Rødovre centeret - slet ingen der vil dele?

Jeg er nysgerrig - slet ingen fine resultater vi skal sige tillykke med?

Jo, jeg vil da gerne prale - sådan da :slight_smile:

Jeg kunne jo kun have Sander med idag, fordi de andre er registreret i TICA som en pt. ikke-eksisterende race og Sander har aldrig været udstillet særligt meget, så det er altid et sats. Han var urolig i buret og lidt stiv og trykket i den første ring - hvor han fik en 3. plads i specialty-final’en. I den næste ring var han supergod - men den var allbreed, så der fik han ingenting. I eftermiddag gik det nogenlunde på samme måde, bortset fra, at han blev lidt træt, så den blå brite, som fik fine resultater, fik også et hvæs fra ham. I Specialty-final’en fik han en 2. plads og ingen placering i Allbreed.

Så nu er han champion alter på vej mod grand :slight_smile:

Jeg havde tilmeldt to placeholders da det gik op for mig at jeg ikke havde noget at udstille, så jeg har været ude og låne min “gamle” hankat og en af killingerne fra Danse-kuldet :tihi: Jeg var nemlig fast besluttet på at der skulle udstilles Kurileans når nu de lige er blevet godkendt i Tica til at kunne tage titler :slight_smile:

Killingen som hedder Silky Catz Jitterbug blev både formiddag og eftermiddag nr. 4 killing Allbreed, i specialty ringene blev hun ikke placeret.

Den fertile hankat, Tzar Lynx Bingo, blev formiddag nr. 2 i Allbreed og eftermiddag blev han nr. 3. Han blev heller ikke placeret i specialty ringene. Så hvis han bliver registreret i Tica er han allerede Champion, hvis jeg ikke tager meget fejl :uha:

Jeg er ovenud tilfreds med de resultater, og syntes det er en super fin start for racen… Den Italienske dommer var jeg meget imponeret over, han kunne virkelig finde ud af at gøre det til et show og var fantastisk til at fokusere på kattenes gode kvaliteter, glæder mig til at se ham dømme igen imorgen :klap:

Stort tillykke til jer andre med de fine resultater!!!

Med fare for at lyde helt vildt utaknemmelig, så blev det idag kun til tre finals for Brian… ingen af dem med en placering som Best Cat.
Jeg er ærkestolt af at han klarer sig godt - det er nogle meget fine katte han er oppe imod, også selv om det er en meget lille udstilling - men jeg kan reelt ikke rigtig bruge disse finals til ret meget…
Nå… der er en dag igen i morgen :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Thane kom slet ikke i nogen finals… til gengæld, så bliver han som regel 2’den bedste i racen. Det er jeg meget stolt af - hans to konkurrenter er Sierra Leone, en rigtig pæn Torbie pige, og et ualmindeligt lækkert bruntabby ungdyr på bare 10 måneder… Så godt nok sker der ikke så meget for Pusling mht finals - men han klarer sig rigtig godt i sammenligning med sin egen race :slight_smile:

Og så er jeg jo agent for en lille meget højtsnakkende koratpige… Som indtil videre har et par finals i Specialtyringen at prale med :thumbup:
Hun bliver fremvist i sele… For godt nok kender jeg Fanni, og hun kender mig… Men hun er ikke min kat og jeg foretrækker at have styr på hende i tilfælde af at jeg kommer til at læse hende forkert!
Indtil videre er hun nu ikke i nærheden af at blive sur - hvis bare hun kan få lov at hænge på min skulder er hun faktisk ganske glad og tilfreds :slight_smile:

Tillykke til jer alle med de fine resultater :flag: Er lidt misundelig på jer… TICA udstillinger er altså også en dejlig oplevelse… :slight_smile:

Leone er absolut en værdi konkurrent at tabe til! (:tihi: Skal jeg jo næsten sige, ikk’? Ej, mener det absolut også). Hvordan klarede hun sig idag? :slight_smile:

[QUOTE=Eife;880550]
Leone er absolut en værdi konkurrent at tabe til! (:tihi: Skal jeg jo næsten sige, ikk’? Ej, mener det absolut også). Hvordan klarede hun sig idag? :)[/QUOTE]

Afgjort… selv om eg nu er begyndt at kalde hende for Skovkatte-wannabee’en :tihi:
Jeg synes at Anneth selv skal have lov at fortælle om Leones resultater… Men hun burde være ret stolt af sin missepige :wink:

[QUOTE=Ann K;880567]Afgjort… selv om eg nu er begyndt at kalde hende for Skovkatte-wannabee’en :tihi:
Jeg synes at Anneth selv skal have lov at fortælle om Leones resultater… Men hun burde være ret stolt af sin missepige ;)[/QUOTE]

Men er Anneth herinde? Jeg troede kun det var Mette? :slight_smile: og hun er jo i Langbortistand…
Men så må jeg jo bare punke hende på FB :muhaha:

[QUOTE=Eife;880615]Men er Anneth herinde? Jeg troede kun det var Mette? :slight_smile: og hun er jo i Langbortistand…
Men så må jeg jo bare punke hende på FB :muhaha:[/QUOTE]

Hvor kender jeg så Anneth fra, hvis det ikke herindefra…

Hvem er Mette?

Der er så for øvrigt også en opdrætter herinde, der kan være ret stolt af sit afkom, der var med på sin allerførste udstilling - men eftersom jeg ikke ved, om killingekøber har fået vendt tilbage, vil jeg ikke afsløre mere :slight_smile:

Nu er jeg endelig blevet vågen :stuck_out_tongue:
Fortsatte til Sct. Hans hygge næsten direkte fra udstillingen.

Jeg havde springfyren Darcy med og forventede mig egentlig ikke det store, da han jo er ret farveløs (ikke i personlighed :rock: men i pels :tihi:)

Det betød imidlertid ikke så meget i TICA som i Fife så han fik en kanon dag på Show.

Der var kun 4 SH Kittens og de var alle Abyer, Så her blev der klaret både Colour, Division og Specialty Final i samme omgang. Alle 4 abykillinger var rigtig pæne så i mine øjne var intet afgjort på forhånd.

I første omgang tror jeg Dommeren blev lidt nervøs over Darcy’s livlighed, for hun havde ham ikke ret meget ude af buret, men han fik en rigtig flot 2. plads efter en af Teresas smukke puslinger, som var en måned yngre.

Efter frokost fik han sele på, og nu turde dommeren lade ham give et show - og det gjorde han så. Op og ned af stolperne, lege med alt indenfor rækkevidde incl. dommerens lange hår og generelt bare være superglad og livlig. Min charmetrols :hjerte::hjerte::hjerte:

Dette gav ham en 1. plads i anden omgang :thumbup:

Hos den italienske dommer, som jeg i øvrigt var ret vild med, gik det også ret godt. Her blev han om formiddagen beste Aby killing over den af Teresas killlinger, som han også kæmpede mod i den anden ring. Dommeren var meget i tvivl om valnget af de to, men valgte Darcy.

Han kom også i Allbreed Final og her blev ham sørme nr. 2 :wehu::wehu::wehu:Så blev mor her rigtig stolt af sin lille dreng. For her var der jo også skrap konkurrence af alle de langhårede killinger.

Om eftermiddagen byttede dommeren om på Darcy og killingen fra Teresa, Han havde lidt annonceret det, fordi han var så meget i tvivl, og først blev jeg da også lidt muggen.
Men han var alligevel konsekvent, for denne killing opnåede samme placering som Darcy i finalen over præcist de samme katte, og så syntes jeg egentlig det vak OK, for så var de vel egentlig også ligegode. Så tillyke til Teresas killing herfra:) Den var også rigtig fin.

Generelt vægtede dommerne krop, type og pelsstruktur højere end farve og selvfølgelig også Showtemperament. Så nu har jeg fået mod på at udstille Darcy i TICA, Så han skal fluks registeres :thumbup:

Vi havde ellers en dejlig dag med masser af god snak og hygge i det ellers travle og godt fyldte Center. Super buropstilling med forbavsende god plads til udstillerne i midten, hvilket på sin egen måde gav lidt ro midt i kaos :slight_smile:

Jeg fik sat ansigt på lidt flere Kattegale, og Darcy fik vist udvidet hans fanklub lidt :tihi: Han er altså bare en skøn kat at have med. Totalt udforstyrret og lalleglad - øj hvor jeg da eksker den lille bandit :hjerte::hjerte::hjerte:

Stort tillykke til alle andre med Deres resultatet :thumbup: og jeg glæder mig til at høre, hvordan det går i dag.

[QUOTE=Sheer;880642]Hvor kender jeg så Anneth fra, hvis det ikke herindefra…

Hvem er Mette?[/QUOTE]
Mette er Anneths datter og ejer af Leone

Åhh og tillykke med alle de fine resulater.

[QUOTE=Temple Bar;880467]Jo, jeg vil da gerne prale - sådan da :slight_smile:

Jeg kunne jo kun have Sander med idag, fordi de andre er registreret i TICA som en pt. ikke-eksisterende race og Sander har aldrig været udstillet særligt meget, så det er altid et sats. Han var urolig i buret og lidt stiv og trykket i den første ring - hvor han fik en 3. plads i specialty-final’en. I den næste ring var han supergod - men den var allbreed, så der fik han ingenting. I eftermiddag gik det nogenlunde på samme måde, bortset fra, at han blev lidt træt, så den blå brite, som fik fine resultater, fik også et hvæs fra ham. I Specialty-final’en fik han en 2. plads og ingen placering i Allbreed.

