Resultater fra Køge

Jeg kan se, der slet ikke er startet en resultattråd fra Køge, selvom jeg da ikke kan være den eneste, der har noget at fortælle :smiley:

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at Jools skulle gennem 13b for at blive “lovlig” og censor på den eksamen var Jørgen Billing med Thea Friscovec som kontrasignatur. Bortset fra, at jeg lige måtte forklare Jørgen, at bombays altså bestemt ikke har grønne øjne, så havde han ikke mange andre kommentarer end “hvad skal jeg så gøre nu?”.

Marteinn Tausen havde parallelbedømmelse i kat. II lige ved siden af, så han tog også lige fat i hende for at kigge nærmere og spurgte også ind til, hvad hun var for én :slight_smile:

Vi skulle til Alexey, som havde bord oppe på scenen og lige på det tidspunkt var der godt fyldt, godt varmt og en del støj, men alligevel synes jeg, Jools klarede fint at hænge på min arm, kun med lidt brummen af usikkerhed. Da der blev et bur klar til hende, ville jeg sætte hende ind i det og pludselig fungerede hendes ben ikke, så min arm lå fladt på burbunden og med en flad kat ovenpå - indtil frøkenen tog sig sammen til at udforske buret :smiley:

Helt som forventet var Alexey meget begejstret for hendes type og gav hende en fin bedømmelse, hvorefter han også gav hende BIV Total over en voksen hankat, der netop var blevet Supreme og tre voksne hunkatte i klasse 9 :wehu::weee:. Hun skulle også tilbage til nominering senere. Alexey havde Leslie van Grebst som dommerelev og efter den oplevelse glæder jeg mig til at møde ham som færdig dommer på en udstilling. Super håndtering af selv de mest usikre unge hunkatte :ok:

Jeg synes ellers, jeg havde holdt styr på, hvor langt han var kommet med bedømmelserne, men da jeg kom tilbage i hallen efter kun lige at have været ude i bilen med noget, viste det sig, at der var kaldt til nominering, så uden at tage jakken af, tog jeg Jools strøg gennem hallen til dommerbordet. Hendes konkurrent var en Mau, som han startede med at rose for sit sølv og pelskvalitet - men til gengæld manglede den type. Så vendte han rundt og sagde, at burmeseren på den anden side var helt færdig og kun havde lidt for åben pels, så det var hans nominering :wehu::wehu::wehu:

Midt i det hele blev resultatet af Katteklubbens lotteri afgjort og det ene lod, jeg havde købt på en indskydelse før udstillingen, var nok til at give mig en Sturdi Habitat, som jeg længe har ønsket mig :wehu::wehu:

På scenen hang hun fuldstændigt nonchalant hos stewarden og fik en stemme mod en fin Cornish Rex :smiley: :smiley:

Da vi kom idag, kunne jeg godt se på hende, at hun havde set, hvad der var at se i det bur, så nu var det tid til at opleve noget andet - men et hurtigt tjek viste, at hun stadig er for lille til selen, så det må vente og hun klarede sig også fint med en tur rundt i hallen på min arm (og hvem der ellers lige kunne få fingrene i hende :hjerte:)

Idag var tre brune burmesere, så der var igen nok til BIV. Som dommer skulle vi have Jørgen Billing og som afslutning på bedømmelsen af Jools erklærede han, at BIV Total gik til hende over en voksen hankat og en voksen hunkat :hopla::hopla::hopla: Hendes eneste killingekonkurrent sad stadig i et bur lige bag ham, så han tog NOM med det samme og brugte ikke mange øjeblikke på at give NOM til Jools. Det eneste, han gerne vil ændre på hendes udseende, er hendes ører, der er mindre end på de fleste europæiske burmesere :wehu::wehu::wehu:

På scenen var hun oppe mod Lis’ abydreng og Tines somalipige og denne gang fik hun ingen stemmer - men hun sad så fint hos stewarden og det er også nogle point værd :smiley:

Hele weekenden har hun charmet og hygget og hilst på en masse mennesker og hendes eneste lille udfordring, nemlig at køre bil uden lyd på, er allerede blevet markant mindre idag :thumbup:

Sikke en weekend!! Og som Inge Nord sagde til mig igår: Det er da en 13b-godkendelse, der er brugt rigtigt :thumbup:

Stort TILLYKKE Mette og Jools med den flotte start på udstillingskarieren! [:love2:](javascript:void(0)), - - men godt,at hun ikke har grønne øjne [:thumbup:](javascript:void(0))
Kun trist, at Jools har små ører[:høhø:](javascript:void(0))
Knus fra Cats og Conni

Hvor er det fedt Mette :smiley: Stort tillykke til dig og Jools :thumbup:

Dejligt at hun har taget det så pænt :smiley: Glæder mig til at følge hende :smiley:

Stort tillykke med den bette og weekendens absolut fine resultater :slight_smile:

Rikke og jeg havde en super udstilling

Best in Show: Sundisk kuld født 30,8.2014 (tre havde vi med - vi havde ikke hunkatten der rejser sydpå på fredag med)
Sundisk Quentin Crisp,vildtfarvet han killing EX1, BIV total, NOM, BIS
Sundisk Kuala Kay, vildtfarvet hun killing EX1
Sundisk Quite a Surprice rød hunkilling EX1
Sundisk Miracle Anne Skovlunde rød hunkastrat CAP, NOM

Et par stemningsbilleder:
Quentin Crisp (som er flyttet hjemmefra juleaften)
Quite a Surprice og Rikke