Rester?

Må en kat få rester?

Jeg får forhåbentligt Ziyeh hjem på mandag:kryds:

Og kom lige til at tænke på om hun må få lidt rester hvis hun har lyst?
Ikke meget men bare lidt?

Det er fordi mine hunde får lidt rester hver dag, ej ikke hvis vi spiser suppe.:høhø:
Det er selvfølgelig ikke tærkt mad og sådan noget.

Men må hun det hvis hun gider?

Er der nogle madvare som de ikke kan tåle lige som med hunde?

Glæder mig sådan til at få Ziyeh hjem:wehuu:

Det er en coon, ikk’?
Prøv bare at undgå at give hende rester -LOL

Har stadig billedet af Thane som for to dage siden lykkeligt sad og mæskede sig med resterne af trøffelrisottoen - på spisebordet… ja, han er også coon suk

[quote=Ann K;523923]Det er en coon, ikk’?
Prøv bare at undgå at give hende rester -LOL

Har stadig billedet af Thane som for to dage siden lykkeligt sad og mæskede sig med resterne af trøffelrisottoen - på spisebordet… ja, han er også coon suk[/quote]

Hehe ja det er hun:)
Hun må gerne få rester for min skyld.
Men kan de godt tåle det?
Det er da kun dejligt hvis hun gider.:smiley:

så længe det ikke er for krydret :ok:

herhjemme deler jeg naturligvis både kødsovs, kartofler, pasta og kylling med mine katte :slight_smile: :tihi:
eller det vil sige - jeg kigger væk, mens Yasha selv får lov at stjæle - ellers gider han ikke :tihi:

Her får de også forskellige rester, det er selvfølgelig ikke alt jeg giver dem.
De elsker at smage alt muligt, tror også at det gør så de ikke er så mavesarte.
Det er selvfølgelig ikke meningen at de skal leve af rester, bare smage:høhø:

Der er kun en ulempe ved det… de kan ikke vente til vi er færdige med at spise :tihi:
Hilsen Lisbeth

Katte kan ikke tåle løg og chokolade, så det skal hun holdes væk fra…
Og du opdager jo nok, hvad hun kan tåle, og hvad hun ikke kan… og så er der jo også den (usandsynlige for en coon) mulighed for at hun ikke vil have noget menneskemad! :wink:
Selvfølgelig skal alt gives med måde og den slags, men det gør du formentlig allerede med hundene…

Og katte kan klare det mest utrolige…
Bedste, var da vores tortie skovkattepige smutte på køkkenbordet og gik i gang med at guffe fra den ubevogtede gryde med chilli con carne… en ret, der her i huset virkelig ER med chilli!!!
Kludetæppet havde ikke engang dårlig mave bagefter :uha: :smiley: til vores tore overraskelse…

Mine katte - Coon’er og huskatte - er altfortærende, og helst MENS jeg spiser det.
Sågar ris og boller i stærk karry ryger ned i “skraldebøtterne” :høhø:

Min katte får ikke rester, - - de ta’r rester,:venter: - -somme tider kæmper jeg for, at beholde min mad på tallerkenen, - - og det er meget rene tallerkner og skåle der sættes til opvask, - - ja selv salat glider ned, hvis det er min mad!:lol:

Cats og Conni

Yes, herhjemme er kampen også mere at sørge for at de ikke spiser det :smiley: Selv hvis jeg mener de ikke skal have det - jamen så river de da bare skraldespanden op og tager selv :høhø:

Generelt har mine også strudsemaver og tåler stort set alt.
Råt kød og daggamle kyller er i øvrigt også godt for tænderne, aka det hjælper med at rense tænderne så tandsten ikke udvikles så nemt :slight_smile:

Min får rester i form af smagsprøver. Alt med måde er sådan set ok, men de får ikke krydret mad:-)

selvom de gerne vil. Og i julen sneg Tara sig til at drikke en halv skål med kirsebørsovs!

Der skete intet… Man skulle tro det ville ha givet en lille smule tynd afføring ikk?

:slight_smile:

Men jeg ville ikke selv gi hende kirkebærsovs:-)

[quote=Eife;524043]Yes, herhjemme er kampen også mere at sørge for at de ikke spiser det :smiley: Selv hvis jeg mener de ikke skal have det - jamen så river de da bare skraldespanden op og tager selv :høhø:

Generelt har mine også strudsemaver og tåler stort set alt.
Råt kød og daggamle kyller er i øvrigt også godt for tænderne, aka det hjælper med at rense tænderne så tandsten ikke udvikles så nemt :)[/quote]

Ja de daggamle kyllinger er hun også vant til at få, så jeg skal finde et sted at købe den, kan forstille mig det også er godt til hundene.

[quote=lenschow;524050]Min får rester i form af smagsprøver. Alt med måde er sådan set ok, men de får ikke krydret mad:-)

selvom de gerne vil. Og i julen sneg Tara sig til at drikke en halv skål med kirsebørsovs!

Der skete intet… Man skulle tro det ville ha givet en lille smule tynd afføring ikk?

:slight_smile:

Men jeg ville ikke selv gi hende kirkebærsovs:-)[/quote]

Utroligt hvad sådan en mave kan klare:D

[quote=conninissen;524025]Min katte får ikke rester, - - de ta’r rester,:venter: - -somme tider kæmper jeg for, at beholde min mad på tallerkenen, - - og det er meget rene tallerkner og skåle der sættes til opvask, - - ja selv salat glider ned, hvis det er min mad!:lol:

Cats og Conni[/quote]

Ja okay, der har jeg så en grænse de skal ikke spise af min mad mens jeg spiser, selv om mine hunde også gerne vil, men de har da fået det lært:)

Hehe ja salat er også mad:D

[quote=Ann K;523959]Katte kan ikke tåle løg og chokolade, så det skal hun holdes væk fra…
Og du opdager jo nok, hvad hun kan tåle, og hvad hun ikke kan… og så er der jo også den (usandsynlige for en coon) mulighed for at hun ikke vil have noget menneskemad! :wink:
Selvfølgelig skal alt gives med måde og den slags, men det gør du formentlig allerede med hundene…

Og katte kan klare det mest utrolige…
Bedste, var da vores tortie skovkattepige smutte på køkkenbordet og gik i gang med at guffe fra den ubevogtede gryde med chilli con carne… en ret, der her i huset virkelig ER med chilli!!!
Kludetæppet havde ikke engang dårlig mave bagefter :uha: :smiley: til vores tore overraskelse…[/quote]

Ja det er kun en lille smugle de får, for det er ikke det de skal leve af.

Hold da helt op, så er det en sej mave hun har:uha:

[quote=Coon Danica;523954]Her får de også forskellige rester, det er selvfølgelig ikke alt jeg giver dem.
De elsker at smage alt muligt, tror også at det gør så de ikke er så mavesarte.
Det er selvfølgelig ikke meningen at de skal leve af rester, bare smage:høhø:

Der er kun en ulempe ved det… de kan ikke vente til vi er færdige med at spise :tihi:
Hilsen Lisbeth[/quote]

Tror også det er godt for deres mave at smage meget forskelligt, eller det mener jeg med hundene så det er vel det samme med katte:)
Og ja med til at de ikke bliver så kræsne.

Eller kan jeg risikere hun lige pludselig ikke vil spise sin mad pga hun hellere vil have rester?
Det er jo bare en smags prøve hun kommer til at få.

Creamy sidder der troligt når vi spiser. Og ja… hun får smagsprøver af kød (og kun kød), når hun sådan sidder og ser bedende ud… :ups: :pose: De to andre er (heldigvis) ligeglade.
Men ellers holder de sig faktisk fra vores mad. Måske fordi de ved at der ikke falder noget af. :thumbdown: Det er pga Zuttis omfattende foderallergi. Men det kan de jo ikke vide :slight_smile:

Normalt kunne jeg altså ikke drømme om at give mine katte menneskemad :? Altså, jeg mener, rester af mad fra bordet.
Nogle gange laver vi lidt specielt til dem ved siden af vores egen mad (så det ikke er krydret). Det er ekstremt sjældent de har fået lov at få noget, der er tilberedt til os, og så har det været noget rent kød f.eks. Kødsovs, sovs eller lignende - nej, aldrig, det kan jeg simpelthen ikke tro er sundt.

  • og så gider jeg ikke dyr, der tigger.
    Kattenes maver tålet det meste. Det behøver de ikke min tilbredte mad for at kunne vænnes til.

