Restance til udenlandsk klub

Jeg har men stor glæde udstillet mine katte i f.eks Tyskland.

I januar 2009 udstillede jeg 3 killinger + huskat 2 dage.
I Februar 2009 udstillede jeg det samme 4-kløver også 2 dage. Så har jeg holdt en laaaang udstillingspause, og udstillede igen i oktober 2010.

På udstillingen i oktober 2010 bliver jeg opkrævet et ekstra gebyr på 175.50 euro:uha: - Dietmar Sagurski sagde, at det var manglende udstillingsgebyr fra udstillingen i januar 2009 - altså næsten 2 år tidligere…
Jeg forklarede ham, at dét kunne jeg altså ikke forstå, da jeg altid betaler kontant på udstillingen - så derfor véd jeg, at jeg har betalt det opkrævede beløb (beløbet er 217 + 6.50 for at betale på udstillingen, i alt 223.50 euro).Han spurgte, om jeg havde en kvittering med, dertil svarede jeg, at selvfølgelig havde jeg ikke det!
På pågældende udstilling betalte jeg med euro og “steward-punkte”.
Jeg forklarede, at i indtjek betalte jeg til Frau Seele, og at han selv havde godkendt betalingen. Frau Seele gjorde et stort nummer ud af, at høre om jeg havde den berømte Snulle med. Jeg forklarede, at han og Seele havde haft en sjov samtale omkring Snulle - dette bekræftede han også, at han kunne huske. Han skrev nogen notater ang. betalingen og jeg slap for yderligere tiltale, og jeg regnede med, at denne sag var afsluttet.
Men…
Nu har jeg modtaget et brev fra 1.DEKZV underskrevet af Ditmar Sagurski. I brevet står der, at jeg ikke har betalt et beløb på 175.50 euro fra udstillingen i Bielefeld. Og jeg skal betale beløbet inden 10 dage, og dette brev også er sendt til min klub.

:doh:hvor er jeg dog træt af denne situation, fordi de ikke har styr på deres økonomi! Hvis de nu havde styr på deres, OG at jeg ikke havde betalt - så havde de alle muligheder for at opkræve beløbet halvanden måned senere i Hamburg - eller sende mig en opkrævning. Næææ nej, de venter næsten 2 år - for så er de jo sikre på, at kvitteringen er smidt væk:surelog:.

Nu må jeg så skrive til dem, for betale dét får de mig ikke til!!! Så må de give mig karantæne…:mad:

Lailah

Det er ikke første gang, at 1.DEKZV ikke har styr på deres økonomi :S

Jeg håber, du finder ud af det, det er en rigtig træls situation at sidde i.

Har lige lavet en hurtig søgning på problemet:

De er ude med riven hos flere DK udstillere…

Men jeg har også fundet ud af, at en karantæne kun vil berøre mig på DEKZV udstillinger - og dem kan jeg jo bare fravælge:høhø:

Men det bliver dyrt for dem:de får ingen indtjening fra mig, jeg går altid steward - godt nok for et usselt beløb…

Har hørt at man virkelig skal holde styr på kvitteringer fra udstillinger.
For de kan virkelig være grove dernede…
Jeg måtte osse engang have en kvittering med da den kat jeg havde tilmeldt var død. Bare for at bevise det.

[quote=Quanti´s;525203]
Jeg måtte osse engang have en kvittering med da den kat jeg havde tilmeldt var død. Bare for at bevise det.[/quote]
Men Lene, det kan jeg nu sagtens forstå. Hvis du vidste hvor mange syge undskyldninger folk nogle gange kommer med :slight_smile: Prøv at læse Inge Nords leder i KM - hun berører lige kort det med når folks bedstemor er lige ved at dø for 3. udstilling i træk, så nu er de nødt til at køre hjem med det samme (igen-igen). Det er ganske få udstillere, der kan de numre, heldigvis - men det gør jo, at de andre nogle gange mødes af skulle bevise f.eks. at deres kat er død. Og det er altså før set, at nogen forsøger at trække sin kat, som er død - men et halvt år efter står den så pludselig alligevel i et udstillingskatalog! (Ja, det er sjældent - men det er set!) I Danmark ville du jo også skulle kunne dokumentere det, hvis du vil slippe med halvt udstillingsgebyr.
VH
Susanne

OKAY !! vildt, ja det kunne jeg slet ikke forstille mig at folk kunne være sådan, men det kan de jo kan jeg læse…vildt !!