Røntgenfotografering af kattens tænder

[quote=Vivi_Fletcher;312996]Okay, så er jeg ikke helt med på, hvad du mener.

Hvis din dyrlæge anbefaler dig at få trukket fx 6 tænder ud, hvordan vil du så vurdere om det er en korrekt vurdering af dyrlægen?[/quote]

Så ville jeg spørge ham ind til hvorfor han syntes der skulle trækkes så mange ud. Og hvis han kom med en god forklaring ville jeg gå med til det, og hvis ikke ville jeg vende den med andre dyrlæger før jeg sagde ok. til det :slight_smile:

Jeg springer ikke ud fra en bro før en jeg stoler 100% på siger jeg skal gøre det! :stuck_out_tongue:

Ja det har du ret i. Men min kat sazi er kun 1½ år. Og når hun hverken har tandsten eller noget som helst ud over lidt betændelse, så sys jeg ikke at jeg vil ud og ofre flere tusind kroner på noget som ikke virker realistisk for min kat lige pt.

Hvis hun ikke ville spise ville det være noget andet… men så længe hun spiser og bider i hårde ting uden klage, eller noget, så venter jeg med den tur! :slight_smile:

[quote=Carina p;313018]Så ville jeg spørge ham ind til hvorfor han syntes der skulle trækkes så mange ud. Og hvis han kom med en god forklaring ville jeg gå med til det, og hvis ikke ville jeg vende den med andre dyrlæger før jeg sagde ok. til det :slight_smile:

Jeg springer ikke ud fra en bro før en jeg stoler 100% på siger jeg skal gøre det! :p[/quote]

Min pointe er bare, at har du tillid til din dyrlæge, vil du ikke behøve en secod opinion i den slags sager (det kan hurtigt blive dyrt i længden). :slight_smile:

[quote=Carina p;313020]Ja det har du ret i. Men min kat sazi er kun 1½ år. Og når hun hverken har tandsten eller noget som helst ud over lidt betændelse, så sys jeg ikke at jeg vil ud og ofre flere tusind kroner på noget som ikke virker realistisk for min kat lige pt.

Hvis hun ikke ville spise ville det være noget andet… men så længe hun spiser og bider i hårde ting uden klage, eller noget, så venter jeg med den tur! :)[/quote]

Du kan sjældent se på kattens adfærd, at der er noget galt med tænderne. Men dyrlægen kan ofte se det i munden på katten.

Må jeg spørge, hvilken dyrlæge du bruger i dag?

[quote=Vivi_Fletcher;313023]Du kan sjældent se på kattens adfærd, at der er noget galt med tænderne. Men dyrlægen kan ofte se det i munden på katten.

Må jeg spørge, hvilken dyrlæge du bruger i dag?[/quote]

Nej jeg ved godt katten skjuler at den fejler noget, hvis den fejler noget… Men jeg venter stadig med den røntgenfotografering.

Jeg bruger Himmerlev dyreklinik. Men skal skifte til jannuar, da jeg flytter til Amager. :slight_smile:

[quote=Carina p;313029]Nej jeg ved godt katten skjuler at den fejler noget, hvis den fejler noget… Men jeg venter stadig med den røntgenfotografering.

Jeg bruger Himmerlev dyreklinik. Men skal skifte til jannuar, da jeg flytter til Amager. :)[/quote]

Jeg har kun hørt godt om Himmelev.

Velkommen til Amager i øvrigt :slight_smile:

Jeg vil lige gøre det klart, hvis nogen har opfattet mig forkert, at jeg til hver en tid ville ofre alle mine penge på at gøre hvad der var bedst for mine katte.
Men som sagt, findes der også dyrlæger der ikke er helt til at stole på… :thumbdown:

[quote=Vivi_Fletcher;313032]Jeg har kun hørt godt om Himmelev.

Velkommen til Amager i øvrigt :-)[/quote]

Jamen de er skam også gode i Himmerlev :slight_smile: Ingen tvivl om det.

Tusind tak skal du have :stuck_out_tongue:

[quote=Carina p;313033]Jeg vil lige gøre det klart, hvis nogen har opfattet mig forkert, at jeg til hver en tid ville ofre alle mine penge på at gøre hvad der var bedst for mine katte.
Men som sagt, findes der også dyrlæger der ikke er helt til at stole på… :thumbdown:[/quote]

Selvfølgelig ville du det :slight_smile: Sådan har jeg det bestemt også - men som du siger, der er desværre nogle dyrlæger som er frække nok til at udnytte os som har den indstilling. Derfor er det altid i orden at være kritisk og søge en “second opinion” :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;312615]Klinikken på Amagerbrogade ville sandsynligvis anbefale udtrækning af tænderne.
En jeg kender havde to katte, hvor de ville rydde munden næsten helt på den ene og halvt på den anden.
Jeg kørte dem en tur til Skovlunde, hvor Stig kiggede på dem og synes den ene havde fine tænder, den anden ville han trække én tand ud. :thumbdown:
Og da de gik ned for at aflyse deres tid hos dyrlægen, bemærkede ejeren, at der på skærmen stod en minimumspris! -surrender (ejeren havde nemlig fået et overslag på omkostningerne)

Såeh … jeg tror helt sikkert det kan betale sig, at bruge en ordenlig dyrlæge![/quote]

Jeg har været ude for nøjagtig det samme med mine katte.:S Det kan være en rigtig god ide, at inddrage en anden dyrlæge.

Ja jeg fik det gjort ved Herning Dyreklinik, gav 3800 for det hele og har lige fået 2300 retur fra Dyrekassen DK, da der er tale om diagnosestillende behandling

MVH