Rigtig god tandbørste

Jeg var tilfældigvis lige inde på Østergårds dyreklinik i Tranbjerg idag og ose lidt, da jeg skulle vente på en ven

Faldt over en tandbørste jeg ikke har set før

De hedder Curaprox (babytandbørste) og er meget bløde

Jeg har lige børstet Mivs tænder og der er en stor forskel på den her og almindelige baby tandbørster

Rigtig god tandbørste :thumbup:
Kan stærkt anbefales

Ja, og så et tal, f,eks. 5460?
Det er kirurgiske tandbørster. Tanddyreklinikken bruger dem også. Og ja, de er mange gange bedre end babytandbørster. Hvis det er svært at når helt ind bag ved, kan du klippe tandbørsten lidt skrå ude i spidsen.

[quote=pivnu;347132]Ja, og så et tal, f,eks. 5460?
Det er kirurgiske tandbørster. Tanddyreklinikken bruger dem også. Og ja, de er mange gange bedre end babytandbørster. Hvis det er svært at når helt ind bag ved, kan du klippe tandbørsten lidt skrå ude i spidsen.[/quote]

Dem jeg har købt hedder CSK 2860 KID

De koster 25,-

Tak for tippet, sådan vil jeg lige få købt mig næste gang jeg er forbi derude

Til mine briter bruger jeg de der tynde tandbørster man kan købe til at komme ind mellem tænderne med. De passer i størrelse og blødhed helt fint til småkatte munde og tænder.

Jeg låner lige den her tråd. Jeg er nemlig på udkig efter en god tandbørste, jeg har prøvet nogle babytandbørster fra apoteket, men de er for hårde. Så det lyder jo interessant med de Curaprox. Men nogen der ved om man kan købe dem et sted på fyn?

Jeg kan kun finde en hjemmeside der sælger dem Zahnpflege aus der Schweiz | CURAPROX-Shop Germany
Men så vidt jeg kan se kan man ikke købe en babytandbørste der? For det skal vel være en babytandbørste for at den ikke bliver for stor.

Tanddyrlæge Jens Ruhnau har baby-tandbørster; som bruges til børn -
der har kræft.
De er usædvanlig bløde. :slight_smile:

Dem anbefaler han til tandbørstning, idet almindelige babytandbørster er for hårde…

[quote=Mona Jensen;355365]Tanddyrlæge Jens Ruhnau har baby-tandbørster; som bruges til børn -
der har kræft.
Der er usædvanlig bløde. :slight_smile:

Dem anbefaler han til tandbørstning, idet almindelige babytandbørster er for hårde…[/quote]

Ja, men nu kommer jeg jo ikke lige forbi ham :wink: Men jeg har tænkt mig at kontakte dem for at høre om de kan sende tandbørsterne. Men det kunne jo være rart hvis nogen her på fyn solgte dem, så var det jo bare lige at smutte forbi :slight_smile:

Kan du ikke finde dem på Fyn.
Sender de gerne…:slight_smile:

[quote=Nevadaisy;355362]Jeg låner lige den her tråd. Jeg er nemlig på udkig efter en god tandbørste, jeg har prøvet nogle babytandbørster fra apoteket, men de er for hårde. Så det lyder jo interessant med de Curaprox. Men nogen der ved om man kan købe dem et sted på fyn?

Jeg kan kun finde en hjemmeside der sælger dem Zahnpflege aus der Schweiz | CURAPROX-Shop Germany
Men så vidt jeg kan se kan man ikke købe en babytandbørste der? For det skal vel være en babytandbørste for at den ikke bliver for stor.[/quote]

Det er vist de rigtige, du har fundet. Størrelsesmæssigt ser det rigtigt nok ud. De er lidt end en babytandbørste, men nemmere at komme til med pga. de bløde hår. Til katte med små munde kan det dog anbefales at klippe børsterne skråt for at komme ind bagved.
Det er jo tilsyneladende den her, jeg har: http://www.curaden.dk/product.asp?product=26 (og så en grovere 2860’er).

Mit apotek har i hvert fald t.o.m. 5460’eren, som jeg syntes så helt rigtig ud. Ingen af apotekerne i Odense ser ud til at have…

[quote=pivnu;355397]Det er vist de rigtige, du har fundet. Størrelsesmæssigt ser det rigtigt nok ud. De er lidt end en babytandbørste, men nemmere at komme til med pga. de bløde hår. Til katte med små munde kan det dog anbefales at klippe børsterne skråt for at komme ind bagved.
Det er jo tilsyneladende den her, jeg har: Zahnpflege aus der Schweiz | CURAPROX-Shop Germany (og så en grovere 2860’er).

Mit apotek har i hvert fald t.o.m. 5460’eren, som jeg syntes så helt rigtig ud. Ingen af apotekerne i Odense ser ud til at have…[/quote]

Tusind tak, hvis du kan bruge dem til dine så burde jeg også kunne. Jeg skal især bruge det til Vincent og han har da ikke en hel lille mund.