Rød el. rødsølv?? :surrender1:
Sølv.
Det synes jeg jo også, men var bare ikke sikker da jeg aldrig har kigget nærmere på røde katte, det er ikke liiige min farve
På billede 2 og 3 ser det ud til, at den røde farve på nogle hår går helt ned til huden. Det er i hvert fald ikke godt sølv. Spørgsmålet er, om de lyse hår, der ses på de andre billeder, bare er mellemrummene i tabbymønsteret?
Er det en killing? Hvor gammel er katten?
vh
Andreas
Ingen tvivl rød sølv, og for alderen også et udmærket udviklet sølv. Det tager tid før det lyse i rødderne af hårstråene vokser ud
Jeg lurer lige med…
Kan en creme også være sølv:?
[QUOTE=sumsum;1268146]Jeg lurer lige med…
Kan en creme også være sølv:?[/QUOTE]
ALLE farver kan være sølv, det er bare ikke alle farver man kan se det på eller se det lige godt på. Hvid overskygger f.eks. sølv, så man ikke kan se det. Ved maske katte kan det være svært at se. Sort, rød, chokolade, cinnamon og deres fortyndede udgaver kan man alle se det på, hvor godt afhænger af graden af sølv, hvor meget det viser sig altså. Det er som regel nemmere at se på de ufortyndede end de fortyndede
Okay - må jeg spørge hvad er cinnamon??
Trekkie’s Ib er Cinnamon
Vildtfarvede og “røde” abyer er cinnamon.
Nope
Cinnamon er én farve, så den kan ikke vise sig i to forskellige versioner hos den samme race. De vildtfarvede abyer er sorte, men det er rigtigt, at de “røde” er cinnamon. En “rød” aby ser bare så meget anderledes ud end en cinnamon orientaler eller brite, at det kan være utroligt svært for en lægmand at forstå, at det er samme farve (og tilsvarende er der jo også stor forskel på en brun burmeser, en vildtfarvet aby og en sort orientaler - men de er OGSÅ allesammen samme farve :D)
Her er en cinnamon orientaler:
[QUOTE=Temple Bar;1268169]Nope
Cinnamon er én farve, så den kan ikke vise sig i to forskellige versioner hos den samme race. De vildtfarvede abyer er sorte, men det er rigtigt, at de “røde” er cinnamon. En “rød” aby ser bare så meget anderledes ud end en cinnamon orientaler eller brite, at det kan være utroligt svært for en lægmand at forstå, at det er samme farve (og tilsvarende er der jo også stor forskel på en brun burmeser, en vildtfarvet aby og en sort orientaler - men de er OGSÅ allesammen samme farve :D)[/QUOTE]
Jeg ved godt, en vildtfarvet abyssinier er sort i henhold til farvekoderne (aby n). Men bundfarven er vel ikke sort? (Hvis man ser bort fra, at alt selvfølgelig er en variation af sort).
Nå, men det er for længe siden, at jeg var til genetikkursus, så det er muligt, jeg er helt forkert på den.
Bundfarven er absolut ikke sort på en vildtfarvet aby (det ændrer dog ikke på, at den genetisk kun er sort), men under alle omstændigheder er både aby og f.eks. burmeser ret dårlige eksempler på farven, fordi den i de racer viser sig helt anderledes end i andre racer. Orientaler, brite m.v. er bedre eksempler på den “rigtige” kanelfarve
Ham her er cinnamon, eller sorrel som det også hedder hvis man er aby/som