Ringorm, erfaring søges

[quote=Litza;351244]Hvilken vedhæftede fil ?
Jeg har løst læst den du sendte med, der står omtalt Virkon S som et middel man kan bruge mod omgivelserne…[/quote]

Hi, hi, ja, løst …

Den første er min privat oplevelse og hvad jeg gjorde privat - lang tid før artiklen blev bragt

Næste er en anden opdrætter

Sidste er en fup og fakta artikel, det står på 36 øverst i 3. spalte

Ok Lis, ja løst fordi jeg har en drønende hovedpine og noget forkøelse, men jeg kigger på det senere når jeg er frisk :slight_smile:

Herhjemme troede dyrlægen, at Tip havde det - ultralys slog ikke ud, så han tog en test, der vidste usikkerhed. Derfor tog vi en ny. Samtidig fik han en behandling mod ringorm mens vi ventede (den skal vist ligge i 12 dage tror jeg det var før den slår ud?) og så viste den nye test, at han ikke havde haft det alligevel.

Jeg håber det ikke er ringorm din kat har heller.

MVH

et råd er selv at gå med bomuldssokker der kan koges - der er god aktivitet af ringorm på gulvet pga tabte hår - det er også en god ide at lægge lagner på sofa og de steder katten holder af - kan også koges.

Jeg sad lige og funderede lidt over, om den der klorin-husholdningseddike-opskrift nu også er så smart; man må jo ikke blande klorin med syre?

Du tænker for meget :høhø:

Må man ikke? - den tanke slog mig ikke - var det ikke et eller andet laboratorie der havde fundet frem til blandingen? De burde da vide man er muligt og hvad ikke er?

Jeg ved det ihvertfald ikke:-)

Jeg fik den samme tanke, da jeg skimmede tråden (mener at kunne huske det fra min tid på laborantskolen for mange år siden), prøvede lige at google:

http://ing.dk/artikel/91485-kemikalieulykke-paa-rhus-slagtehus

Spørgsmålet er om den styrke husholdningseddike er i, er skrap nok til at der sker noget. Jeg ved det ikke, men ville nok ikke risikere noget, før jeg havde talt med fagfolk, som havde hukommelsen i behold og deres viden opdateret.
:slight_smile:

Jeg slog pH-værdien på husholdningseddike op, den er 2,5, så den er altså faktisk ret sur.
Almindeligvis plejer man at sige, at klorin under ingen omstændigheder må blandes med rengøringsmidler, da disse kan være svagt sure.
Blandingen udvikler klorgasser, og de er meget giftige.
Jeg tror i hvert fald nok, at der bør følge en vejledning med på, at det kun må udføres under grundig udluftning.
Ellers tror jeg som sådan gerne på, at det er effektivt.

Kom bare i tanke om det, da jeg ville give kattebakkens omgivelser en grundig omgang rengøring, da der længe kun har været støvsuget :slight_smile:

linken og teksten er her:

Jo jo, jeg tror også gerne på, at det er super godt til decinficering. Jeg kom bare i tanke om, at man nok skal håndtere det lidt… meget… forsigtigt :slight_smile:
Det er åbenbart netop det, at man sænker pH-værdien, der gør det effektivt. Men ja, det er altså bare ret giftigt at indånde så.

De er da nogle hundehoveder de ikke skriver det.

Jeg har en damprenser stående, som helt sikkert ville komme på overarbejde, hvis jeg fik ringorm indenfor dørene (udover hvad dyrlægen vil anbefale, selvfølgelig)

Hvis de eneste symptomer er, at hun er rød og hævet omkring numsen, vil jeg lægge hovedet på blokken for, at det IKKE er ringorm.
Det skyldes snarere hendes problem med analkirtlerne og diarré, især hvis denne har stået på en stykke tid.

Jeg ville endnu engang fået undersøgt hendes analkirtler, for de bliver ofte ikke tømt, hvis der er diarré.
Dernæst ville jeg finde grunden til denne diarré og få den behandlet, måske foderskift, kombineret med medicin.

Hendes røde numse ville jeg smøre med Locobase Repair. Samtidig med at hele, danner den en vandafvisende hinde, så huden beskyttes.

God bedring med hende!

Damprenseren er fantastisk - ikke kun er rengøringen meget mere effektiv, nemmere og hurtigere - den snupper også en masse vira osv.

Update!

Vi var til tjek hos dyrlægen idag. Svampen er væk fra numsen :thumbup: Om det i virkeligheden var ringorm eller en anden svampeinfektion, står lidt uklart for mig. Dr. Dirk er vældig flink, men taler lidt hurtigt og har en seriøs berliner dialekt. Jeg tror det handler om at begrebet “ringorm” bruger vi på dansk (og engelsk) om flere forskellige svampeinfektioner. Mens på tysk bruger man det ikke, og kalder det “svamp af en eller anden slags”… I dont know! Nu er hun fri for det, kun analdrysen skal vi lære at hjælpe hende med at tømme.

Alles klar :slight_smile: