Registrering af chip

Ja, jeg undrer mig også en del. Katten er jo også over 2 år og det er først nu at jeg er kommet til at tænke på at jeg da ikke vidste om han var registreret. Jeg ved jo godt at han er chippet, så havde bare lavet en antagelse om at han var registreret… Så er temmelig skuffet over at han ikke er blevet det et eller andet sted, eller at jeg ikke lige har fået fortalt at det var noget jeg skulle gøre.

[quote=Lis Dahlstrøm;295991]Det syntes jeg så det er, underligt - udgiften er så lille (ved godt mange bække små …) - og jeg vil være sikker på det bliver gjort. Jeg sørger for omregistreringen når tilbageleveringsfristen er udløbet - og den nye ejer ikke kan leve uden kræet.

Der er alt for mange der ikke er registreret - jeg vil være sikker på “mine” er det. Gør det ondt at slippe pengene kan man da bare lægge dem oven i prisen og forklare hvorfor.[/quote]

Ja, jeg ved heller ikke hvorfor. Jeg havde allerede betalt reserveringsgebyr da han var 8 uger, så det var ikke fordi hun ikke kunne have nævnt det for mig da han blev kastreret som 11-12 ugers.

[quote=Lis Dahlstrøm;296150]Jeg fatter stadig ikke at opdrætter chipper og så ikke sørger for resten, så kunne ejer da ligeså godt chippe også, især når der alligevel skal revaccineres - men måske jeg er lidt tungnem.

Jeg ved ikke hvad dyrlægen tjener - det kan ikke være mange basseører - der er da arbejde forbundet med det. Jeg syntes det er fedt de gør det - så bliver det nem’li’ gjort. Hvad førhen var et stort problem - for uden registrering er systemet ikke meget værd.[/quote]

Enig, jeg synes også det er en god idé. Alle dem jeg har fået mærket er da også blevet det direkte via dyrlægen.
Jakos opdrætter havde ikke chippet ham, da det var. Også ok, blev han bare da han blev revaccineret. Jeg var dog lidt skuffet over at hun ikke havde nævnt det forinden, selv da jeg direkte spurgtd til det i en mail (2. gang). Men da jeg ikke havde hørt noget fra opdrætter blev han bare chippet ved egen dyrlæge.

Sidst, jeg fik gjort, fik jeg at vide af min dyrlæge, at den reelle udgift var 80 kroner + moms, så fortjenesten ligger i, hvis de smækker f.eks. en halv konsultation oveni.

Det gør der jo ikke når man får det gjort i forbindelse med vaccination af killingen. Og lige et pip, killinger er nemmere at chippe end voksne. Nogen voksne kan være voldsom tykhudede