Rødemis/"fritløber" der bekymrer mig

Håber, det går godt hos dyrlægen - Måske skyldes blodet en sprængt byld?

Jeg er ret sikker på at det skyldes en betændt byld. Men hans vejrtrækning lyder bare heller ikke for godt :-(. Men ja, lad os håbe det bedste for ham!

Med øremærke har han i hvert fald engang været nogens kat.
Hvor er det trist, at han er havnet i denne situation - jeg krydser fingre for, at han klarer helbredsundersøgelsen. :kryds::kryds::kryds:

[QUOTE=FinnFrode;852675]Med øremærke har han i hvert fald engang været nogens kat.
Hvor er det trist, at han er havnet i denne situation - jeg krydser fingre for, at han klarer helbredsundersøgelsen. :kryds::kryds::kryds:[/QUOTE]

ja Finn. jeg tror også det er nogens kat. for han er for ca. et år siden blev øremærket og kastreret. men han ser stadig lige forfærdelig ud… jeg tror desværre han kommer fra et sted hvor der ikke er nogen form for kærlighed til ham… ingen ved bare hvor. men håber på det bedste…
jeg håber også han klarer det… det har berørt mig mere end jeg troede det ville… jeg har jo puslet lidt om ham i et par år efterhånden… alle andre har bare jaget ham væk… håber så meget for det kællemonster at han klarer skærende idag! :kryds: :hjerte: !

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

For at rødems klarer helbredsundersøgelsen og får et hjem der fortjener ham!

han skal til dyrlæge kl. 13! tak for krydsede fingre alle sammen. Vi skal nok holde jer opdateret! :slight_smile: :kryds:

Jeg har fået en tid til ham kl 13 hos dyrlægen, så er der også tid til røntgen.

Jeg har kigget lidt mere på øremærket, og tænker på om han måske er en genudsætningskat som er fixet i Herning… Øremærket er nemlig lige så ulæseligt som på min genudsætningskat…
Men jeg får lige dyrlægen til at se om han har en mirakelmåde at tyde øremærker på :slight_smile: Og så håber jeg da at det giver pote.

Ja det ligner en byld der er sprunget, jeg kan desværre stadig ikke komme til at rense det, som jeg også sagde til dyrlægen.

Prøv ellers det gamle råd om at smøre mærket med lidt olie og så lyse på det udefra med en stærk lommelygte.

Problemet er bare at jeg ikke kan komme til at holde ham - han vil ikke have man røre ham ved ørene særligt længe ad gangen, grundet det åbne hul (formentligt sprunget byld) og det andet øre er fuld af skrammer.
Men er det ligesom min egen kat, er det ligegyldigt hvad man gør, det kan bare ikke læses.

Intet problem med hans vejrtrækning.

Han fik noget imod hans byld, og noget mod sin irretation i hans øre.
Han er skudt til ca at være 7 år gammel.
En af hans tænder skal trækkes ud inden alt for længe, den så i hvert fald rigtig skidt ud.

Vi fik tydet lidt af hans øremærke… ??V001 - så han er nr. 1 er er blevet fixet hos en eller anden dyrlæge. Og så tænkte jeg, hvad med en chip, og mindsaten om han ikke havde en chip… MEN der røg glæden, for den er ikke registeret noget sted…

Jeg har prøvet forskellige kombinationer med V som tredje bogstav på Dansk Katteregister. Jeg brugte B (=2006) som første bogstav, og det gav følgende dyrlæger i det Midtjyske fra Vejle til Limfjorden:

KV: Midtjysk Dyreklinik Stig Salomonsen, 8800 Viborg
JV: Dyrlæge Hans Jørgen Pedersen, 7100 Vejle
OV: Rødkærsbro Dyreklinik, 8840 Rødkærsbro
WV: Dyrenes Lægehus Annette Dueholm/Svend Kirkeby, 7400 Herning
YV: Dyrlæge Maria Kiriagel, 7850 Stoholm Jyll

Så er det jo bare at tage årene et ad gangen hos hver… :høhø:

Der er for øvrigt en kastrat fra Dyrenes Lægehus i Herning, som det kunne være lidt spændende at kende farven på.
ZWV001 - Hankat, kastreret - 7540 - 08-02-2004
Dyrlægen må have oplysningen… :slight_smile:

Og så var det rigtigt godt at høre, at Rødemis’ helbred er nogenlunde godt. :thumbup:

Sjovt, hvis jeg søger på ZWV001 på dansk katteregister, så får jeg:

Der kunne ikke findes nogen kat med de indtastede data. Tjek atter øremærket og forsøg igen. Er katten stadig ikke fundet: Se menupunktet Vigtigt/Manglende registrering.

[QUOTE=FinnFrode;852997]Jeg har prøvet forskellige kombinationer med V som tredje bogstav på Dansk Katteregister. Jeg brugte B (=2006) som første bogstav, og det gav følgende dyrlæger i det Midtjyske fra Vejle til Limfjorden:

KV: Midtjysk Dyreklinik Stig Salomonsen, 8800 Viborg
JV: Dyrlæge Hans Jørgen Pedersen, 7100 Vejle
OV: Rødkærsbro Dyreklinik, 8840 Rødkærsbro
WV: Dyrenes Lægehus Annette Dueholm/Svend Kirkeby, 7400 Herning
YV: Dyrlæge Maria Kiriagel, 7850 Stoholm Jyll

Så er det jo bare at tage årene et ad gangen hos hver… :høhø:

Der er for øvrigt en kastrat fra Dyrenes Lægehus i Herning, som det kunne være lidt spændende at kende farven på.
ZWV001 - Hankat, kastreret - 7540 - 08-02-2004
Dyrlægen må have oplysningen… :slight_smile:

Og så var det rigtigt godt at høre, at Rødemis’ helbred er nogenlunde godt. :thumbup:[/QUOTE]

Det er også pænt af dig, men efter hvad jeg har fået oplyst er han først mærket inden for det sidste halvandet år…

Det er ikke ham i Rødkærsbro, det er min egen dyrlæge og han bruger ikke grøn farve til mærkning.

Jeg fandt denne også

DWV001 Rød Hankat, kastreret Huskat 7400 23-01-2008

To mere fra Herning:
XWV001 - Rød - Hankat, kastreret - Huskat - 7400 - 26-10-2002
DWV001 - Rød - Hankat, kastreret - Huskat - 7400 - 23-01-2008

og en fra Vejle, som dog er registreret med adresse i Hvidovre…
AJV001 - Rød - Hankat, kastreret - Maine Coon - 2650 - 07-09-2005

Ja, den fandt jeg også. :slight_smile: Nå men vi skal åbenbart tættere på nutiden hvad mærkningen angår…

[QUOTE=Henriette;853010]Det er også pænt af dig, men efter hvad jeg har fået oplyst er han først mærket inden for det sidste halvandet år…
Det er ikke ham i Rødkærsbro, det er min egen dyrlæge og han bruger ikke grøn farve til mærkning.[/QUOTE]

OK, så er det vel årskoderne F og G for 2010 og 2011… :slight_smile:

Finn - Hvordan søger du i dansk katteregister med en manglende faktor? Når jeg søger i det danske, så kan jeg bruge en *, men kan jeg ikke her? :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;852921]Intet problem med hans vejrtrækning.

Han fik noget imod hans byld, og noget mod sin irretation i hans øre.
Han er skudt til ca at være 7 år gammel.
En af hans tænder skal trækkes ud inden alt for længe, den så i hvert fald rigtig skidt ud.
Det kan måske være den tand, der er årsag til bylden.

Vi fik tydet lidt af hans øremærke… ??V001 - så han er nr. 1 er er blevet fixet hos en eller anden dyrlæge. Og så tænkte jeg, hvad med en chip, og mindsaten om han ikke havde en chip… MEN der røg glæden, for den er ikke registeret noget sted…[/QUOTE]
Mere for en sikkerheds skyld (I har jo nok gjort det) - Har I prøvet at kombinere numrene i hvert øre?
Hvorfor tror I, hans øremærkning er af nyere dato?

Synes for øvrigt, han mere ligner en MCO end NFO.

[QUOTE=Mega;853023]Mere for en sikkerheds skyld (I har jo nok gjort det) - Har I prøvet at kombinere numrene i hvert øre?
Hvorfor tror I, hans øremærkning er af nyere dato?

Synes for øvrigt, han mere ligner en MCO end NFO.[/QUOTE]

Vi forsøgte begge øre, og lige utydeligt var det, vi er heller ikke helt sikre på tallene eller bogstavet.

Jeg vil også mene han kunne minde om en MCO, og jeg håber at nogen herinde kan bekræfte mig i det, og muligvis høre rundt i MCO verdenen om de kender en der har solgt en smuk hankat for 6-7år siden.

mht. bylden tror jeg det er en slogskamp, han har i hvert fald rigtig mange skrammer i hovedet…