Roskilde Dyrskue - hesteshow

Lidt hestebilleder fra en varm dag på Roskilde Dyrskue:hyp:

Det støvede temmelig meget, så det er ikke fordi alle billederne er slørede af fotografens dårlige øje :tihi:

Tak for fine billeder, er de fra lørdag aften?
Vi havde fået pladser på den røde tribune, min bedre halvdel’s firma er fodervært.
:slight_smile:

Fine billeder af lækre dyr - tak! :slight_smile:

Sikke gode bileder. Tusinde tak for kigget! :smiley:

Dejligt at se billeder der fra når jeg ikke selv kunne komme op og kigge. :slight_smile:

hvor er de fede…

Mona og jeg havde pladserne på modsat side lige ved hegnet… det var IMPONERENDE at se da de store racer var i galop … især shire-hestene var ærefrygtindgydende må jeg indrømme…

Fine billeder, tak for kigget…

(men stakkels da de to pintoer)

[QUOTE=danpia;610557]Tak for fine billeder, er de fra lørdag aften?
Vi havde fået pladser på den røde tribune, min bedre halvdel’s firma er fodervært.
:-)[/QUOTE]

Nej, de er fra i dag søndag :slight_smile:

Nu har jeg så lige selv siddet og kigget på billederne igen - og søreme, om jeg
ikke opdager nogle af vores venner blandt tilskuerne bag hestene :uha: :klapper:

[QUOTE=Eife;610601]
(men stakkels da de to pintoer)[/QUOTE]

Hvorfor stakkels?

Billederne er nødt til at være fra i dag - alle rytterne er jo til hest :tihi:

Dejlige billeder…jeg kan genkende nogle heste fra i går :slight_smile:

[QUOTE=Eife;610601].

(men stakkels da de to pintoer)[/QUOTE]

hvad hentyder du til? hvis man må være så fræk at spørge? :ups:

Dejlige billeder - tak for kigget :slight_smile:

Må ærligt indrømme, at jeg faldt lidt i staver over billederne af de store arbejdsheste som ridedyr, smukt:hjerte:. Jeg drømmer selv om at komme til at eje en Shire en dag, som skal være ridedyr - det har nok lidt lange udsigter, men det koster heldigvis ikke noget at drømme…

[QUOTE=Vivi_Fletcher;610635]Hvorfor stakkels?

Billederne er nødt til at være fra i dag - alle rytterne er jo til hest :tihi:[/QUOTE]

Den ridning der udføres på en del af billederne (og ikke bare pintoerne, det var bare lige dem jeg især studsede ved)… Ved godt det er en stresset situation, men det er godt nok ikke særlig skøn ridning, av min mund… og hvorfor er det dog de skal gå bag lod… Det lærer jeg aldrig at fatte…

Jeg kan betro dig, at det er mere end stressende for hestene - og lørdag var der en rytter, der blev smidt af, da der blev klappet.
Jeg forstår udmærket, hvis rytterne lige i disse situationer har lidt for godt styr på hestene - og jeg synes nu ikke de er stakkels på nogen måde.

Vivi - Nej, og du har sikkert heller ikke samme holdning til nutidens ridning som jeg har :wink:

Skønne billeder. Der er da et eller andet fascinerende ved sådan nogle kæmpe-heste :smiley:

[QUOTE=danpia;610557]Tak for fine billeder, er de fra lørdag aften?
Vi havde fået pladser på den røde tribune, min bedre halvdel’s firma er fodervært.
:-)[/QUOTE]

Arbejder han ved HC? :tihi:

Uhh os her …

Den store smukke hest :høhø:

[QUOTE=Blabl;610702]Skønne billeder. Der er da et eller andet fascinerende ved sådan nogle kæmpe-heste :smiley:
Arbejder han ved HC? :tihi:[/QUOTE]

Det har jeg gjort en gang :slight_smile:

Sikkert ikke - i hvert fald kan jeg komme i tanke om andre ting, jeg synes er mere synd end at gå under lod - som regel gør det jo ikke ondt på hesten.
Til gengæld har jeg utrolig ondt af en hest med en rytter, der ikke kan sidde i sadlen og derfor bumper den i ryggen - det må gøre ondt.
Og snakker vi ondt i munden, er jeg sikker på det er mere ubehageligt at gå med kandar end at gå under lod.

Men som du siger … vi har nok ikke helt samme holdning :wink:

Vivi - Jo, det gør ondt. For heste der går på den måde bærer groft sagt på skelettet fremfor musklerne beregnet til det, og ingen hest placerer i øvrigt normalt hovedet der, dvs. de er mekanisk pillet derind via bidet/tøjlen. Derudover så har heste der går med hovedet der altså ikke mulighed for at se ret meget - og derudover er studier der viser at nervesignalerne absolut ikke har godt af at gå i den fastholdte stilling… Mht bidet lagde du så tilgengæld mærke til alle de heste der gik med åben mund? Det er fordi det gør Ondt…

Men ja, dårlig balance er heller ikke behageligt for hesten på nogen måde…