Renseserviet eller lignende til katte?

Jeg har opdaget at Cæsar, har lidt svært ved at holde sig ren bagi. :S Han er jo lidt tyk, så maven er nok i vejen. :ups: Jeg har jo hele tiden været klar over at han vejede for meget, men har haft dårlige undskyldninger for, hvorfor det f.eks. var svært for mig at afmåle deres mad. Men det gør mig ret ondt, at han ikke kan holde sig selv ren. :frowning:
Så fra i morgen af, står den på diæt! :ok: (Nu går jeg jo hjemme til 1/9, så jeg har ikke andet end tid.)

Men indtil da … kan jeg bruge f.eks. uparfumerede renseservietter til babyer? Eller er en engangsklud (skumgummi) fint? Jeg tænker at sidst nævnte kan virke lidt grove…
Jeg mener godt nok at der for nylig har været en tråd, med en lidt tyk missepige, der har samme problem. Men kan ikke lige finde den. :øhmm:

Umiddelbart tror jeg også, at renseservietterne er det mest effektive. Det kan ikke hjælpe noget at fedte for længe med sådan noget :slight_smile: Neutral laver jo bl.a. nogen - mon ikke det ville kunne gå?
Man kan også få engangsklude, der er enormt bløde (de er lidt dyrere), men jeg tror bare ikke de er særligt effektive.

[quote=pivnu;375505]Umiddelbart tror jeg også, at renseservietterne er det mest effektive. Det kan ikke hjælpe noget at fedte for længe med sådan noget :slight_smile: Neutral laver jo bl.a. nogen - mon ikke det ville kunne gå?
Man kan også få engangsklude, der er enormt bløde (de er lidt dyrere), men jeg tror bare ikke de er særligt effektive.[/quote]
Ja, det er også mhp. effektiviteten at jeg tænkte renseservietter. Han er jo ikke for glad for, når jeg roder dernede.
Men jeg tænker også Neutral eller sådan. Hvis det kan bruges til en babynumse, kan det vel også bruges til kat.

hvad med at klippe ham helt tæt i rumpen…

det gør jeg med alle mine… synes det er synd de skal gøre sig rene hvis de har griset sig - der kan godt nok hænge meget bæ i coon-haser

[quote=Battlestar;375562]hvad med at klippe ham helt tæt i rumpen…

det gør jeg med alle mine… synes det er synd de skal gøre sig rene hvis de har griset sig - der kan godt nok hænge meget bæ i coon-haser[/quote]
Jeg er i fuld gang - trimmeren gik bare død halvvejs, og ligger til opladning. :slight_smile:
Han er godt nok ikke glad for den trimmer! Han vred sig rundt, og kæmpede. :frowning: (Dog fik jeg ikke en eneste skramme - min gode bamsekat. :hjerte:)
Men nu er han jo også snavset og filtret. Det går nok lettere, hvis jeg kan holde det nede. :slight_smile: Så tak for tippet - jeg må prøve at holde ham kortklippet.

[quote=Tea;375566]Jeg er i fuld gang - trimmeren gik bare død halvvejs, og ligger til opladning. :slight_smile:
Han er godt nok ikke glad for den trimmer! Han vred sig rundt, og kæmpede. :frowning: (Dog fik jeg ikke en eneste skramme - min gode bamsekat. :hjerte:)
Men nu er han jo også snavset og filtret. Det går nok lettere, hvis jeg kan holde det nede. :slight_smile: Så tak for tippet - jeg må prøve at holde ham kortklippet.[/quote]

brug en skarp saks og klip MEGET langsomt… det er meget lettere…

de bliver både bange for lyden af trimmeren og for den måde den rører pelsen… der vil en saks være en god ven…

[quote=Battlestar;375570]brug en skarp saks og klip MEGET langsomt… det er meget lettere…

de bliver både bange for lyden af trimmeren og for den måde den rører pelsen… der vil en saks være en god ven…[/quote]
:tak: I’m always willing to learn!

Pet Bath Wipes fra Mysterycoons Petshop http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-diverse.htm - scroll lidt ned - er også meget velegnet til formålet:ok: