Ja har lige haft en vennide i røret , som spørger om jeg kender en som sælger en ren maine coon fordi hendes ven leder efter en .
Jeg svare så lidt tørt for ved jo godt hvad det løber ud på.For hun har før spurgt .Og hun har før fået svar om at det kan jeg ikke hjælpe med.
At jeg desværre ikke kender nogen som i øjeblikket sælge en maine coon som lige har været i bad
Nej nej , de ville ikke købe en maine coon der lige havde været i bad.Men en ren (ægte) bare uden stamtavle also = med ren. For kærsten/vennen ville jo gerne vise den frem til venner og den skulle gerne være stor. Han havde hørt de kunne bliver over 20-25 kg . Så den skulle være ren så han var sikker på den blev så stor . Ikke så små som mine med stamtavle:doh:
Nej desværre kender jeg ikke nogen som sælger en ren maine coon uden stamtavle . Og jeg må også skuffe min venninde og vennen at jeg aldig har set eller hørt om en maine coon på 25 kg
Men anbefalede nogle bøger og links , og anbefalede at kigge efter en med stamtavle . Ja så er man snob og mange andre ting fordi man har stamtavle katte . Og de kan ikke se hvorfor de skal bruge så mange penge på katte .Jeg har før fortalt min venninde om alle fordele ved at købe kat med stamtavle.
Det ende med at jeg ønskede dem held og lykke med at lede efter en maine coon der lige har været i bad . Og at hun ikke behøvede at ringe til mig når hendes nar af en ven sidder ved siden af :gal::gal::gal:
Det kan godt være jeg er lidt ilter idag , men at kaldes dum og snob det gider jeg ikke
Så hvis I har en ren maine coon uden stamtavle , der lige har været i bad og vejer 25 kg . Som i gerne vil sælger så kom frit frem
Sort humor kan man nogle gang har brug for SORRY :S
Det er da vist den udbredte Mang kun (staves?) de leder efter!
Åh ja jeg kender det… Jeg har også sådan nogle venner, der har to rene NFO uden tavler - den ene er endda korthåret… Og den anden er … mindre end min Snowshoepige… Host host
Suk Tja, når folk siger om stamtavledyrs pris, at “det er godt nok dyrt”, plejer vi at svare med “Nej, det er mange penge”, for vi skelner meget mellem de to ting. Det er ikke dyrt i forhold til hvad man får for pengene, men jeg er da enig i at det er mange penge. I mine øjne er de så bare godt givet ud, hvad de ikke vil være i andres øjne, for “man kan da få killinger smidt i nakken”… Jeg synes til gengæld altid, at de penge jeg bruger på offentlig transport er spildte penge, og der kan jeg godt finde på at give udtryk for, at det har jeg ikke råd til, selv om det jeg i virkeligheden mener er at jeg er for nærig til at bruge mine penge på movia, dsb og lignende.
[QUOTE=danpia;642805]Ahhhh tror du ikke det er de der “mang kung” de tænker på :høhø:
Har hørt at de bliver RIGTIG STORE.
:)[/QUOTE]
[QUOTE=lenschow;642806]Det er da vist den udbredte Mang kun (staves?) de leder efter!
Åh ja jeg kender det… Jeg har også sådan nogle venner, der har to rene NFO uden tavler - den ene er endda korthåret… Og den anden er … mindre end min Snowshoepige… Host host[/QUOTE]
Ja det er nok lige sådan en de leder efter , det skulle jeg da havde tænkt på …
Nej spøg til side , jeg har troligt haft denne samtale 100 gange før , forklaret fundet bøger og links, som hun kunne læse. Har anbefalet opdrætter ect.
Så hun ved da også godt at man ikke lige kan får en maine coon på over 25 kg . Jeg har jo med store glæde fortalt om racen.
Men det er slut med at anbefale opdrætter ect så længe hun er sammen med den nar
Og man så kan høre igennem telefonen at kæresten svine en til , og han ved bedre . Ja så står jeg af og blev måske lidt ilter :gal:
Og så må vi jo se´om de får det de ønsker :?
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;642830]Måske en kilo pris kunne være rentabelt på MCO
Enten skal kattene være kæmpestore - eller småbitte - eller meget, meget eksotiske.
Det er ikke nemt hverken at være kat eller opdrætter idag …[/QUOTE]
Desværre er det første man forelsker sig i ved en kat en bestemt egenskab, som gør en kat til noget særligt i ens øjne. Selv har jeg absolut en svaghed for fuldfarvede rødstribede misser, nærmest uanset race, men ofte kan man afledes fra det inderlige ønske, ved at møde en kat, som absolut passer til en i personlighed. Det kræver desværre bare en aktiv indsats, og nogle er bare forblændede af en bestemt ting og må se i øjnene at det enten ikke kan fås, eller kan ende med flere problemer end man havde forestillet sig.
[QUOTE=cæsar;642831]Nu er det jo almindeligt kendt at Maine Coon uden tavler bliver større end dem med tavle.
NOT[/QUOTE]
Du skal aldeles ikke sige NOT!!!
Jeg hørte det selv på Roskilde dyrskue nemlig!!!
Dem uden stamtavle bliver meget større fordi avlerne ikke må lave dem op til 25 kilo… det er da logisk…
Ja, ja… Mang Ku kommer åbenbart i mange versioner… nu også som ren
Hvis det DERFOR han vil have en stor kat, så synes jeg han skal gå ned i fætter BR og købe den største kattebamse han kan finde - DE laves nemlig MEGET store
og bliver den beskidt, så bliver den hurtigt ren igen efter en tur i vaskemaskinen
[QUOTE=Hanne P;642859]Hey jeg har en… dog er der komma imellem 2 og 5, så han vejer 2,5 og hans tavle er ikke kommet endnu, jeg kan da godt putte ham i bad…
griner…[/QUOTE]
Ha Ha Hanne , hvis han så er rød hvid som min Spike og kan komme til hedder Boss. Og han bliver godt vasket så han er ren.
Og du sender ham med posten inden du får stamtavlen, det er jo vigtig at han ingen stamtavle har ,ellers så bliver han ikke stor . Og det skal være med posten for turen over til dig er forlang . Så er den lige i skabet .
Jeg synes bare du skal fortælle dem, at det vist kun er Afrikanske skovkatte - ikke Amerikanske skovkatte - der bliver SÅ store, så kan de jo bruge lidt tid på at lede efter dem …
[QUOTE=Noël;642872]Ha Ha Hanne , hvis han så er rød hvid som min Spike og kan komme til hedder Boss. Og han bliver godt vasket så han er ren.
Og du sender ham med posten inden du får stamtavlen, det er jo vigtig at han ingen stamtavle har ,ellers så bliver han ikke stor . Og det skal være med posten for turen over til dig er forlang . Så er den lige i skabet .
[/QUOTE]
Kan vi ikke bare putte noget rød farve på ham, da han er hvid…