Rendsburg den 19 - 20 feb

Går og overvejer om vi skal tage en tur til Rendsburg i feb de to dage .
Det er godt nok kun en af vores piger der har brug for en udenlansk . Men det er så dejlig tæt på . Og for de andre er det jo lige meget om de får en udenlansk eller en dansk.
Men det er godt nok ikke kommet noget info om udstillingen endnu inde på deres hjemme side ang spiseseddel ect. Men kommer jo nok i Januar.

Er der nogle af jer andre der overvejer denne udstilling

Ja, det er da godt nok tæt på. Jeg regner dog ikke med at skulle med, har umiddelbart ikke nogen der trænger til et udenlandscert. :slight_smile:

Jamen vi kommer da - så det kunne da være hyggeligt at få en dejlig weekend sammen… vi har booket værelse på Covent Garden - et super skønt hotel… :):slight_smile:

Det lyder da super skønt med en dejlig udstilling i godt selvskab.:rock:
Vi regner godt nok med at køre frem og tilbage , vi har jo ikke sa langt kun en times kørsel. :):slight_smile:
Men kommer lidt an på om vi har fundet en ny bil inden hvor vi alle kan være i .
Vi fylder jo lidt med både mennesker og dyr og ikke mindst alt vore camping udstyr :tihi:

[quote=Noël;514406]Det lyder da super skønt med en dejlig udstilling i godt selvskab.:rock:
Vi regner godt nok med at køre frem og tilbage , vi har jo ikke sa langt kun en times kørsel. :):slight_smile:
Men kommer lidt an på om vi har fundet en ny bil inden hvor vi alle kan være i .
Vi fylder jo lidt med både mennesker og dyr og ikke mindst alt vore camping udstyr :tihi:[/quote]

Jamen jeg kan da godt høre at jeg allerede nu skal tilmelde - for jeg ved at I går efter en hel burrække… :p:p:p

Men vi skal da i hvert fald hygge os - det er helt sikkert… :ok::ok::ok:

Jeg tror også at det er den jeg skal med på… nu får vi se… se om jeg husker rigtig

[quote=Coogans;514610]Jamen jeg kan da godt høre at jeg allerede nu skal tilmelde - for jeg ved at I går efter en hel burrække… :p:p:p

Men vi skal da i hvert fald hygge os - det er helt sikkert… :ok::ok::ok:[/quote]

HA HA det gør vi da aldrig , vi spiller jo ikke Bingo Banko
Nej vi kommer da kun med ca 6 .
7 med Samson´s Windsor.

Glæder mig til en hyggelig weekend og til at fedte jeres katte godt til inden de skal op til dommen :p.

Jeg overvejer det, men er der kommet en dommerliste?

Nej ingen på deres hjemmeside endnu , ellers så er jeg blind
Og har ikke været på udstilling siden starten af okt. Så jeg har ikke fået med om der er blevet delt flyers ud til udstillingen som de nogle gange gør :?
Men det er nu ikke så vigtig for mig , håber bare at min pige for sin cert på en af dagen som hun har brug for .:kryds:

Vi kommer også med vores Boromir Prins Frederik, vi har jo helle ikke så langt.

Jeg er jo blevet lidt bidt af at udstille og tager gerne turen til Rendsburg. Men hvordan er det lige det er med rabies vaccination…er det påkrævet?

Knus Gitte

[quote=DK Nemador;515196]Jeg er jo blevet lidt bidt af at udstille og tager gerne turen til Rendsburg. Men hvordan er det lige det er med rabies vaccination…er det påkrævet?

Knus Gitte[/quote]

Min 20 dage gammel, max 12 måneder gammel. Katten skal være chippet og have et EU pas, for at kravene for ud- og indrejse er opfyldt. I virkeligheden er det ganske let, og jeg vil tro at din dyrlæge har helt styr på det, hvis bare du møder op i klinikken og siger “vi skal til Tyskland, vacciner os” :slight_smile:

Tyskerne er formandsskifteramte og derfor bagud med en del ting, men den arrangerende klub har en flyer liggende her: http://www.cats-cc.com/de/termine/pdf/Flyer_Gelting_2011.pdf

VH
Susanne

Susanne - Hvornår er det blevet til max 12 måneder? Plejer de ikke at holde i 2 år/til dato på vaccinationen? Eller er det forskelligt fra tyske klub til tyske klub? :slight_smile:

