Vi har været hos dyrlægen (som jeg i øvrigt ikke sætter mine ben hos igen, men det er en helt anden historie). Der var ingen spor af lopper. Hun kaldte det “allergisk hudbetændelse” og han fik et skud antibiotika og et skud kløestillende (binyrebarkhormon?). Og så får han Clavubactin (antibiotika) i 5 dage og Medrol (kløestillende) i 10 dage. Hvis det så blusser op igen, syntes hun at vi skulle kaste os ud i Atopica. Men jo mere jeg læser om det, jo mere tænker jeg at det bare er den “nemme” løsning. Det må alt andet lige være sundere for katten at vi finder ud af, hvad det er han ikke kan tåle, eller hvad?
Lige nu håber vi selvfølgelig på, at det forsvinder helt og bliver væk. Jeg har bestilt allergitørfoder (Hill’s z/d) og Hermann’s hestekød på dåse - regner med at det ankommer i morgen - men jeg har faktisk meget lidt lyst til at skifte deres almindelige vådfoder (rotation af Bozita, LUX, Smilla, AC, Grau, Granatapet og Feringa) og tørfoder (en cocktail af Orijen, Acana og Porta 21 kornfri) ud med Hill’s fuglefoder 
Dyrlægen mente at han vejer halvandet kg for meget (han er en meget spinkel kat på 4,7 kg) - han har en meget smal talje og man kan uden at trykke mærke både rygrad og ribben, når han står op. Hans bror kunne nok godt undvære halvandet (eller i hvert fald ét) kg, men de har først lige rundet et år. Det er to dyreværnssagskatte, som var meget små af vækst, da vi fik dem for ½ år siden, så de har fået lov at spise alt hvad de kunne, for at indhente det forsømte. Jeg kan slet ikke forstå, at Julius skulle være overvægtig, men hun vægrede sig så også ved overhovedet at røre ved ham, til trods for, at han er den blideste kat i verden og ikke sagde et pip. Jeg havde helt ondt i maven efter turen derned og min kæreste havde det fuldstændigt lige sådan. Det var den samme dyrlæge, som kom hjem til os og aflivede vores gamle kat, men hendes personlighed var diametralt modsat denne gang - der kan selvfølgelig ske meget på et halvt år…
Han har den fineste kastratdelle, så maven hænger lidt, men er det her en kat, der trænger til at smide 30% af sin kropsvægt???
Anyway, undskyld for romanen - jeg er bare bekymret for min misling, som jeg synes har været nok igennem 
Medicinen virker heldigvis (og han får jo altså stadigvæk sin almindelige kost, da allergifoderet ikke er ankommet endnu) og katten er heldigvis ligeglad.