Røde mærker i begge ører

Jeg har lige haft Tiffa på skødet til en kæletur og jeg stryger hende hen over hovedet, hvor jeg kan mærke noget som er ru på det ene øre. Først tror jeg at, Turbo igen har bidt hende i øret men da jeg kigger nærmere efter kan jeg se, at der er et hårløst område, som føles lidt ru men der er ikke noget sår. Jeg kigger hende ind i øret og kan se et rødt område, som er lidt mindre end en gammel 5 øre med ujævne kanter og der er et ligende mærke i det andet øre. Min første tanke er, så for pokker, nu har vi fået øremider igen -bleg men jeg kan ikke finde noget nede i øret, ingen sorte pletter eller ligende og de røde mærker ligner slet ikke kradsmærker + jeg har ikke observeret hende klø sig i ørene og det var slet ikke til at overse, da Queenie og Dre havde mider. Jeg har lige været igennem de 9 andre, som er hjemme og ingen af dem er der noget at se på.
Er der nogen som har en ide om, hvad det kan være? :? Jeg tænkte på ringorm men det smitter så hut jeg visker lige så meget som miderne og sidder over hele kroppen, ikke kun i ørene.
Vi tager turen til Dr. Dyr i morgen men det vil være rart, hvis jeg har en ide om, hvad det er inden [bigloony]

En begyndende allergi kan også vise sig som røde plamager i og omkring ørerne.

Marina

Ville der så ikke være andre tegn :?

Nope, jo flere pletter med tiden [smilie=hate-smile.gif]
Jeg havde en burmeserpige på et tisdpunkt med allergi ved ørerne. Hun fik kun røde plamager og de kom gerne under stress. Sjovt at stå i dyrlægekontrollen til en udstilling og måtte forklare det ikke er ringorm.

Men det er bare et forslag til det problem din kat oplever. Måske dyrlægen kan kaste lys over sagen.
Marina

Det er nogle mærkelige røde plamager…har lige pillet ved hende igen…hun er lidt træt af mig nu -høhø …der er ligesom en kant hele vejen rundt og selve det røde er lidt skinnende… kunne os være en form for svamp…uff -uha

hvad sagde dr. dyr ?? havde han noget svar på hvad de røde plamager var ?

Jeps dommen var øremider…han fandt dem dybt nede men han indrømmede at det er/var underligt at hun ikke kløede sig i ørene. :S

-upssa øhhhhh så har vi forresten fået misling nr. 13

aaahhh øvs… øremider… :frowning: men det er jo til at komme om ved…

og STORT tillykke med misling nr 13 - nu har i ikke kaldt ham Tycho Brahe vel ? :slight_smile: hihi

:frowning: Uha Miss T det skulle han næsten hedde, for det har været en møj dag både for mig og ham…på vej til dyrlægen lå der en rød/cremefarvet kat midt på vejen, jeg stopper selvf. for at tjekke den og ligge den ind i vejkanten :S …Imens jeg er igang med det kommer der en dame ud fra den nærmste gård, jeg spørg om det er hendes, ja det var det og den have 2 killinger inde i stalden -bleg…jeg siger, at jeg godt vil opfostre dem, hvis hun gerne vil have det, det vil hun egentlig godt men de er under behandling for løbende øjne, så de skal først tjekkes ved hendes dyrlæge…hans dom var så kattesyge, så de blev aflivet -ked …jeg er meget glad for, at jeg ikke så dem -uha

Da jeg så langt om længe når til dyrlægen med Tiffa, sidder der en mand med en papkasse med liv i…jeg kan ikke nære mig for at spørge, hvad han havde i kassen…4 killinger til aflivning -bleg …ok tænker jeg det er nok osse det bedste for dem og nægter, at tænke mere på det…ind ad døren kommer der en familie…mor, far og 2 piger med en hankat…pigerne kan høre killingerne i kassen og spørg om de må se dem…kassen bliver åbnet og de tager en op og kæler for den…jeg nægter, at kigge…niks vil ikke…basta…nå -mai …2 min senere sidder jeg med den smukkeste cremefarvet med hvidt killing i hånden…og det korte af det lange er, at jeg var solgt, jeg kunne simpelhen ikke lade ham aflive den killing nu jeg havde haft den i hånden, så jeg nægtede, at give slip igen og fik mumlet om det var i orden jeg tog og opfostede den…
-ked nu sidder jeg her og har det rent ud sagt af H til fordi jeg ikke ved, hvad der skete med de 3 jeg ikke så…de er sikkert døde nu og jeg ender sikkert i helvede fordi jeg ikke tog dem osse…jeg er sådan en idiot -sorry

Anne - du er på vej til himlen fordi du sidder med en lille creme med hvidt killing nu der tilbeder dig og skal være ssammen med dig og familien de næste mange mange mange år…

brødre og søstre venter ved regnbuebroen - de har det godt og glæder sig over at de fik lov til at lege ved regnbuen fremfor at leve blot den mindste smule ringere end deres dejlige bror som først om mange mange mange mange år kommer op og leger med…

Anne - du gjorde det helt rigtige og manden der fik dem aflivet var i det mindste ansvarlig nok til at give dem legetid ved regnbuebroen fremfor en uvis eller trist skæbne…

glæd dig og vær lykkelkig sammen med lille Tycho. Ingen i det kuld trak nitten selv om Tycho vandt 1. præmien :slight_smile:

Knusere Miss T

Åhhh for den da…nu flæber jeg igen -ked …tak for de pæne ord Miss T… -love