Registrering af titel (for dummies, tak)

Hejsa, håber nogen derude kan hjælpe

Jeg står nu i den situation at jeg skal have Hectors nye titel “Premier” registreret, men har en masse spørgsmål først og fremmest. :slight_smile:

  1. Der står CAP, BIV på Diplomet her fra Fuglebjerg af, men han vandt også NOM - hvordan får jeg det med?

  2. Når man sender ind til titelregistrering, er det så der, man kan sende et billede med så det kommer i Kattemagasinet eller hører de to ting ikke sammen?

  3. Der står man skal sende frankeret svarkuvert - hvad betyder det :?

  4. Jeg har kun de 3 diplomer - intet titelblad eller noget - hvordan gør jeg så rent praktisk?

Hvis det kan forklare step by step ville det nok gøre det nemmere for mig at fatte :tihi:

På forhånd, tak i hvert fald.

  1. Du skulle have fået stemplet NOM på i Fuglebjerg. Det plejer dog at kunne lade sig gøre at få stemplet på ved den næste af klubbens udstillinger, hvis man enten har glemt det eller ikke var klar over det. I forhold til hans reg. har det dog ingen betydning. Det er ved topkattelister at det tæller.

  2. Kattemagasinet er for sig, og titel reg. hos Felis Danica er for sig :slight_smile: Kattemagasinet har en mail man kan sende info og billede til. Den kan du finde i kattemagsinet. Der behøver man ikke kopi af certifikaterne.

  3. Frankeret svar kuvert er hvis du vil have en ny “inderste side” til stamtavlen. Det vil jeg f.eks. ikke, så derfor sender jeg ikke frankeret svarkuvert med. Har ikke fået taget mig sammen til at reg. Diegos SP titel endnu, og det var i november :ups:
    I forhold til videre udstilling betyder det forresten ikke noget. Det forventes bare at du selv har styr på hvilken klasse katten er i :slight_smile:

  4. Er der ikke et titelblad i hans stamtavle? De plejer at følge med løs sammen med stamtavlen? Og ellers så skal du bare lave en seddel med de nødvendige informationer.
    Det er:
    Stambogsnr.
    Kattens navn

Og så står der lidt info, og så adressen du skal sende til:
Felis Danica
v. Heidi Tværmose
Ødemarksvej 1
4190 Munke Bjergby

Vil gerne svare på lidt af det :slight_smile:

2: det er to forskellige ting. Så hvis du også vil have din kat i kattemagasinet skal du sende en mail, mener jeg der er seperat.

3: du skal sende en A4 kuvert med dit brev, så du kan få et diplom sendt med posten. husk at det skal være en A4 kuvert - ikke en lille :slight_smile:

De to andre spørgsmål springer jeg henover :tihi:

Takker for det begge to.

  • Øv der kommer til at gå i hvert fald 6 måneder nu før vi skal på udstilling igen så det stempel bliver langt ude i fremtiden :confused: Har dog en fin roset som “bevis” :slight_smile:

  • Næh der er intet løst titelblad i hans stamtavle :gruble: Men så sender jeg bare den der “hjemmelavede” seddel med de info, du skriver. :slight_smile:

  • Fatter stadig ikke helt det med frankeret svarkuvert, men det er nok ikke rigtig noget, jeg lige går og savner (det med siden i stamtavlen) sååå det undlader jeg bare :tihi:

[QUOTE=ThildeL;847594]Takker for det begge to.

  • Øv der kommer til at gå i hvert fald 6 måneder nu før vi skal på udstilling igen så det stempel bliver langt ude i fremtiden :confused: Har dog en fin roset som “bevis” :slight_smile:

  • Næh der er intet løst titelblad i hans stamtavle :gruble: Men så sender jeg bare den der “hjemmelavede” seddel med de info, du skriver. :slight_smile:

  • Fatter stadig ikke helt det med frankeret svarkuvert, men det er nok ikke rigtig noget, jeg lige går og savner (det med siden i stamtavlen) sååå det undlader jeg bare :tihi:[/QUOTE]

Så lidt… Mht svarkurvert, så har jeg såmænd ikke engang fået sådan en på Atheas (avlskat) to første titler. Der har jeg dog fået dem reg. ret hurtigt, da jeg synes det er meget sjovt at have på killingernes stamtavler :slight_smile: Men det er jo bare mig, killingekøberne er jo ligeglade :høhø: Når/hvis vi når op til Grand International, så kunne jeg dog måske godt finde på at sende en reg. svarkuvert med, men med de lave titler (Pr og IP) så sker det jo så hurtigt at det knap kan betale sig :slight_smile:

Er det hele begrebet “frankeret svarkuvert”, du ikke forstår? Det er en kuvert, hvor du har skrevet din egen adresse på og så sat et frimærke på, som passer til (eller du håber på passer til) den vægt, brevet vil have, når det skal sendes retur til dig med det nye titelblad i :slight_smile:

Når ja, hvis det bare er for at man selv ligesom kan holde styr i hvilken klasse, katten bliver udstillet i, og det dermed ikke er VIGTIGT at det registreres, vil jeg da heller ikke. Jeg kan sagtens huske hvad han konkurrerer i, for han bliver næppe grand international og alle de der, så deet er relativt enkelt :tihi:

Nåååeh!! Så lærte jeg lige det :slight_smile: Takker

Altså har du det klar, så send det da endelig ind :slight_smile: Det er jo fint at få det reg. i systemet :slight_smile: