Rikkes tænder

Rikke fik igår fjernet yderligere 5 tænder, og 3 tandstumper. Og det blev endeligt afgjort at det er tandresorptioner (FORL) som hun har. Det er 3. gang hun har fået fjernet tænder. Men ikke så mange af gangen som igår.
Rikke er den sidste af vores forvildede katte, som de sidste mange år har boet her inde i huset med de andre katte. Hun tilbringer næsten alt tid ude i vores kattegård, om dagen vel at mærke.
Nu til spørgsmålet: Rikke vil så gerne ud i gården, er det forsvarligt at lukke hende ud i regn og blæst, efter den omgang hun lige var igennem igår?

Hvis hun virker frisk, og der er gået et døgn efter narkosen, så vil jeg mene det er ok. Så burde hun igen være i stand til at mærke temperaturudsving, specielt om hun bliver for kold/begynder at fryse.

2 Synes om

Sæt hende ud i kattegården hvis hun absolut vil.
Måske bare et par timer og så tag hende ind igen.
I har jo heldigvis en kattegård, så hun kan ikke tage på langfart

1 Synes om

Vi har jo fritløbs-katte, så her er beslutningen udelukkende baseret på, om katten er sig selv igen, og i stand til at agere normalt i en evt. faresituation - vejr og temperatur kommer kun i betragtning, når det er rigtig dårligt…
Og med en lukket gård ville jeg ikke være bekymret - du kan jo til enhver tid hente hende ind, hvis du vurderer hun har været ude for længe - før hun selv gør… :sunglasses:

1 Synes om

Tak for svar :relaxed:, hun blev afleveret hos dyrlægen kl 8.00 igår morges, men var først rigtig vågen kl ca 15. Vi hentede hende igen ved 16.30 tiden.
Hun skal have Loxicom her kl 11-11.30 det synes hun så ikke.
Men måske hun hellere vil spise sin mad med Loxicom ude på en hylde i kattegården.

Haha :joy:, hun er hurtig, (som skudt ud af en kanon), det er jeg ikke :wink:. Og gården er halvstor og i flere niveauer.
Kan lige se det for mig:
Rikke farende rundt på kattegårdens hylder og mig bagefter til stor morskab for forbi passerende. Tak for et godt grin.
Men hurra, nu har hun spist det meste af sin medicin fyldte mad, mens jeg skrev, så hun fik lov at komme ud. Har sat resten af hendes mad ud på en hylde :grinning:.

3 Synes om

Tjek - så er hun vist næppe for påvirket til at blive sluppet fri… :wink: :+1:

2 Synes om