Så nu er han champion alter på vej mod grand :)[/QUOTE]

Først TILLYKKE med Sander! Mette, der er noget jeg ikke helt forststår : Er Burmeseren en " ikke eksisterende race" i Tica ? og kan man ikke udstillekatte med FIfe stamtavler ( som jeg jo ved Galliano har!) Er det fordi det er er Europeiske Burmesere ? ??? Cats og Conni

Cats og Conni

TAK til Viking Cats for en super hyggelig lille udstilling :ok:

Jeg havde Carlos med i går lørdag og da han var eneste voksne somali der var med, fik han i alle 4 ringe Best of Color og Best of Division.
Han gik i alle 4 Finals og begge gange hos Massimo blev han Best Cat AB :wehu:
Hos Katharina blev han begge gange 4. Best Cat SP :wehu:

Super resultat :thumbup:

I dag havde jeg hans far Crazy med og det gik som jeg forventede. Massimo syntes han var for tyk og det tror jeg egentlig også Katharina syntes :cool2:
Han opnåede 2 Best of Color, 1 Best of Division og 1 2. Best of Color og ingen Finals :slight_smile:

[QUOTE=Sheer;880642]Hvor kender jeg så Anneth fra, hvis det ikke herindefra…

Hvem er Mette?[/QUOTE]

Mhm, måske er hun her? :gruble: Men hun går normalt altid steward på udstillingerne :slight_smile:

[QUOTE=conninissen;880712] Først TILLYKKE med Sander! Mette, der er noget jeg ikke helt forststår : Er Burmeseren en " ikke eksisterende race" i Tica ? og kan man ikke udstillekatte med FIfe stamtavler ( som jeg jo ved Galliano har!) Er det fordi det er er Europeiske Burmesere ? ??? Cats og Conni

Cats og Conni[/QUOTE]

Galliano, Ana og Fanny er allesammen registreret som Europæisk burmeser i TICA - en race, der håber at opnå adskillelse fra Burmeser, hvis standard i TICA er skrevet ud fra den amerikanske burmeser. Fordi der ligger amerikansk burmeser i Sanders stamtavle inden for et meget lille antal generationer (5), kan han ikke registreres som Europæisk burmeser og kan derfor pt udstilles som Burmeser.

De andre kan jo ikke udstilles som en anden race end den, de er registreret som, så de må vente. Til gengæld betyder det, at medmindre Fanny ligger med killinger (eller er drægtig) til november, så kunne jeg godt finde på at tage hende med uden for bedømmelse. Pga. den lille plads i denne weekend var der ikke mulighed for det denne gang.

Idag fik Sander som forventet endnu en Specialty-final, men idag tabte han til Vivis aby (som han skiftevis tabte til og vandt over igår). Det betyder dog stadig “kun”, at han er på vej mod Grand Champion Alter, for de tre finals, man skal have til denne titel, skal være givet af mindst to forskellige dommere - og han har kun fået fra én i denne weekend.

Pyt - han klarede det fint af en snart 5 år gammel kat, der har været udstillet meget lidt i sit liv og hilste på en del publikummer (når han fik lov at komme ud af buret - inde i buret gemte han sig eller vendte ryggen til dem), så vi er ganske godt tilfredse begge to.

Idag var der på burmeserfronten en voksen udstillingsdebutant, fordi Heidi - Fannys opdrætter - havde sin finske hankat med på hans allerførste udstilling. Han er far til bl.a. Tines killinger og uden at genere Tines hunkat alt for meget, så vil jeg sige, at hans temperament er slået godt igennem hos hans killinger. Han var rigtig lækker, både udseende- og temperamentsmæssigt og nu, hvor han har klaret udstilling så godt, vil han også blive tilmeldt et par FIFé-udstillinger i løbet af efteråret :slight_smile:

TAK til Viking Cats for et altid super show og god stemning og tak til mine medudstillere for godt samvær - og TILLYKKE til alle med de gode resultater for weekenden :thumbup:

Her er ingen finals at prale med, dog er jeg super glad for weekendens resultater jeg fik på Mokai og Jenny (mor og datter). De fik begge deres best of color da de var alene i farvegruppen men i divisionen slog Jenny sin mor hver gang og det var jeg ganske tilfreds med :smiley: Så alt i alt en god udstilling for mit vedkommende, og så var det sjovt at prøve en udstilling i et indkøbscenter. Der var rigtig mange der skulle ind og handle, som var en tur forbi og se på alle de skønne katte der var repræsenteret i weekenden :slight_smile:

Det var jo en smule kedeligt med korthårskastraterne - der var 3 af dem lørdag og 2 søndag.
Haley fik de specialfinals som var en selvfølge (alle blev placeret), lørdag nr 2 og nr 3 - søndag nr 1 - den sidste var Lasse meget stolt over :ok:
Der var ingen finals i allbreed.

Det var en dejlig weekend og tiden går bare hurtigere i et indkøbscenter - og dejlig mange mennesker til at kigge på kattene :ok:

Først tillykke til alle med resultaterne :flag: og et par gode udstillingsdage. :slight_smile:

Stor tak til Viking Cats for en hyggelig og velarrangeret udstilling. Det var lidt specielt at være midt i et indkøbscenter, men det fungerede - og har helt sikkert fået mange mennesker på deres livs første katteudstilling. Og det er altså også en vigtig opgave, som kan være med til at højne kattens status. :ok:

Rags opnåede ikke de store resultater i de 6 ringe, men han kom dog i en enkelt final, hvilket vistnok vil række til at avancere et enkelt trin til Double Grand Champion Alter, fordi han har lidt ekstra point “på bogen” fra sidste gang. Og selv om der var megen larm og uro i centeret, havde han det rigtigt godt med at være der og se alle de andre katte. :slight_smile: