.

Ja den er lidt kringlet, for jeg vil da bestemt ikke anbefale at man gør noget forkert -what

Men igen er vi jo alle, først og fremmest katte mennesker, og derfor er det kattene’s liv der er det vigtigste for mig :S :S[/quote:1akvhv7t]

Ja, det er ligesom det vigtigste at kattene får det godt, så hurtigt som muligt. Og det var det du gjorde med et hjerte der banker for kattene. Jeg mener ikke, at du i tilfældet hos Britta gjorde noget ulovligt. Selvtægt er ulovligt. Du har jo ikke stjålet kattene. Du har fået dem udleveret (mere eller mindre frivilligt) og netop det, at du har fået alle papirerne med gør for mig situation med fjernelse af kattene hos Britta anderledes.[/quote:1akvhv7t]

Nej ulovligt var det ikke :smiley:
Men det er stadig ikke hvad dem der har med den slags sager at gøre er glad for at læse.

Jeg er som sagt tilfreds med hvad vi udførte, men kan godt se at det kan ødelægge arbejdet for dem der har dedikeret deres kræfter til sager som denne, og det er jeg ked af, og derfor ville jeg gerne kunne se andre løsninger, hvor man både tænker med hjertet, men også med fornuften.