Rødmaskede briter

Hej folkens!

Min søster har en super lækker rødmasket brite jeg hjælper med at udstille.
Vi har altid hørt at der ikke er ret mange af dem i DK. Meeeeeen. Vi tænker lidt… Hvor mange er ikke så mange ? :slight_smile: er der nogen der ved hvor mange der er? Hvor mange kender i til? Og er der evt et sted man kan se det præcist?:?

Knus og potedask fra min søster, de firbenede og jeg. :pote::wehuu:

Så må man håbe at Inge/Milos Mor kommer på banen… hun er temmelig vil med de rødmaskede og har vist ret godt styr på hvor mange der er i DK :slight_smile:

Det ville være skønt!!

Jeg synes bare generelt ikke at der er så mange maskede briter i DK? Ser i hvert fald ikke så mange på udstillinger, synes jeg. Så måske derfor der ikke er så mange i en speciel farve heller :slight_smile:
Men ja, Milos mor må lige fortælle :slight_smile:

Er der slet ingen her der har en rødmasket eller kender en?

Jeg kender da flere maskede briter, men ingen af dem er rødmasket.

Milos mor kunne meget vel være på katteudstilling i Brejning- så måske hun byder ind, når hun får tid?

Ja, selvfølgelig er hun da det! Inge gå glip af en udstilling er som at forestille sig en pc uden internetadgang… det er en mulighed, men godt nok ikke almindeligt! :smiley:

Nu er jeg ikke Inge (Men næsten :p) De rødmasket og crememasket er der kun ganske få af i DK vel en hånd fuld hvis så mange … Jeg kender en af hver slags :høhø: Nemlig Inge som har en af hver … Den masket BRI i DK er ikke sjællen der skyder flere og flere opdrætter op af Maske BRI også kendt som Colourpoint.
Men når Inge kommer hjem fra udstilling så vil hun sikkert gerne komme med alt den viden hun har omkring dette :thumbup:

Hejsa,

Jeg er faktisk ikke afsted (tro det eller lad være Ann :slight_smile: men jeg var deroppe igår og hjælpe med at stille op og hygge med kæmpelækker grillmad )

Jamen der er 5 rødmaskede briter i Danmark.

Amical har en som er ved at være en ældre udgave, men som aldrig rigtig har været showet.
Så har Empire lavet 2, hvoraf jeg tror din søster har den ene og jeg har den anden :slight_smile:
Jafa’s Red Dane er omkring et år nu og bliver showet nok mest i Jylland, men jeg har da også set den på Sjælland.
Senest er en blevet født en hos Lady Xiera, som er ved at være gammel nok til at flytte hjemmefra. (Den har i øvrigt en crememasket bror)

Så er Sassy hos Empire i lykkelige omstændigheder, og der kunne det være muligt endnu engang at føje en dansk rødmasket basse eller to til listen.

Jeg vil ikke ligge hovedet på blokken for at der ikke er en enkelt der er smuttet forbi min næse…men jeg tror det ikke. Jeg har udstillet Luffe (som min rødmaskede dreng hedder) en del gange, og hver eneste gang har vi været alene.

Hvor skal i udstille ham henne? kunne være sjovt at kunne præstere hele 2 af denne farvevariant på en udstilling.

Vi skal udstille i strøby den 8. August. Han var også med i Herlev i marts. Han er ganske rigtigt en af empires. Nemlig Baron Von Richthofen. i daglig tale Tiger :slight_smile:
det ville være skønt at få lidt konkurrence i den farvegruppe :smiley: kommer du ?

hejsa,

Det bliver desværre ikke direkte konkurrence, da Tiger er kastrat og min Luffedreng er fertil. Noget helt andet er at Luffen er en klasse højere end Tiger. jeg tænker han stadig er i klasse 10? Luffen er i klasse 7 og rykker på næste udstilling op i klasse 5 :slight_smile: men stadig sjovt ikke at være den eneste der viser denne smukke farve frem. Har for øvrigt hørt at Tiger skulle være rigtig smuk så jeg vil se frem til at se ham i Strøby :slight_smile:

jeg har aldrig set en rødmasket.-… billede please???

Her er Inges Luffedreng:

:love:

gud hvor er han smuk!!!

Billederne er i øvrigt et år gamle og er fra Colourpointens hobbyudstilling :slight_smile:

der var han Ungdyr!! og meget lidt køn :slight_smile:

Her er han lidt større

Ja, man kan godt se han lømler på de billeder jeg tog af ham den gang :slight_smile:

Han har virkelig udviklet sig fantastiskt :love:

Gud hvor er han fantastisk -love
Hvordan er det gået med ham på udstilling i øvrigt?

Åh nej, hvor er det altså tarveligt at vise mig de lækre billeder… :tihi: :ups:

Godt nok er jeg ‘Siameser menneske’ af hele mit hjerte, men jeg har jo haft Briter, og ham her er simpelthen gudeskøn. -lovelove -lovelove -lovelove -lovelove -lovelove

Nu må I altså tage jer sammen og få produceret nogle flere af den slags, de må da blive revet væk. :inlove:
.