Registrering af chip

Ja, det er lidt pinligt at jeg ikke har tænkt over det før. Men Diego blev jo chippet hos hans opdrætter i sin tid. Men jeg har aldrig tænkt over om den chip er registreret og hvis - hvor han så er registreret.
Nogen der ved noget om den slags? Og hvor og hvordan jeg tjekker hvor han er registreret? Er det samme måde og sted som øremærke? (det er det mine to piger er)

Du kan søge på hans chip nummer i Dansk Katteregister og se om han er registreret.

Min dyrlæge registrerer automatisk, og det fremgår altid af vores regninger. Der dumper så også altid et brev fra Dansk Katteregister ind i postkassen lidt tid efter.

Du kan selv kontakte dem og ændre ejerforhold. Det kan være at de kræver at det er forhenværende ejer der skal omregistrere, men har du en god forklaring tillader de at du gør det :slight_smile:

Hmm, nu har jeg prøvet at taste ind. Der er 15 cifre i hans nr. Men den kan ikke finde det.
Er det ikke noget med at der er to registre i DK? Kan være han står i det andet.

Eva, jeg har registreret mine forældres kat i begge to i tilfælde af at hun skulle slippe ud ved et uheld :slight_smile:

Birthe - det er også fornuftigt.

Men hvad er det nu det andet hedder? Jako fik jeg selv chippet og der er da en reg. med i regningen, og han er heller ikke i det fra Inges kattehjem og kan ikke google mig frem til det andet`?

Ah, det danske katteregister er mine piger i.
http://www.katteregister.dk/

Jep, og der var Jako også. Synes da også han burde være registreret når det var.

Eva, jeg skal finde det til dig imorgen, altså begge link med mindre andre kommer før mig :slight_smile:

Birthe - tak, men fandt det selv. Gik ind og kiggede i pigernes papirer, de ligger i en anden mappe end drengenes som jeg bare sad med før.

Men Diego er ikke registreret noget sted. Det var da pokkers. Det må jeg få gjort med det samme så. (Og nok også dem alle 4 i det andet register for en sikkerheds skyld)

Jeg er godt nok lidt skuffet over, at opdrætter har chippet katten, men ikke lige nævnt, at den ikke er registreret noget sted. Burde måske nok have spurgt, men tænkte ikke tanken, da alle mine jo er blevet reg. samtidig med chipning/øremærkning.

Eva, det er da også for dårligt. Jeg var selv sur da jeg fik Charlie chippet i DK og at dyrlægen så mente at det ikke var nødvendig at registrere ham i DK når nu jeg skulle have ham med til Frankrig.

Jamen, jeg har da sommerhus i DK.

Mine er nu registreret i både Frankrig og DK

Birthe - klart at han kan blive væk der også :slight_smile:

Nu er alle 4 registreret i dansk katte-register, og Diego også i det danske katte register, hvor jeg også har fået meddelt adresse ændring. Så nu skulle der vist være styr på dem alle 4 :slight_smile:

Jeg synes nu ikke, der er noget underligt i, at katten ikke er registreret fra opdrætters side. Begge mine har jeg selv taget med hen til dyrlægen, hvor det koster 110 kr. at få dem i Det Danske Katteregister. Så kan man selv få det registreret, som man vil.

Det syntes jeg så det er, underligt - udgiften er så lille (ved godt mange bække små …) - og jeg vil være sikker på det bliver gjort. Jeg sørger for omregistreringen når tilbageleveringsfristen er udløbet - og den nye ejer ikke kan leve uden kræet.

Der er alt for mange der ikke er registreret - jeg vil være sikker på “mine” er det. Gør det ondt at slippe pengene kan man da bare lægge dem oven i prisen og forklare hvorfor.

Sander er den eneste af mine katte, der er købt neutraliseret og mærket. Han var til gengæld ikke registreret og for hans vedkommende var det ikke opdrætter, der ikke havde ofret de penge - det var Raiku, der ikke ville registrere en kat, hvor opdrætter ikke havde købers nøjagtige detaljer.

Så ham var jeg selv nede og få ordnet via min egen dyrlæge :slight_smile:

[quote=Temple Bar;296016]Sander er den eneste af mine katte, der er købt neutraliseret og mærket. Han var til gengæld ikke registreret og for hans vedkommende var det ikke opdrætter, der ikke havde ofret de penge - det var Raiku, der ikke ville registrere en kat, hvor opdrætter ikke havde købers nøjagtige detaljer.

Så ham var jeg selv nede og få ordnet via min egen dyrlæge :)[/quote]

Altså, hvad kommer det Raiku ved? - opret dem i opdrætterens navn - det giver da ikke hende hverken mere eller mindre arbejde. Og langt bedre katten ER registreret end overhovedet ikke.

Mine killinger bliver altid registreret i mit navn - uanset om de er solgt eller ej.

Efterfølgende bliver de så omregistreret.

Katteregistret nægter nemlig at registrere opdrætter, men til gengæld bibeholder de alle tidligere ejere i registeret.

[quote=Vivi_Fletcher;296034]Mine killinger bliver altid registreret i mit navn - uanset om de er solgt eller ej.

Efterfølgende bliver de så omregistreret.

Katteregistret nægter nemlig at registrere opdrætter, men til gengæld bibeholder de alle tidligere ejere i registeret.[/quote]

Det er nemlig en supersmart måde at gøre det på :thumbup:

Jeg er fuldstændigt enig, men jeg kan også godt forstå, at et ungt par med deres første kuld, som tager fra Sydsjælland til Frederiksberg for at få deres killinger neutraliseret og checket af en anerkendt dyrlæge, “siger ja og amen” når de får sådan en besked fra den dyrlæge.

Det skal så lige siges, at Deenas opdrætter var meget opmærksom på at det blev gjort - og jeg sørgede så for det i forbindelse med at vi mødtes til revaccination.

En anden ting er så, at jeg ikke synes, at det på nogen måde kommer dyrlægen ved, hvad man gør - som f.eks. i Birthes tilfælde. Men de synes måske det er lidt trælst, når de ikke tjener penge på det (jeg mener, at beløbet går direkte til Det Danske Katteregister).

[quote=pivnu;296043]Det skal så lige siges, at Deenas opdrætter var meget opmærksom på at det blev gjort - og jeg sørgede så for det i forbindelse med at vi mødtes til revaccination.

En anden ting er så, at jeg ikke synes, at det på nogen måde kommer dyrlægen ved, hvad man gør - som f.eks. i Birthes tilfælde. Men de synes måske det er lidt trælst, når de ikke tjener penge på det (jeg mener, at beløbet går direkte til Det Danske Katteregister).[/quote]

Jeg fatter stadig ikke at opdrætter chipper og så ikke sørger for resten, så kunne ejer da ligeså godt chippe også, især når der alligevel skal revaccineres - men måske jeg er lidt tungnem.

Jeg ved ikke hvad dyrlægen tjener - det kan ikke være mange basseører - der er da arbejde forbundet med det. Jeg syntes det er fedt de gør det - så bliver det nem’li’ gjort. Hvad førhen var et stort problem - for uden registrering er systemet ikke meget værd.