Rød sølv eller creme sølv

faldt lige over det med halespidsen. Hvad hvis halespidsen er lys eller hvid:?

Gugger - Hihi, det ved jeg da godt. :slight_smile: Det er derfor jeg skriver rød sølv/smoke og siger at jeg ikke ved om han er tabby eller ej. Fordi at han er rød sølv hvis han er tabby og rød smoke hvis han er non-agouti. Jeg ved også at de røde altid viser tabby mønstret :wink:

:thumbup: Det tyder jo bare på, at du har hørt rigtig godt efter i timen . . . .

Gugger - Hihi. Jepper, altid nemmere at huske ting om ens hobby end de ting man burde lære i skolen :wink:

Det forekommer jo, at katten kan være både med sølv og m. hvidt og det kan være placeret både på hale og poter og så er man afskåret fra den teknik og må finde på noget andet . . . feks. trædepuderne, som kan ha’ en variant i farve alt efter hvad katten er. Eller som Hanne P også siger - kanten på ørerne.

Jeg har det jo sådan, at hvis katten skal være en kælemis, betyder det ikke det helt store, om den er rød el. creme. Men hvis den skal i avl, har det en vis betydning for afkommet.
Kender en opdrætter som købte sin første avlshan - creme-sølv - han lavede et par kuld med fuldfarvede hunner. Men en dag blev han sat sammen med en fortyndet pige, og UPS der kom sørme en fuldfarvet killing, og pludselig havde de en rød-sølv dreng i stedet for en crem-sølv.

[QUOTE=Gugger;91508]Det forekommer jo, at katten kan være både med sølv og m. hvidt og det kan være placeret både på hale og poter og så er man afskåret fra den teknik og må finde på noget andet . . . feks. trædepuderne, som kan ha’ en variant i farve alt efter hvad katten er. Eller som Hanne P også siger - kanten på ørerne.

Jeg har det jo sådan, at hvis katten skal være en kælemis, betyder det ikke det helt store, om den er rød el. creme. Men hvis den skal i avl, har det en vis betydning for afkommet.
Kender en opdrætter som købte sin første avlshan - creme-sølv - han lavede et par kuld med fuldfarvede hunner. Men en dag blev han sat sammen med en fortyndet pige, og UPS der kom sørme en fuldfarvet killing, og pludselig havde de en rød-sølv dreng i stedet for en crem-sølv.[/QUOTE]

Så hvis den røde kat har hvid hale spids så er der mere sandsynlighed for sølv, og hvis den er mørk er katten ikke med sølv:? sorry min uvidenhed:ups::stuck_out_tongue: