Ret sjov adfærd

Mine forældres perser som jeg jo købte til dem har en sjov adfærd. Hver morgen er hun helt vild selskabelig, går rundt og miauer mens de drikker kaffe og bliver ved indtil min mor tage kam og børste og lige giver hende en omgang.

Når hun ser kammen kommer frem smidder hun sig selv lige så lang hun er på sofaen og så kan min mor bare gå igang. Bagefter er hun glad og der er ikke mere miauen. Hun elsker simpelthen at blive friseret og det er jeg selvfølgelig enorm glad for at høre -høhø

Hvor dejligt og et held hun kan lide børsten :smiley:

Hej

Nårh det lyder skønt at det skal være så nemt, så får hun da også en masse opmærksomhed -thumbs

Hvor er det vidunderligt at læse, gid alle katte havde det sådan - suk! :stuck_out_tongue:

Enig -thumbs

Jeg har to langhårede katte, min langhårede britepige som jeg godt kan få lov til at rede (hun er ikke vild med det, men accepterer det) og så hittemitten Miden … han har desværre en pels der filtrer i bukserne/underkroppen, men han HADER at blive redt -what … så engang imellem er jeg nødt til at få nogen til at hjælpe mig med at holde ham fast, så jeg kan klippe de værste ‘‘duller’’ af -bleg

Ja her i huset er det heller ikke altid let med Victoria for hun tror hun er bossen og så kan hun virde sig meget bedre end en ål. Drengene ved godt at det er mor der bestemmer -høhø

Åh hvor godt - man kan fuldstændig forestille sig hvordan scenariet spiller sig af -høhø Og hvor godt hun kan li kam/børste, når hun nu er perser og har brug for det -forelsket

Århh sikke en sød adfærd den lille dame har… -love

Åh dejligt at høre at hun kan lide at blive friseret.

Jeg kan godt huske hvordan det var da jeg havde mco og de var fritgående og kom hjem med pelsen grøn af præstelus og ranker af præstelus (kors hvor kan de altså hænge godt fast i sådan en fin mco pels skulle jeg hilse og sige).

En gang kom min hunkat hjem og hun var totalt grøn af præstelus og klistret ind i ranker så hun dårligt kunne gå, og jeg var totalt grædefærdig og overvejede at køre til dyrlæge og få hende klippet næste dag. Meeeen så alligevel gik jeg igang med kam og børste og brugte det meste af 3 timer på at børste og kæmme og pille præstelus ud, dog med små pauser. Selvom hun normalt ikke brød sig synderligt om at blive børstet så fandt hun sig alligevel i at få dem fjernet, tror hun vidste at jeg kun ville hjælpe hende. Men da jeg havde mco’er fandt jeg ud af at mine fremtidige katte skulle være korthåret for alt det pelsarbejde det orker jeg altså ikke.

Og korthårskattene får en gang med furminatoren nu og da (før var det med børsten) og det tager kun få minutter og de har ingen “duller” nogen steder.

Hehe, det var super at hun elsker det sådan.
May og Diego kommer også begge to rendende, hvis jeg ryster med den kam, jeg har, med tænder, der kan dreje rundt, jeg satser på at det også betyder at de er glade for at blive børstet (kan bare ikke få børsten til at sige lyde :smiley: )

Jeg er jo utrolig glad for at det går så let, for jeg havde jo lovet min mor at vise hende hvordan det skulle gøres når jeg kom hjem her til sommer…det gør jeg så ikke så derfor glæder det mig extra meget at det er så let :smiley:

Det er da herligt når misserne kan lidt det :slight_smile:
Vores somali synes også det er dejligt, men der er jo ikke rigtigt noget at rede i. De sorte er stort set ligeglade indtil videre, nok lidt i retning af, at det gider vi altså ikke lige nu. Men når de kommer ind med små grønne ting i pelsen får de lige med kammen eller riven.

Ihhh kunne hun ikke lære mine det??? GG