Rød hunkat og hendes løb

Jeg har en flot rød norsk skovkatte pige, hun er lidt over et år.

Jeg synes hun har en meget urelemessig løb.
Hun gik i løb første gang i marts, da hun var omkring 8 måneder gammel, derefter gik der 3-4 uger, hvor hun var i løb et par dage kun. Siden har hun ikke været i løb, det vil sige hun ikke har været i løb siden april måned.

Hun har godt nok haft en lidt hård start på livet, hvor hun har været meget syg, men er kommet helt oven på igen. Kan det ha påvirket hendes cyklus? Eller kan hun simpelthen være blevet steril?
Kan dyrlægen teste hende, for at finde ud af om hun er fertil :?

Det har hele tiden været meningen at hun skal gå som kastrat, men vi har ikke turde at sterilisere hende før hun vær helt oven på, efter hendes sygdoms forløb. Hvilket jeg mener hun er nu og tør derfor godt at lade hende komme i narkose :slight_smile:

Ved godt jeg ikke kan bruge det til noget om hun faktisk er fertil når hun skal steriliseres, men synes bare det er sjovt at vide:?

Jeg er sikker på at der er nogen herinde, som kender en god dyrlæge i Aalborg, som neutraliserer tidligt. :slight_smile:

Jeg har to hunkatte, hvor den ene garanteret er fertil, eftersom hun er mor til den anden. Ingen af dem har været i løb siden maj måned, så det kan sagtens være, din hunkat også holder sommerpause :slight_smile:

Men få hende endelig afsted til sterilisation, før hun begynder at løbe igen - skal hun alligevel være kastrat, er der ingen grund til flere løbetider :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;910011]Jeg har to hunkatte, hvor den ene garanteret er fertil, eftersom hun er mor til den anden. Ingen af dem har været i løb siden maj måned, så det kan sagtens være, din hunkat også holder sommerpause :slight_smile:

Men få hende endelig afsted til sterilisation, før hun begynder at løbe igen - skal hun alligevel være kastrat, er der ingen grund til flere løbetider :)[/QUOTE]

Hun skal også afsted og hun skulle også sterileseres for længe siden, men den mulighed havde vi ikke, af frygt for hun ikke ville klare det.
Det er også planen med hende at hun skal flytte sammen med hankatten i hankatte boligen, når han bliver så stor, at det er nødvendigt.
Men jeg synes bare det kunne være spænende og finde ud af om hun er fertil, eller om sygdoms forløbet kunne ha gjort hende steril. Dog skulle det kun være hvis dyrlægen kunne teste det. Men ved ikke om sådanne tests findes?
Under alle omstændigheder bliver hun lukket ned, dernede i næste uge. :høhø:

[QUOTE=Kewinholms;910017]Men jeg synes bare det kunne være spænende og finde ud af om hun er fertil, eller om sygdoms forløbet kunne ha gjort hende steril. Dog skulle det kun være hvis dyrlægen kunne teste det. Men ved ikke om sådanne tests findes?
[/QUOTE]

Den eneste fertilitetstest, jeg kender er parring. Men hvorfor i alverden tror du dog, hun er blevet steril af at være syg? Medmindre sygdommen har involveret hendes livmoder, er sandsynligheden for det nok nærmest lig 0.

Ja den test kender jeg også:høhø: men den tør jeg dog ikke at bruge, det ville være synd for hende.

Jamen det ved jeg heller ikke hvorfor jeg tror, det er nok bare mig der er alt for paranoid og pyldere lidt for meget over mine katte.

Men tror også bare jeg lader hende sterilisere i næste uge, og glæder mig over at hun er min lille pige.

Puhha KatteGale er farligt når man sidder og pyldre over sine katte.:tihi::tihi:

[QUOTE=Kewinholms;910027]Ja den test kender jeg også:høhø: men den tør jeg dog ikke at bruge, det ville være synd for hende.

Jamen det ved jeg heller ikke hvorfor jeg tror, det er nok bare mig der er alt for paranoid og pyldere lidt for meget over mine katte. [/QUOTE]

Jeg forstår så slet ikke, at du beskæftiger dig med det spørgsmål hos en kat, du alligevel vil sterilisere? Katten er jo ligeglad med, om hun kan få killinger eller ej :slight_smile:

Ja det er jo rigtigt. :slight_smile:

[QUOTE=Kewinholms;910005]Jeg har en flot rød norsk skovkatte pige, hun er lidt over et år.

Jeg synes hun har en meget urelemessig løb.
Hun gik i løb første gang i marts, da hun var omkring 8 måneder gammel, derefter gik der 3-4 uger, hvor hun var i løb et par dage kun. Siden har hun ikke været i løb, det vil sige hun ikke har været i løb siden april måned.

Hun har godt nok haft en lidt hård start på livet, hvor hun har været meget syg, men er kommet helt oven på igen. Kan det ha påvirket hendes cyklus? Eller kan hun simpelthen være blevet steril?
Kan dyrlægen teste hende, for at finde ud af om hun er fertil :?

Det har hele tiden været meningen at hun skal gå som kastrat, men vi har ikke turde at sterilisere hende før hun vær helt oven på, efter hendes sygdoms forløb. Hvilket jeg mener hun er nu og tør derfor godt at lade hende komme i narkose :slight_smile:

Ved godt jeg ikke kan bruge det til noget om hun faktisk er fertil når hun skal steriliseres, men synes bare det er sjovt at vide:?[/QUOTE]

Se sådan på det at når livmoder og æggestokke bliver fjernet så kan dyrlægen ved selvsyn se tilstanden af vævet på dem og dermed give et bud på om det er en sund livmoder eller ej :slight_smile:

Men vigtigste er at nu hvor hun er oven på at få hende steriliseret for så er det jo gjort :slight_smile:

Signe - du har glemt at læse at katten er over 1 år gammel nu :slight_smile: Ellers var meningen jo god nok :slight_smile: