Resulater fra Givskud

Så er vi landet i Greve efter en fantastisk week-end i Givskud :slight_smile:

Jeg må igen tage hatten af for Vickie Shields og Adriana Kajon :slight_smile: Det er et par meget dygtige dommere, begge har de en stor viden om katte, en super måde at håndtere kattene på og så kan man lære utrolig meget af dem :). Super at de havde lyst til at komme til DK igen :ok:

Vi var afsted med 2 LH alter - Jedocats Cicero og Jedocats Bailee. Bailee var egentlig med som fyld og som mental støtte til Cicero, som stadig har noget ungdomsusikkerhed. :slight_smile:

Og jeg skal da lige love for at fyldet Bailee fik sat sit poteaftryk i Alterringen :slight_smile: Hun elsker at være på, og det kunne ses ved bedømmelserne :slight_smile: Hun var oppe i 10 ringe, da jeg fra start havde besluttet, at de hver især kun skulle op i 4-5 ringe. Og den lille dame tog 5 finals!! :juhu: Hun fik 3. plads i SP-ring, i AB-finals tog hun 4., 3., 2., og ikke mindst en 1. plads :wehu::wehu: Og at hun tog 1. plads og 2. plads hos Vickie Shields - det betyder rigtig meget for mig :slight_smile: Så vidt jeg har regnet, så blev Bailee vist DGCA på udstillingen :juhu:

Og Cicero - ja han var så med som fyldet :tihi: Lørdag syntes han, at det hele var ret overvældende, men idag tøede han op - og jf. Vickie Shields var kampen om 5. pladsen i hendes AB-final mellem ham og den smukke Thai-pige. Og jeg syntes, at det var fuldt fortjent, at Thai’en tog pladsen - hun gjorde det rigtig godt idag :slight_smile:

Tillykke til alle med week-ends resulater :slight_smile: og tak til Viking Cats for en god udstilling!!

Tillykke med de flotte placeringer til både Bailee og Cicero :smiley: …det er skønt når man får en god oplevelse på et show :slight_smile:

Tillykke med de flotte resultater. Jeg var jo afsted i går med min exotic pige Delight.

Det var min første TICA udstilling, men bestemt ikke den sidste. Delight elskede at være på og komme ud til dommerne.

Hun fik :
6 x Best of Breed
6 x Best of Division
6 x Best of Color

Hun var ikke med i nogle finals, men vi hyggede os og det var egentlig for at afprøve udstillingsformen vi kom, for hun har lige haft killinger og var ikke helt i top præsentation.

MVH
Gitte

Jeg udstillede ikke selv, men havde fornøjelsen af show-middagen og ikke mindst den super-hyggelige stemning. Maden var simpelthen så lækkert - og selskabet var bare i top - selvom de havde haft en lang dag i udstillingshallen. De udstillere, jeg fik snakket med i hallen virkede som om, at de og katten havde haft en rigtig god udstillingsoplevelse, og det synes jeg er vigtigere end gode resultater. Og så kom det bag på mig, at der blev holdt et lille foredrag efter showet. Det var simpelthen så godt - især for mig, da jeg går med en lille opdrætterspire i maven. Det gav endnu en dimension til hvad man skal have med i sine overvejelser.

Jeg havde det i hvert fald hyggeligt, og det smittede af på mit i forvejen triste humør, så TAK for det. :ok: Især Mette og Skattekat var bare så søde og tilmed tog mig med op på deres værelse inden middagen. Det gav jo god mulighed for at hilse på Ana. Og så fik jeg også lige scoret et VIP-møde med Brian.

Jeg har endnu ikke fået armene ned af begejstring, så jeg håber en dag, at kunne medbringe en af mine egne katte på en TICA-udstilling for at få hele oplevelsen med. Jeg :kryds: fingre og poter for at der kommer en jysk udstilling til næste år igen.

Tillykke med de flotte resultater. Jeg var jo afsted i går med min exotic pige Delight.

• Delle var simpelthen en charmeprinsesse, da jeg kom forbi kom omkring kl. 17:15. Nøj hun er lækker. :inlove: Hun kunne meget nemt forsvinde ned i min taske i hvert fald.

[QUOTE=GitteS;729293]Tillykke med de flotte resultater. Jeg var jo afsted i går med min exotic pige Delight.

Det var min første TICA udstilling, men bestemt ikke den sidste. Delight elskede at være på og komme ud til dommerne.