Åh, det afhænger i høj grad af den lokale kredsdyrlæge! Tyskerne har som regel en fodnote til alting, og man KAN blive afvist på en rabies der er ældre end 12 måneder selv om ens fine EU pas siger noget andet.
De har faktisk været så venlige for nogle år siden at lægge en (lang!) redegørelse for kravene på deres hjemmeside: DEKZV - det er producentens anvisning, der afgør hvor længe vaccinen er gyldig. Interessant nok får vi i Danmark uden videre 3 år på en Rabisin - men i Tyskland gælder den kun ét år! For at undgå dagelange diskussioner, hvor man virkelig skal være rå til tysk, så er det derfor langt det letteste bare at revaccinere den ene gang om året, for så er alle glade - også i både Østrig og Schweiz! HVIS man vil ud i en længere diskussion med den lokale dyrlæge, så henviser man selvsikkert til EU forordning 998/2003 (ja, det hedder den virkelig!), hvor det fastslåes at det ER producentens anvisning, der er afgørende - så kan man godt være heldig at gøre dem tilpas usikre på reglerne til at den går alligevel (been there, done that - men vaccinerer derfor årligt igen!) Rabiesvaccinen er dræbt vaccine og som regel uden bivirkninger, så der er ingen grund til at være nervøs for at bruge den årligt. det har “vi” (kæledyrsfolket!) gjort i årtier, og den har aldrig været kendt for at give problemer, nærmest tværtimod. Og gør man det årligt, så kan man jo altid med kort varsel få en god idé og lige tilmelde i sidste øjeblik uden at skulle spekulere på rabies - det har skaffet vores katte mange ekstra køreture ned gennem Europa :slight_smile:
VH
Susanne

RETTER: Der er heldigvis nogen, der er mere vågne end jeg er - TAK :slight_smile: Linket til flyeren er først til en udstilling i November! OG i en anden by :slight_smile: - men en februar flyer kan jeg ikke lige finde.
VH
Susanne (der nok alligevel skulle have taget den lur på sofaen!)

[quote=Susanne W;515227]RETTER: Der er heldigvis nogen, der er mere vågne end jeg er - TAK :slight_smile: Linket til flyeren er først til en udstilling i November! OG i en anden by :slight_smile: - men en februar flyer kan jeg ikke lige finde.
VH
Susanne (der nok alligevel skulle have taget den lur på sofaen!)[/quote]

Hi hi - vi kan alle gå forkert i byen :slight_smile: Nice dreams on the “sofa” :slight_smile: - jeg ved dit indlæg og link til flyeren kom fra et godt hjerte :slight_smile:

Knus Gitte

Jeg har også planer om at komme til Rendsburg med Bounty begge dage… Har aldrig før været på udstilling i udlandet, så glæder mig :slight_smile:

Går bare og venter på at der kommer noget info om udstillingen… :gruble:

Nogen der kender et godt sted man kan overnatte dernede?

Mvh. Anita

Det lyder som om det kunne blive til en rigtig hyggelig tysk/dansk udstilling :slight_smile:

PureSilk længere op i tråden var der en anbefalling af et hotel som skulle være god…
Vi bor jo så tæt på at vi ikke haft behov for overnatning i Rendsburg .

Jeg skal lige være helt sikker på at jeg har fattet det rigtigt med den der rabies-vaccine.

Er det ved grænseovergangene eller på udstillingerne man kan få problemer hvis vaccinationen er over 1 år gammel? Og hvorfor hvis der står noget andet i redegørelsen?

Det er udelukkende ved indgangen - jeg har ganske enkelt aldrig oplevet at skulle vise papirer ved almindelig krydsning af landegrænser (heller ikke i gamle dage, da man sine steder skulle have attester fra den lokale kredsdyrlæge og hvad har vi ellers)
Og problemet er, at tyskerne har tit nogle fodnoter til diverse EU forordninger (det har Danmark også nogle gange) - og endelig har de enkelte forbundslande sine egne fodnoter, og generelt er det sådan, at jo tættere man kommer på østlandene, desto mere går kredsdyrlægen op i rabiespapirer (og dukker oftere op på udstillingerne!), fordi man i de østeuropæiske lande rent faktisk har rabies, mens vi i Danmark jo er officielt rabiesfri. De nederste departementer i Frankrig går også mere op i rabiesvaccinationer end i den nordlige ende, fordi der for få år siden var rabiesudbrud i Spanien. Og grunden til at man nogle steder går meget højt op i det er, at rabies jo i værste fald kan smitte til mennesker og er dødeligt. Set herfra er det jo mest en formalitet, fordi vores katte aldrig bliver udsat for smitte - men i nogle lande er truslen tættere på.
VH
Susanne