Nej mine får altså heller ikke menneske mad - de har ikke behov for det og jeg gider heller ikke tiggerierne :slight_smile:

Det med tiggeri, har vel ikke så meget at gøre med, om de får rester?
Så længe det serveres i køkkenet på gulvet, hvor alt andet af deres mad bliver serveret, ser jeg ingen forskel i forhold til tiggeri.

Mine får meget jævnligt rester. Hvorfor dog smide skært kød ud, hvis kattene vil ha’ det :slight_smile:
Det er dog kun rent kød jeg serverer for dem - aldrig noget med sovs og lign - det snupper de selv.

Fx stod en af killingerne og drak af fonduegryden i går, da den var sat til afkøling - ikke lige noget at sigte efter - mon ikke det giver lidt dårlig mave :tihi:

[quote=Vivi_Fletcher;524295]Det med tiggeri, har vel ikke så meget at gøre med, om de får rester?
Så længe det serveres i køkkenet på gulvet, hvor alt andet af deres mad bliver serveret, ser jeg ingen forskel i forhold til tiggeri.

Mine får meget jævnligt rester. Hvorfor dog smide skært kød ud, hvis kattene vil ha’ det :slight_smile:
Det er dog kun rent kød jeg serverer for dem - aldrig noget med sovs og lign - det snupper de selv.

Fx stod en af killingerne og drak af fonduegryden i går, da den var sat til afkøling - ikke lige noget at sigte efter - mon ikke det giver lidt dårlig mave :tihi:[/quote]

:lol::lol::lol::lol::lol:
Kan lige se den killing for mig.

Jeg plejer gerne at give hundene grøntsager det elsker de og selfølgelig kød.

Om katten tigger lidt det gør ikke så meget.
Bare hun ikke hopper på bordet.
Men det kan hun vel lære at lade være med når vi spiser.:slight_smile:

:lol:
Åhhhh tak for alle de beskrivelser af hvad kattene kan finde på at fortære med fryd :lol:
Det er liiiige før, at jeg synes, at mine tørfoder-gnaskende fladsnuder er lidt kedelige - på den anden side, det er rigeligt, når Leise snupper mit ristede brød, fordi der er lidt smør på :tihi:

Jeg giver ikke rester! Men hvis jeg har lavet fx kylling eller andet reelt kød så får de noget af det.

Husk også at nødder er farligt for katte, da det ødelægger nogle blodlegemer.

Åhhhh tak for alle de beskrivelser af hvad kattene kan finde på at fortære med fryd :lol:
Det er liiiige før, at jeg synes, at mine tørfoder-gnaskende fladsnuder er lidt kedelige - på den anden side, det er rigeligt, når Leise snupper mit ristede brød, fordi der er lidt smør på :tihi:[/quote]
Når jeg spiser morgenmad, sidder kattene på rad og række og venter på en smørklat. Så jeg skraber troligt lidt smør af brødet med en finger og giver dem på skift.
Desuden har de fortalt mig, at deres hud og pels har godt af smør, så jeg kommer altid rigeligt på brødet, så der er noget at tage af. :slight_smile:

Åhhhh tak for alle de beskrivelser af hvad kattene kan finde på at fortære med fryd :lol:
Det er liiiige før, at jeg synes, at mine tørfoder-gnaskende fladsnuder er lidt kedelige - på den anden side, det er rigeligt, når Leise snupper mit ristede brød, fordi der er lidt smør på :tihi:[/quote]
:lol: Ja sådan kan man også se på det:D

[quote=Bamse;524983]Jeg giver ikke rester! Men hvis jeg har lavet fx kylling eller andet reelt kød så får de noget af det.

Husk også at nødder er farligt for katte, da det ødelægger nogle blodlegemer.[/quote]

Okay, det kan hunde heller ikke så det kommer af sig selv.:smiley:

[quote=Mega;524992]Når jeg spiser morgenmad, sidder kattene på rad og række og venter på en smørklat. Så jeg skraber troligt lidt smør af brødet med en finger og giver dem på skift.
Desuden har de fortalt mig, at deres hud og pels har godt af smør, så jeg kommer altid rigeligt på brødet, så der er noget at tage af. :)[/quote]

:lol::lol::lol::lol:
Kan lige se det for mig.
Super.