Hun fik :
6 x Best of Breed
6 x Best of Division
6 x Best of Color

Hun var ikke med i nogle finals, men vi hyggede os og det var egentlig for at afprøve udstillingsformen vi kom, for hun har lige haft killinger og var ikke helt i top præsentation.

MVH
Gitte[/QUOTE]

Dejligt at læse at Delight kunne lide showformen og at du kan lide denne måde at udstille katte på :smiley:

Og jeg er lige landet efter Givskud.

Resultat, mindst 2 blå mærker efter at have sat bure op fredag, og en hjerne der er på overload efter at have været clerk i to dage (og sat udstilling op og taget den ned igen)

Brazil fik 12 x bedste farve og variant … men nu var han også den eneste somali kastrat på udstillingen :tihi:

Og han har været i 2 finals lørdag hvor han blev 2 best alter ab, og 4 best alter ab, og idag 3 best alter sp.

Og jeg havde en kat der var en smule træt i aftes da vi gik i seng, men ok han blev gramset på af rigtig mange forskellige mennesker da det var forskellige der bragte og hentede han i de forskellige ringe. Der var på et tidspunkt i går at han var lidt sur, men der var jeg så heldigvis lige blevet færdig med at clerke så jeg tog ham selv med i den sidste final - så hjalp det lidt på humøret.

Og idag har der ikke været noget, men der var han kommet ind i det igen (så næste Fife udstilling sidder han sikkert og råber)

Vi var jo kun afsted igår, men har da også lidt resultater :slight_smile:

Diego fik
6x Best of Colour
6x Best of Division
Men da han var eneste både i både farven rød og solid division, maine coon, var det så heller ikke så vanskeligt :tihi:
Tilgengæld var vi ganske mange maine coon og der formåede han at blive:
2x Best of breed
2x 3rd best of breed

1 finals blev det til - men sørme om han ikke med den blev 2nd best Alter i en allbreed ring :juhu:

Den dygtige dreng tog bare det hele så flot! Det er klart en udstillingsform der tiltaler ham, for efter alle 6 ringe, havde han også overskud til at være demonstrationsmodel ved seminaret, hvor Vicki Shields brugte ham som eksempel, og folk kunne få lov at prøve at mærke på ham…
Mors dygtige dreng :hjerte:

Diego er nu Triple Grand Champion Alter

jeg er ekstrem stolt af mine katte.
Kyrie tog første dagen med resultaterne 2,3,3,4,5 og så en 1 i speciel imod Fjummer.

Fjummer fik faktisk 2(3) finals. Hun blev nr 2 da hun var oppe imod Kyrie :høhø:
Og så blev hun nr 3 og 2 hos 2 af de andre dommere. FJUMMER blev nr 2 og 3 er stadig i chok over dette :ups::inlove: Hos den ene dommer rev dommer os til side(meget pænt og diplomatisk) og fortalte vi nok skulle vaske hende næste gang da hun lugtede…Viste sig hun lugtede af baldrian (fjummer ELSKER sin baldrians bolde :ups:) Dommer vidste ikke hvad det baldrian var og blev ret facineret over konceptet. Men så blev Fjummer da lige parfumeret inden de sidste ringe :lol:
Så om natten blev jeg nys efter hvormange point de mon havde med fra strib sidste år hvor vi også gjorde et forsøg.
Fjummer havde 2 finals med nød og næpppe så kan se hun fik krydset de 1000 point og nu er Double Grand Master:juhu::juhu:
Der gemte sig også 5 finals på Kyrie:surrender1: Godt nok 4 og 5 pladser ud af 7 katte og en enkelt 2. plads. Men prøvede lige at regne sammen og så hun pludselig ikke manglede ret meget til 3000 point :yikes:
Idag blev det så rigtig spændende. Dagen startede med en dobbelt flugt af katte mens vi sad vi første ring som vi heldigvis hurtig fik fat i :slight_smile:
Første ring blev hun nr 2 ud af 7 (total typisk nu hun var over 3000 og manglede en 1 plads :tihi:). ring nr 2 ryger hun slet ikke i final. Så tog hun en 4 og derefter 3 plads(eller omvendt) og havde nu point nok men kun 2 ringe tilbage. Ring 5 var så speciel hvor hun skulle op imod 2 andre og fik sin 1 plads :juhu::juhu::juhu: Og en tudende Vivian sad med en
Supreme Grand Master:besvimer::besvimer::wehu::wehu: Ved sidste dommer tog hun så lige en plads 1 igen bare for at understrege hun da bare havde strukket spændingen (dumme gimpe ikke :høhø:) Men hun fik ekstrem stor ros hos sidste dommer og vi fik en sjov info. Dagen forinden havde en del undres over Kyrie lugtede lidt (ikke vildt men lidt) for pelsen var jo god, idag opdagede de så det var baldrian så hele dagen forinden hvad hun åbenbart fået lidt træk for at have mislugt af baldrian :ups:) Morale bruger man baldrian bolde skal katten have deo(antistatisk duft halløj) på hver gang :ups: For hver eneste ring præsentere hun sig selv mere og mere. Der var så kun enkelte hvæs til modstandere(især 2 hun havde set sig sur på LOL) men den del må vi lige arbejde på, så damen kan blive pæn i munden.

Fik snakker rigtig godt med en masse folk og foruden rusen over jeg nu har en supreme var det en rigtig hyggelig udstilling og kunne godt mærke en klar forskel på dommere(og udstillernes) holdning til huskattene. Dommerne ELSKEDE huskattene og de blev på ingen måde “nedprioteret”. spillede rafle begge dage og vandt 4 dage så den her weekend kunne simpelhen ikke have været bedre er simpelhen så lykkelig…

Og jo kyries “farmand” Ivan er også rævestolt af hans dygtige pige :slight_smile:

glemte helt at sige tak endnu engang til Malene(Quivive) og Glen disse vidunderlige mennesker hjalp mig frem og tilbage begge dage er simpelhen så taknemmelig for denne hjælp :smiley:

Det var skam så lidt :slight_smile: Og tak for gaven :slight_smile:

Nu er jeg også kommet op til overfladen efter weekenden, men jeg tror vist at kroppen er blevet 80 år i løbet af weekenden :smiley:

Vi havde jo Morris og Tamboro med, Morris fik vist 2 finals en 6. og 8. plads i All breed. De fik begge nogen 2. og 3. Best of breed, men har ikke lige styr på hvormange og hvilke :tihi:

Chanel hun var lidt genert, men fik da 2 * 3. Best of breed :slight_smile:

Penny hun fik 3 finals 3. og 5. plads, og så fik hun den vigtigste af alle, for hun fik en Best Alter om søndag, og den manglede hun til at blive Supreme Grand Champion Alter :juhu: Det var helt vildt og kom vist til at knibe en tårer (sammen med en anden tudefisk :tihi: )
Tak for alle lykønskningerne og krammene, det var bare så fedt og gjorde det endnu federe at Penny blev Supreme :kram:

Vi fejre det til marts i Albertslund med lidt godt til ganen :slight_smile:

Tak til alle for en super weekend, og tak til alle der ville sidde clerk og hjælpe klubben, det var helt uundværligt :kram: tak til jer :slight_smile:

Vi ses i Albertslund til marts :slight_smile:

Kæmpe tillykke med resultaterne for de smukke katte :-)))
Så kunne dig og Jesper vel nærmest flyve hele vejen hjem :smiley:

Jane

[QUOTE=Dorte;729271]Så er vi landet i Greve efter en fantastisk week-end i Givskud :slight_smile:

Og jeg skal da lige love for at fyldet Bailee fik sat sit poteaftryk i Alterringen :slight_smile: Hun elsker at være på, og det kunne ses ved bedømmelserne :slight_smile: Hun var oppe i 10 ringe, da jeg fra start havde besluttet, at de hver især kun skulle op i 4-5 ringe. Og den lille dame tog 5 finals!! :juhu: Hun fik 3. plads i SP-ring, i AB-finals tog hun 4., 3., 2., og ikke mindst en 1. plads :wehu::wehu: Og at hun tog 1. plads og 2. plads hos Vickie Shields - det betyder rigtig meget for mig :slight_smile: Så vidt jeg har regnet, så blev Bailee vist DGCA på udstillingen :juhu:

Og Cicero - ja han var så med som fyldet :tihi: Lørdag syntes han, at det hele var ret overvældende, men idag tøede han op - og jf. Vickie Shields var kampen om 5. pladsen i hendes AB-final mellem ham og den smukke Thai-pige. Og jeg syntes, at det var fuldt fortjent, at Thai’en tog pladsen - hun gjorde det rigtig godt idag :slight_smile:

Tillykke til alle med week-ends resulater :slight_smile: og tak til Viking Cats for en god udstilling!![/QUOTE]

Kæmpe tillykke med resultaterne for de skønne katte. Så kunne dig og Jesper vel nærmest flyve hjem i går :-)))

Jane

[QUOTE=Dorte Birkedal;729402]Og jeg er lige landet efter Givskud.

Resultat, mindst 2 blå mærker efter at have sat bure op fredag, og en hjerne der er på overload efter at have været clerk i to dage (og sat udstilling op og taget den ned igen)

Brazil fik 12 x bedste farve og variant … men nu var han også den eneste somali kastrat på udstillingen :tihi:

Og han har været i 2 finals lørdag hvor han blev 2 best alter ab, og 4 best alter ab, og idag 3 best alter sp.

Og jeg havde en kat der var en smule træt i aftes da vi gik i seng, men ok han blev gramset på af rigtig mange forskellige mennesker da det var forskellige der bragte og hentede han i de forskellige ringe. Der var på et tidspunkt i går at han var lidt sur, men der var jeg så heldigvis lige blevet færdig med at clerke så jeg tog ham selv med i den sidste final - så hjalp det lidt på humøret.

Og idag har der ikke været noget, men der var han kommet ind i det igen (så næste Fife udstilling sidder han sikkert og råber)[/QUOTE]

Tillykke med Brazzes flotte resultater :smiley: men altså stakkels ham at skal sidde og råwe på en FIFe bare fordi man kun må komme op til en bedømmelse…så du må sørge for masser af piperensere at lege med :lol:

[QUOTE=Eife;729406]
Diego er nu Triple Grand Champion Alter[/QUOTE]

Tillykke med Diegos nye titel :slight_smile:

[QUOTE=tzari;729421]
Men hun fik ekstrem stor ros hos sidste dommer og vi fik en sjov info. Dagen forinden havde en del undres over Kyrie lugtede lidt (ikke vildt men lidt) for pelsen var jo god, idag opdagede de så det var baldrian så hele dagen forinden hvad hun åbenbart fået lidt træk for at have mislugt af baldrian :ups:) Morale bruger man baldrian bolde skal katten have deo(antistatisk duft halløj) på hver gang :ups: [/QUOTE]

Så må du jo ud og investerer i en Anju Beauté Parfume :D…der er både med vanilieduft, passionsblomst duft og ferskenduft :smiley:

Tillykke med de flotte resultater og damens supreme :slight_smile:

Stort tillykke med de flotte resultater og ikke mindst Pennys SGCA titel :juhu:

Det var så fedt at få den sms i går med at Pennys Supreme var i hus, nøj der blev danset en bette sejrsdans her …ved hvor spændte I har været på hvornår den Best Cat kom :smiley: Glæder mig til at fejre hende sammen med jer i Albertslund til Marts :ok:

Stort tillykke til jer alle med de flotte resultater. Og tak til Viking Cats, det var en rigtig god udstilling, synes jeg :slight_smile:

Tak for det :slight_smile:

Cæsar tog som sædvanlig nogle finales hvor mange og hvilken placering han fik har jeg ikke styr på :slight_smile:

Liden Kirsten’s Hr Jepser fik 5 Finales trods løber på begge forpoter, han fik så meget ros for hans type, pels, og især hans romernæse :slight_smile:
Jesper blev Lørdag show’et af hans opdrætter, og hun var næsten rørt til tårer da det gik op for hende hvad en final i Tica betyder i forhold til Fife. Jesper er sørmer gået hen og blevet DGCA på han allerførste udstilling, godt gået af en bimse med forkerte poter :slight_smile:

Jeg havde Hampus med, men han gad altså ikke rigtig deltage, så jeg trak
ham fra de fleste ringe, og han deltog derfor kun hos to dommere - resten af
tiden fik han lov at ligge og snue i sin dertil indkøbte Sturdi :slight_smile:

I første ring blev han best in breed - og senere blev han kaldt til finale i
samme ring - og 1000 tak Eva, fordi du fandt mig :ok: - og søreme om han
så ikke vandt sin første finale :wehu:

Og dommeren sagde sødt til ham “Oh sweetheart, what are you telling me?”,
mens han hvæsede ad hende :tihi:

Jeg vil også gerne sige tak til alle udstillerne, fordi I var med til at gøre weekenden
god - det er dejligt, at folk vil hjælpe til rundt omkring :slight_smile: