Reklame for katteting i Aldi

Jeg havde godt nok ikke tænkt mig at lave hul i nogen vægge. Men jeg har jo en plan om at lave min lukkede altan til et lille paradis for katte, hvor der kommer til at være plateauer oppe under loftet.
Det er blandt andet det jeg ville bruge Kattens No1’s Mammut til. Og da jeg kan få den til 390 kr, så er det da givet udemærket ud indtil jeg kan finde en passende træstamme, som kan komme op i stedet.

Jeg er ikke nogen stor handyman, men jeg føler, at hvis der er noget, jeg sætter mig for, så skal det også nok lykkes mig. Det er bare et spørgsmål om hvor lang tid, jeg skal bruge på det.
Er der noget, jeg ikke kan finde ud af, så lærer jeg det.

Jeg kan se, at de har en plade liggende oven på radiatoren. Jeg har også skaffet mig en marmor plade, som jeg har liggende oven på min radiator, som er af samme type, som den har han. Jeg gætter på, at den bliver deeeejlig at ligge oven på til vinter, når der kommer varme på. :slight_smile:
Og så skal det indendørs kattetræ stå lige ved siden af og gå op.

// Martin

[quote=Lis Dahlstrøm;220769]Er du fingernem? Så får du lige en af mine killingekøberes løsning på et godt kattemiljø:-)

Hullet oppe under lofter giver i nogen tilfælde adgang mellem rummen - eller til gangen hvis loft er forsænket. Det er ikke et dobbelthul, endevæggen er af spejl[/quote]

Det er godt nok en flot og elegant løsning, der samtidig er kattevenlig :thumbup::thumbup:

Glemte at sige de løb så stærkt de gled og faldt ned - så nu er hylderne beklædt med et eller andet antiskrid:-)

Han har haft modellen i mange år. Da jeg for to år siden afleverede nok en misling, så vi lige rumpetten op af stammen og væk var hun - hun fes rundt deroppe i evigheder, mens hendes nye ejer betuttet så til. Husets gamle kat havde fundet ud af der var rødt lys:-)

[quote=Lis Dahlstrøm;220792]Glemte at sige de løb så stærkt de gled og faldt ned - så nu er hylderne beklædt med et eller andet antiskrid:-)
[/quote]

Jeg har et lignende, men dog ikke så flot, arrangement i soveværelset og det har jeg beklædt med en tæpperest i matchende farve - så kan selv nyklippede kløer stå fast i svinget (selv ham den gamle løber nemlig stærkt, når der leges tagfat :D)

Det lykkedes sørme at finde et Aldi kradsetræ i dag. Jeg var på en opsamlingstur i Allerød, Birkerød og Farum og så vidste jeg jo, at der ligger en Aldi i hver af de byer, så det var jo et forsøg værd.
Allerød solgte deres sidste i går, Farum nåede jeg aldrig til for jeg købte det sidste som Birkerød havde. :slight_smile:

Det ser dog ret lille ud, så der går ikke lang tid, før jeg skal ud og opgradere. Men nu satser jeg på, at jeg får det “Mammut” fra Kattens No1 også. Så de klarer sig nok til at starte med. :slight_smile:

Selv købte jeg en af transportkasserne
Sidst, de havde nogle, var de med meget ubehagelige håndtag, men disse er både lettere at top-åbne end den, jeg har, og med godt håndtag.
Eneste ulempe: Beslagene til at samle med er meget, meget stramme!
Jeg har fået eet til at ‘smække’, de øvrige 5 kæmper jeg fortsat med… :S

Jeg købte hundetrimmeren, og Ninjo har nu fået trimmet lidt af pelsen på maven og brystet. Han ser faktisk rigtig pæn ud, han ser slet ikke barberet ud. Det er første gang jeg har klippet hans pels. (Og mange ville sikkert sige at det ikke var nødvendigt.)

Pludseligt føler jeg mig meget klogere på diverse hundeklipninger og hvordan ‘vamsetheden’ laves. :slight_smile: Det er sjovt. Han blev rigtig fin, og stadig med forskellige længder de rigtige steder.

Jeg købte også en kasse, en bakke og en trimmer…

Kassen er helt super… Bakken er ikke kommet i brug… og trimmeren… den eneste den er blevet brugt på er manden :wink:

Vi fik købt 2 transportkasser i går, så kan vi smide den gamle ud. De er samlet og fungerer lige pt. som huler- Leo elsker at sove i den slags.

Jeg købte 2 kasser og 2 bakker, men de er af gode grunde ikke kommet i brug endnu.
Og så blev det også til et kradsetræ, men det er ikke sat op endnu og bliver det heller ikke før jeg er færdig med at male. Der er pakket rigeligt op i 1 rum i forvejen. :slight_smile:

// Martin

[quote=DaneX;223434]
Og så blev det også til et kradsetræ, men det er ikke sat op endnu og bliver det heller ikke før jeg er færdig med at male.[/quote]

Vil da gerne lige se et billede, når du har samlet det. Jeg overvejde, at købe et, men gjorde det ikke, da det lignede, at der var sådan noget hængekøjeagtigt på og det gider vores katte slet ikke.

Jeg skal nok tage et til den tid. Men det bliver først engang hen af i Uge 33 tror jeg.

// Martin