Resultater fra Gram

Så er vi kommet hjem - for en gangs skyld havde vi jo under en halv times kørsel, så det er bare dejligt :høhø:

Tusind tak til alle for en rigtig hyggelig dag med masser af kattesnak :ok:

Vi har haft en rigtig god dag! Mercedes blev EX1 - hun var ene pige i sin klasse, så det var jo nemt nok, men samtidig fik hun en rigtig god udtalelse af Beverly Elian, så det var dejligt.

Bugatti var oppe mod sin kuldbror Rover, så det var ekstra spændende! Rover er ca. samme størrelse, så altså også en stor kat, men hans hale og ører er mindre end Bugattis, så Bugatti blev EX1 - dejligt! Til BIV var han oppe imod 2 voksne og en killing, men den snuppede han sørme også! Flot!
Da vi skulle til NOM, stod det mellem Bugatti og en hvid skovkat, og de har det jo med at vinde, så vi forventede absolut intet, men dælme om han ikke blev NOM også :thumbup:

Da det blev tid til at komme på scenen, var han i rigtig godt humør, og han tog det bare så flot deroppe med halen lige i vejret og balancerende med forpoterne på Eva K’s arm (tak fordi du tog ham, du gjorde det supergodt!), så han charmede virkelig publikum der. Han fik en enkelt stemme på scenen, så vi er alt i alt rigtig godt tilfredse :slight_smile:

I morgen er der atter en dag, og vi skal op til Dortemarie Kaplers - jeg er virkelig spændt på at høre hendes bedømmelse af dem begge!

Tillykke :slight_smile:

Må jeg spørge hvad EX1, BIV og NOM betyder?

Tillykke med de flotte resultater. Og hold da op Bugatti er stor og lækker :slight_smile:

Der kommer noget fra udstillingen i TV Syd om lidt

Tillykke med det fine resultat og held og lykke i morgen :thumbup:

[quote=Britta K;252149]Tillykke med de flotte resultater. Og hold da op Bugatti er stor og lækker :slight_smile:
[/quote]

Tak :slight_smile: Så du ham dernede?

[quote=Britta K;252149]
Der kommer noget fra udstillingen i TV Syd om lidt[/quote]

Ja, der er jo næsten altid lokal-tv på. Vi var dog ikke med. Men ham der blev BIS ungdyr var der :slight_smile:

[quote=Natascha;252144]Tillykke :slight_smile:

Må jeg spørge hvad EX1, BIV og NOM betyder?[/quote]

EX1 er når katten bliver bedst i sin klasse. Bugatti stiller fx. op i kategori 2 (semilanghår), MCO (maine coon) gruppe 4 (sort/blå-mønstret med hvidt), klasse 11 han (ungdyr 6-10 mdr). Dvs. han skal op mod andre maine coons i samme aldersgruppe og farveklasse, hvor de så får en EX1, EX2, EX3 osv. I dag var der kun 2 i den klasse.

Dem der bliver EX1 i farvegruppen (alle aldersgrupper) kæmper så om at blive BIV (bedst i varietet). Nogle gange kæmper killing/ungdyr om deres eget BIV, men det kommer lidt an på, hvor mange der er.

Når dommeren er færdig med alle sine katte i en kategori, så skal h*n vælge den bedste killing, ungdyr, fertil han, fertil hun, kastrat han og kastrat hun af dem alle. Dem hun vælger bliver NOM - dvs. nomineret og skal på scenen til sidst.

På scenen kæmper hver dommers valg inden for killing, ungdyr mm. om at blive BIS (best in show).

Forståeligt?

Ja, jeg og min søster var ude og kigge. Og han var faktisk den første vi så. Tror det var størrelsen vi fik øje på :smiley:

He, ja der er mange, der kommenterer størrelsen. Han var også klart den største på scenen i dag, men det er jo ikke en garanti for noget som helst :slight_smile:

I skulle da bare have sagt hej, men vi var jo selvfølgelig ikke så meget ved buret.

der har været et lille indslag på den regionale tvstation tv2 syd, her er linket

http://www.tvsyd.dk/regionale-nyheder-og-magasin-111

kh kia

Ja, de var nede af filme ved min dommer så jeg… :slight_smile:

Jane - Det var så lidt. Han var en fornøjelse :slight_smile: Jeg synes også han stod så fint og typisk coon der til sidst -love

Haha, hvor var det et hyggeligt klip. Der var mange katte jeg genkendte :slight_smile: Først var der en mco og vist Pil? :slight_smile: Der var en chartreux og en sphynx fra den dommer jeg gik hos. Og jeg tror den første creme brite kunne have væres Sussie’s Zeus?? Som jeg havde fornøjelsen af at have til sceneshowet. Av mine arme, hehe. Og så var der en sød tortie m. hvid perser pige som jeg havde på scenen. Og så en tortie burmeser killing som vi snakkede om da vi stod med killingerne og ventede på at skulle på scenen…
Og så var der et klip fra “min” dommers bedømmelse, og fik øje på mig i baggrunden, der var ved at sprite borde af… Og selvfølgelig Susanne Wehnerts dejlige europé-killinger (og en bimse)

Godt klip. Synd at det ikke var på landsdækkende tv :slight_smile:

Også et tak for sidst herfra os. Hvor har det altså bare været en dejlig dag, hvor tiden bare fløj afsted med skønne katte og lige så dejlige slaver. Jeg ved, at der må være mange herinde fra, som jeg ikke fik hilst på. Jeg er et fjols til at genkende folk, så lov mig, at I lige hiver fat i mig en anden gang, hvis jeg ikke genkender jer.

Tillykke med de fine placeringer :flag:

Hjertelig til lykke Bugatti. EX 1 + BIV + NOM…smukke smukke dreng. :wehuu:
Også Til Lykke Mercedes med EX 1…flot min pige. :wehuu:

Pyha, så er vi også kommet hjem fra en laaaaaang udstillingsdag.

Dagen startede da vækkeuret ringede 4.30 og så er tiden ellers bare gået, nogen gange hurtigt, andre gange helt enormt langsomt.

Jeg havde Gizmo med i dag og han scorede sig først en 3. plads blandt huskattehannerne og dernæst “hans sædvanlige” BIS huskat pensionist uden konkurrence.

Jeg fik det ud af dagen som jeg var taget afsted for - en hyggelig lørdag sammen med Gizmo og en masse mennesker og katte jeg kender. Gizmo tilbragte næsten lige så meget tid udenfor buret flydende på tilskuerpladserne som han gjorde inde i buret.

Dagen sluttede med en tur på scenen hvor vi hilste på Susanne Wehnert og fik en pokal mere med hjem til samlingen - og så mange præmier at min ryg nu nægter at lave mere de næste par dage :tihi:

Der var ankomst herhjemme omkring 20.40 og nu står resten af weekenden bare på total afslapning og den søvn vi gik glip af natten til i dag.

Held og lykke til jer der skal afsted i morgen (igen) og tillykke med de fine resultater for i dag :ok:

Ja, stort tillykke til alle de andre, der fik nogle fine resultater i dag - jeg ved, der er flere herinde fra, det er gået godt for i dag :slight_smile:

Til lykke til alle.:wehuu:
Uanset hvordan det gik.
Så fik i den største gevinst med hjem.

Jeres dejlige kat…-love

Stort Til Lykke til jer alle sammen . . . det var godt gået :flag: :flag:

Det gik strygende! :thumbup:

Jeg var lidt bekymret, fordi Candyman blev 6 mdr i tirsdags, så han var dommerens absolut yngste ungdyr og oppe mod konkurrenter, som alle var næsten 10 mdr. gamle. Men han gjorde mig til skamme: Ikke alene slog han alle ungdyrskonkurrenterne og blev EX1, han slog også samtlige gr. 3 Maine Coons om BIV-total (inkl. hans far), blev nomineret og endte med også at blive BIS ungdyr, i en alder af 6 mdr og 4 dage! :wehu:

Jack-Jack fik sit certifikat uden konkurrence, tabte BIV til sin søn og blev nomineret. Vi trak ham dog fra sceneshowet; han har aldrig været udstillet i FIFe før, og han var tydeligt stresset over menneske- og kattemylderet i BIS-ringen, så der var ingen grund til at prøve at tvinge ham igennem et sceneshow. Han har også været udstillet rigeligt i TICA. Vel hjemme igen vimser nu han rundt og æder dåsemad, og jeg glæder mig at han igen i nat (om lidt!) skal putte i sengen mellem os. :inlove:

[quote=Eva K;252185]
Haha, hvor var det et hyggeligt klip. Der var mange katte jeg genkendte :slight_smile: Først var der en mco og vist Pil? :slight_smile: Der var en chartreux og en sphynx fra den dommer jeg gik hos. Og jeg tror den første creme brite kunne have væres Sussie’s Zeus?? Som jeg havde fornøjelsen af at have til sceneshowet. Av mine arme, hehe. Og så var der en sød tortie m. hvid perser pige som jeg havde på scenen. Og så en tortie burmeser killing som vi snakkede om da vi stod med killingerne og ventede på at skulle på scenen…
Og så var der et klip fra “min” dommers bedømmelse, og fik øje på mig i baggrunden, der var ved at sprite borde af… Og selvfølgelig Susanne Wehnerts dejlige europé-killinger (og en bimse)[/quote]

Hehe, var han lidt tung… :slight_smile: Det er ikke Zeus, som er med i klippet…

Hos mig gid det også fint.
Qaiser fik sit cart i klasse 4.
Zeus blev nom, men tabte til en lækker abby på scenen…

Tillykke med alle de fine resultater! :ok: