Resulater fra Givskud

Jeg havde Ana med som den eneste og hun startede lidt skidt med at stå i et hjørne i dommerringene, hvor hun havde direkte øjenkontakt med både en fertil bengalhan, der skældte ud og en fertil burmeserhun, der skældte ud. Når man så kun er 11 måneder og på sin første ringudstilling kan det godt være lidt voldsomt :frowning:

Hun fik meget ros af dommerne for sit udseende på alle de punkter, der betød noget og i løbet af weekenden tøede hun mere og mere op (søndag fik jeg hende placeret, så hun vendte samme vej som burmeserhunnen og den ene bengalhan var taget hjem, så den anden havde ikke så meget at brokke sig over ;)), men hun syntes stadig, det var lidt meget at skulle rumme, så hun “nøjedes” med 12 x Best of Color og 12 x 3rd Best of Division (samtlige dommere havde nøjagtigt samme rækkefølge for de tre burmesere hele weekenden :)).

Hun var meget begejstret for at være på værelset og syntes, det var snyd at blive fjernet fra sin dejlige hule (en sammenbulket dyne) søndag morgen for at skulle ned i hallen igen, så alt i alt har hun fået en masse træning og en del gode oplevelser, for alle dommerne håndterede hende fantastisk og de var alle enige om, at hendes reaktioner var begrundet i usikkerhed frem for dårligt temperament :slight_smile:

Maden lørdag aften var rigtig lækker og jeg fik smagt nogle ting, jeg aldrig havde prøvet før - herunder zebra - og løveturen søndag morgen var en stor oplevelse. Guiden var vist ikke vant til at holde sit foredrag for kattefolk, for vi kunne svare på langt flere ting end hun var vant til :wink:

Jeg spillede i rafflet både lørdag og søndag - som jeg plejer. Lørdag vandt jeg ingenting, men søndag bragte Frederik held og jeg kom bl.a. hjem med en original C.Oeh., som jeg er meget glad for :smiley:

Heldigvis var det kun omkring Givskud, der lå tåge, for jeg havde frygtet at skulle køre mange kilometer i den suppe, men jeg var alligevel nødt til at holde ind et par gange undervejs, fordi jeg blev træt. En af mine kolleger faldt i søvn bag rattet i sidste uge og kørte ind i et vejtræ - det stunt havde jeg ikke lyst til at gentage :slight_smile:

TUSIND tak for en skøn weekend til alle - vi ses i Albertslund :wehu::wehu: Om jeg har egen kat at slæbe med eller låner mig frem, ved jeg ikke endnu - men JEG kommer :smiley:

[QUOTE=MoMo;729549]Så må du jo ud og investerer i en Anju Beauté Parfume :D…der er både med vanilieduft, passionsblomst duft og ferskenduft :smiley:

Tillykke med de flotte resultater og damens supreme :)[/QUOTE]

Vi har en rosemary mint hmm mener det er antistatisk. Men da Kyrie ikke var elektrisk og pelsen sad godt fik jeg ikke brugt den ved hver dommer da jeg ikke selv bemærkede baldrian i hende. Men fra nu af får hun lige et sprøjt før hver dommer så de ikke lugter det. Hun er heldigvis bedøvende ligeglad med at blive sprøjtet over bare far hos hende.
Er stadig helt paf over hvordan Kyrie bare begyndte agt showe sig mere og mere for hver eneste dommer kan godt se hvad folk siger med en tica er en forbasket god show træning for katten. Håber virkelig jeg kan finde ud af noget med den i marts :slight_smile:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;729606]
I første ring blev han best in breed - og senere blev han kaldt til finale i
samme ring - og 1000 tak Eva, fordi du fandt mig :ok: - og søreme om han
så ikke vandt sin første finale :wehu:[/QUOTE]

Det var da så lidt, og hvor var det lækkert at han vandt den :thumbup:

Tzari - Nu har hun ikke noget imod det, siger du, men ellers så bare sprøjt det ud i dine hænder og så aer du hende bare med på hænderne :slight_smile:

Stort tillykke til alle med resultaterne og en god udstillingsdag. :slight_smile:

Tak til alle for en skøn udstilling - med den samme hyggelig stemning og ro som kendetegner en rigtig TICA udstilling. Skøn middag - med masser af lækker og anderledes mad og hyggelig snak.

Min abykilling klarede sig forbløffende godt - gik i 6 ud af 12 finals til min store forbløffelse. Hun nød udstillingen i høj grad og spandt uanset hvilke hænder hun var i. Dommerne morere sig en del over hende og hun blev kendt som udstillingens mindste kat ( hun var kun lige 4 mdr på udstillingen).
Min voksne somali fandt ud af at det med udstillinger gad hun ikke - og efter en løbetur søndag gennem hallen hvor hun heldigvis blev fanget - tak til Tzari - her var en ilder kender den helt rigtige til at fange en lille, lynhurtig krop :thumbup:, blev hun trukket fra samtlige ringe og gik i sit bur og legede med både ting og pulikum og nød det. Sålænge hun var dernede var hun glad - men i dommerburet var hun sur. Vi håber det skyldes en begyndende løbetid…:bebe::bebe::bebe:

Tillykke til alle med resultaterne - ikke mindst til Malene med hendes nye Supreme.

Jeg så et par af huskatte bedømmelserne og som altid var jeg imponeret over hvor meget TICA dommere går op i huskatte - ja, katte generelt
:thumbup:

Lørdag i slutten af dagens udstilling var mange af os med til et seminar om bygningsfejl hos katte og hvorfor det er vigtigt at man som opdrætter går op i dette, kan se fejlene på kattene og selekter for SUNDHED. Meget spændende at være med til. Jeg synes det er skønt at TICA har disse seminarer i forbindelse med en udstilling sådan at det er nemmere for os at deltage. Kan i høj grad anbefales og jer der tog afsted inden dette fandt sted gik virkelig glip af noget.

HELT enig!!! Det var meget interessant og lærerigt og som altid en fornøjelse at opleve Vickie Shields’ indlevelses- og fortælleevne :slight_smile:

For blandt mig og andre som ikke var med til udstillingen, findes der dias fra det seminar ?

Ja det bliver sendt på mail, skal nok sende det til dig

[QUOTE=MoMo;729850]For blandt mig og andre som ikke var med til udstillingen, findes der dias fra det seminar ?[/QUOTE] De skulle gerne blive sendt ud pr. mail, så jeg er sikker på, at der er én venlig sjæl, der vil sende dig et eksemplar.

Tak Dorte, du er en engel :ok:

[QUOTE=Teresa Guldager;729837]
Lørdag i slutten af dagens udstilling var mange af os med til et seminar om bygningsfejl hos katte og hvorfor det er vigtigt at man som opdrætter går op i dette, kan se fejlene på kattene og selekter for SUNDHED. Meget spændende at være med til. Jeg synes det er skønt at TICA har disse seminarer i forbindelse med en udstilling sådan at det er nemmere for os at deltage. Kan i høj grad anbefales og jer der tog afsted inden dette fandt sted gik virkelig glip af noget.[/QUOTE]

Noget jeg dog er lidt ked af, er at disse seminarer ikke er annonceret mere inden og måske i også i kataloget? Jeg kiggede nemlig her efter jeg kom hjem, men kunne ikke finde noget om det i kataloget?
For jeg var desværre nødt til at gå, da dem jeg kørte med (og som skulle helt til Ålborg) gerne ville afsted og hjem… Jeg nåede lige starten og fik heldigvis en masse udbytte af snakken der var inden, mens vi sad og ventede på at den sidste dommer blev færdig, så vi kunne gå igang :slight_smile:
Jeg har dog hørt seminaret før, er jeg ret så sikker på… (muligvis på en tidligere TICA udstilling?) men jeg er stadig ærgelig over at måtte gå glip af det, det er rigtig relevant og et spændende emne, synes jeg :slight_smile: Og også et der virker ret overset :slight_smile:

Jeg har haft en skøn weekend… sad clerck hos en dommer, som jeg bare klikkede med… tænk at finde en amerikaner med samme forskruede humor (og forkærlighed for rom straight up) som jeg :thumbup:
Som clerck ser jeg jo samtlige udstillingens katte - det er en fantastisk oplevelse… og jeg lærer rigtig meget nyt hver eneste gang, både om racerne og deres standarder og håndtering :slight_smile: Der er ingen tvivl om at jeg for eftertiden altid vil melde mig som clerck, hvis jeg overhovedet har mulighed for at deltage i udstillingen - og uanset om jeg har kat med eller ej!

Brian har vist også haft en udmærket weekend… i buret havde han selskab af sin bedsteste vææææææn Yaba - de to drenge var uden tvivl meget glade for at se hinanden igen :slight_smile:
Resultater… tja, jeg ved at han fik to 3 pladser i to finals - om det er blevet til andet og mere, ved jeg ikke… Heldigvis får man jo brev fra TICA ang de opnåede point og hvilke titler de giver, så jeg væbner mig bare med tålmodighed :slight_smile:

Så fik vi overstået en helt fantastisk weekend i Givskud. :slight_smile: Det var vores første TICA udstilling, og vores 2. udstilling ialt, Slynglen tog det bare SÅ flot det hele. En rigtig Gentleman!! :wink: Hehe.
Vi var der både lørdag og søndag, og han kom i alle finals begge dage.

Lørdag:

6x Best of color -Han var den eneste i kategori, men det tæller jo alt sammen;)
6x Best of Division
5x Best HouseHoldPet AllBreed
1x Best HouseHoldPet Longhair Specialty

Søndag:
6x Best of color
6x Best of Division
1x Best HouseHoldPet Longhair Specialty
3x 2nd Best HouseHoldPet Allbreed
2x 3rd Best HouseHoldPet Allbreed

Så Fuldstændig fænomenalt præstation fra vores lille husmis Slynglen :smiley: Vi er SÅÅÅÅ stolte af ham :slight_smile:

Og IDAG har jeg netop modtaget brev fra TICA, hvor man har regnet hans samlede point sammen fra vores Frankfurttur for en lille måneds tid siden…

Brian er hermed QGCA :wehu:

Så nu går jagten ind på den der Best Cat, så han også kan blive Supreme :wink: Der skal lige tjekkes udstillinger i nærheden… og ses på pengepungens indhold…

[QUOTE=Louise Evelyn Riisberg;730261]
Så Fuldstændig fænomenalt præstation fra vores lille husmis Slynglen :smiley: Vi er SÅÅÅÅ stolte af ham :)[/QUOTE]

Lille? :smiley:
Han var bare så lækker og flot med super showtemperament!!! :wehuu: ham kan I roligt være stolte af…

Hehe, jaaah, lille var nok en underdrivelse ;D

Vi siger tusinde tak for de rosende ord :slight_smile: Slynglen sender en HøjPote :wink:

Ej, hvor lyder det hyggeligt! Man får helt lyst, til at tage på TICA udstilling. :slight_smile:

Specielt af cæsars kommentar:

Jesper er sørmer gået hen og blevet DGCA på han allerførste udstilling, godt gået af en bimse med forkerte poter :slight_smile:
Jeg har nemlig også en bimse med forkerte poter, og selvom jeg også har én, der er “rigtig” ift. standarden, er der ikke nogen tvivl om, at Iuppan er bedre egnet temperamentsmæssigt end Ebony, trods løbere på begge handsker.

  • I hvert fald, tillykke med alle resultaterne, det lyder som om det har været en rigtig vellykket udstilling, og når der kommer en TICA-udstilling på min side af vandet, skal jeg helt sikkert med om ikke andet som publikum. :slight_smile:

[QUOTE=MissPil;730289]Ej, hvor lyder det hyggeligt! Man får helt lyst, til at tage på TICA udstilling. :slight_smile:

Specielt af cæsars kommentar:
Jeg har nemlig også en bimse med forkerte poter, og selvom jeg også har én, der er “rigtig” ift. standarden, er der ikke nogen tvivl om, at Iuppan er bedre egnet temperamentsmæssigt end Ebony, trods løbere på begge handsker.

  • I hvert fald, tillykke med alle resultaterne, det lyder som om det har været en rigtig vellykket udstilling, og når der kommer en TICA-udstilling på min side af vandet, skal jeg helt sikkert med om ikke andet som publikum. :)[/QUOTE]

Jesper har løber på begge forpoter :slight_smile:

ses vi i albertslund til marts?

Jeg havde ‘‘kun’’ min stand med og ikke nogen kat, men jeg har haft en rigtig dejlig weekend med alle jer skønne kattemennesker :thumbup:
Salget kunne have været bedre, men jeg kom dog hjem med et lille overskud, så helt skidt stod det trods alt ikke til.
Jeg havde fornøjelsen af at stå ved siden af Mette (KV) og lille fine Kujo, hun er bare så herlig den kat og Mette er jo altid et behageligt selskab :slight_smile:
Det var ikke meningen at jeg skulle med til dinneren om aftenen, men kom med på afbud og det var rigtig godt … god mad og god stemning :rock:
Jeg er stadig helt høj efter at have været med på løveturen søndagmorgen … at stå så tæt på løverne at man kunne have rakt hånden ud og rørt ved dem … hvilket desværre var forbudt :frowning: (måske meget heldigt :tihi:)
Jeg var så heldig, at det blev mit job at udstille Viking klubbens maskot, Tandgrisen, denne weekend … det gik dog ikke helt efter planen, da den allerede i første ring blev diskvalificeret grundet (fuldkommen ubegrundet) mistanke om doping :cool:

Hvis nogen af jer har taget billeder i weekenden som vi må bruge på klubbens hjemmeside, så må i meget gerne sende dem til mig på [email protected] så laver jeg et galleri med alle billederne :slight_smile: