Ret med kammufleret fiskesmag søges

Jeg elsker fisk og min kæreste kan ikke udstå det :doh: Vi har dog fundet ud af fiske lasagnen er ok med ham og nogle få af de laks der er “for-krydret”.

Har i ideer til retter ala Fiske-lasagnen hvor fiske smagen er lidt “kammufleret” :kryds:

Pasta i flødesovs med røget laks.

Kog pasta halvt. Hæld vandet fra og put en 1/2 liter fløde på. Smid 4 skiver røget laks i og lad det simre til at pastaen er godt kogt og laksen er gået i stykker. Hjælp evt. til ved at røre i gryden :slight_smile:

Smag til med salt og peber og evt muskatnød

:savle: :savle: :savle:

Har en retig-retig god opskrift på tunfrikadeller og hvis kæresten kan smage fisk - så får han … 500 kr… :tihi:

2 ds tun i vand
havregryn
æg
salt
peber

Vandet hældes fra tunen, tunen moses, så der ikke er klumper - 2-3 æg røres i - herefter havregryn, til det har den rette konsistens.

Salt og peber efter behov.

Formes og steges som almindelige frikadeller - og de smager bare godt, og ikke det mindste af fisk

:savle:

Hvad kammuflere dog fiskesmagen i den ret :øhmm: Lyder rigtig lækkert skal klart forsøges i nærmeste fremtid :yah:

Så er der 2 fiskeretter der kan forsøges. Kunne jo være lækkert med flere fiskrettet af vælge imellem :wehu:

Læg torsk/sejfiletter i et smurt fad.
Drys champignon i skiver hen over.
Lav en lækker karrysovs og hæld over fiskene.
Sæt i ovn ved 200 C i ca 20 min.

Serveres med kartofler til.
Du kan dårligt smage fisken :wink:

[quote=birtheras;399047]Pasta i flødesovs med røget laks.

Kog pasta halvt. Hæld vandet fra og put en 1/2 liter fløde på. Smid 4 skiver røget laks i og lad det simre til at pastaen er godt kogt og laksen er gået i stykker. Hjælp evt. til ved at røre i gryden :slight_smile:

Smag til med salt og peber og evt muskatnød[/quote]
:uha::uha:

Måske ikke det mest slankende - men man spiser ikke så meget af det da det mætter helt vildt :ups:

Der er en grund til, at der findes noget, der hedder fiskesennep :wink:

En sauce rørt med Dijon-sennep er også god til laks og lakse-lasagne.

Jeg har af og til forkælet vennerne med at give en lakse-lasagne med hjem til et travlt hjem, og det er noget med en kalorielet bechamelsauce smagt til med dijon, og så lag-på-lag af fuldkornspasta, halverede (dvs tyndere) laksebøffer, ristede champignons, ærter - slut af med lidt reven ost (kan også være 10%).

Som andre er inde på: Karry, chili, cayennepeber, sennep, esdragon og andre gennemtrængende krydderier hjælper.
Nogle fisk smager meget af fisk, og nogle er neutrale i smagen. Prøv dig frem :slight_smile:

Jeg er ved at lære mig selv at spise fisk, så jeg følger da lige lidt med :slight_smile:
Jeg kan godt spise tunmousse, så det kunne være man skulle prøve tunfrikadeller.
Hvad er godt at spise til sådan nogle?

Så lad dog staklen få noget andet mens du sidder og smovser i lækker fisk…sådan gør jeg, når jeg ikke gider høre på mandens beklagelser: “jeg er nu ikke så vild med fisk”

Kunne jeg seføli gøre men det er så besværligt :tihi: og f.eks lakse lasagnen kan han jo godt spise :slight_smile: