Roskilde

Tillykke med de fine resultater :thumbup:

Jeg lå også ude i haven lørdag :ferie01:og tænkte på jer, have egentlig lidt ondt af jer for der var godt nok varmt :sveder:

[quote=Lord Byron;236578]weiiiiiiiii… ei hvor var det flot :thumbup:
Uni og jeg er meget stolte af bror-mand og søster-tøzen :puuuuust: sikken en weekend :wehuu:
håber du tager dem begge med til Albertslund så jeg kan se de smukke søskende:inlove:[/quote]

tusind tak…erbare så stolt

Jeg vil gøre alt for at komme, men skal finde nogen der kan køre inden om mig og tage mig med…

I skal da lige have et par fladsnude-resultater.

Lørdag var jeg afsted med Blå (Hindbærhatten) og Kalle. Blå fik sit CACIB og Kalle EX1, og BIV.:thumbup:

I dag havde jeg så Lulle, Kalle og Blå med.

Blå fik sidst sidste CACIB og er nu IC. :thumbup:

Kalle blev nomineret til BIS - men vandt ikke. Han fik dog 1 stemme…:rock:

Og så var lige Lulle - hun blev NOM og vandt BIS med alle dommerstemmerne…:wehuu::wehuu::wehuu:

Weeee gitte teløk med tøsen…og selvfølgelig også tillykke med de andre resultater… også til I andre

[quote=Jane;236389]Så er vi færdige for i dag. Bugatti var oppe mod en birma-hun til nom, og der var Karl Preiss ikke et sekund i tvivl om, at han foretrak birmaen. Han nominerede også en anden birma over en coon, da vi stod og ventede, så han er nok bare en birma-mand og så er der jo ikke så meget mere at gøre.

Jeg ville godt have haft en lidt grundigere bedømmelse af ham, men han havde åbenbart travlt med at blive færdig.[/quote]

Birma-mand vil jeg ikke kalde ham… har da en afart af en birma men jeg slog da en meget lækker brun birma kastrat pige til NOM idag.
Men hvis det er birmaer som har stået i pels og som har vist sig bedst frem/ været typemæssigt/standardmæssigt bedst er det jo dem han skal vælge.
I bund og grund er Birmaen OG ragdollen svære og opdrætte da vi arbejder med et hvidpletningsgen som gør det svært for os med perfekt kiler/ handsker (Birma) og omvendt v og hvide ben på ragdollen.

[quote=Vandoll;236762]Birma-mand vil jeg ikke kalde ham… har da en afart af en birma men jeg slog da en meget lækker brun birma kastrat pige til NOM idag.
Men hvis det er birmaer som har stået i pels og som har vist sig bedst frem/ været typemæssigt/standardmæssigt bedst er det jo dem han skal vælge.
I bund og grund er Birmaen OG ragdollen svære og opdrætte da vi arbejder med et hvidpletningsgen som gør det svært for os med perfekt kiler/ handsker (Birma) og omvendt v og hvide ben på ragdollen.[/quote]

Er fuldstædig enig. Det er så hamrende svært at lave en Birma og Rag show kat.

Jeg kan berette om min weekend:

Lørdag var begge hos Anne Veland, hun har set Celinea en del gange på scenen og stemt på hende hver gang (SKØNT)
Hun var meget imponeret af hende, hendes farve (som ses for sjældent mente hun) og hendes pels og ja stort set alt…
Hun fik sit CAPS og skulle tilbage til NOM og kæmpe og der stod vi med MCO og andet flot lækkert og sørme om hun ikke tog NOM (så både opdrætter og ejer er stolte)

Victor kom på bordet og hun var betaget, stor dreng af sin alder osv osv. han fik fine ord med på vejen og sit Ex 1. Nom var mod en masse store MCO og NFO og der var særligt en hvid NFO vi vidste var SUPERFLOT… men sørme om den ikk blev skilt fra og så stod det mellem en MCO og Victor… og han løb med NOM (puhha igen var der ikk langt til tårer)

Ingen stemmer på scenen men vi stod også imod svenske katte med ENORM pels… (drillede flere med vi måtte flytte til sverige)

Søndag var Celinea hos Karl Preiss og fik sit CAPS og sku tilbage til NOM som hun tog over en lækker brunmasket Birma som var med i opløbet om BIS lørdag.
Victor var hos Lone lund og det tog han i stiv arm, ex 1 blev givet og da nom sku igang sku han op mod en skovkat og en sibirier og som Lone sagde teknisk/standard mæssigt var sibirieren bedst men hun var nervøs for hans temperement og gav NOM til Victor… puhhaa…
Begge på scenen, Celinea fik 2 Stemmer men en svesk skovkat løb med sejren, fuldt fortjent med AL DEN PELS… og Victor tabte også uden stemmer men fuldt fortjent…

Også et kæmpestort tillykke herfra til alle, som fik flotte resultater med hjem fra Roskilde. Vi var selv lidt skuffede efter i dag. Ikke så meget fordi, vi ikke vandt (man kan aldrig forvente at vinde), men fordi vi syntes, at bedømmelsen af Bugatti i dag var ret overfladisk. Så vi kan desværre ikke tilslutte os koret af folk, der er begejstrede for Karl Preiss.

Vi var anderledes tilfredse med Veikko Saarela, som om lørdagen tog sig god tid til at nærstudere kattene og som også gerne bad folk stille sig, så publikum kunne se kattene, mens han “tegnede og fortalte”.

Men altså endnu engang tillykke med de flotte resultater til jer, der fik noget med hjem :ok::flag:

/Flemming

[quote=Vandoll;236778]Jeg kan berette om min weekend:

Lørdag var begge hos Anne Veland, hun har set Celinea en del gange på scenen og stemt på hende hver gang (SKØNT)
Hun var meget imponeret af hende, hendes farve (som ses for sjældent mente hun) og hendes pels og ja stort set alt…
Hun fik sit CAPS og skulle tilbage til NOM og kæmpe og der stod vi med MCO og andet flot lækkert og sørme om hun ikke tog NOM (så både opdrætter og ejer er stolte)

Victor kom på bordet og hun var betaget, stor dreng af sin alder osv osv. han fik fine ord med på vejen og sit Ex 1. Nom var mod en masse store MCO og NFO og der var særligt en hvid NFO vi vidste var SUPERFLOT… men sørme om den ikk blev skilt fra og så stod det mellem en MCO og Victor… og han løb med NOM (puhha igen var der ikk langt til tårer)

Ingen stemmer på scenen men vi stod også imod svenske katte med ENORM pels… (drillede flere med vi måtte flytte til sverige)

Søndag var Celinea hos Karl Preiss og fik sit CAPS og sku tilbage til NOM som hun tog over en lækker brunmasket Birma som var med i opløbet om BIS lørdag.
Victor var hos Lone lund og det tog han i stiv arm, ex 1 blev givet og da nom sku igang sku han op mod en skovkat og en sibirier og som Lone sagde teknisk/standard mæssigt var sibirieren bedst men hun var nervøs for hans temperement og gav NOM til Victor… puhhaa…
Begge på scenen, Celinea fik 2 Stemmer men en svesk skovkat løb med sejren, fuldt fortjent med AL DEN PELS… og Victor tabte også uden stemmer men fuldt fortjent…[/quote]

Super flot at begge dine katte kom på scenen begge dage. Det er sgu godt gået, selvom det ikke blev til nogen BIS’er i denne omgang. Konkurrencen på scenen var også benhård i begge klasser!

/Flemming

Tillykke til alle med de fine resultater :thumbup:

Tillykke med alle de flote resultater til jer alle sammen :thumbup:

I skal da også have lidt mco nyt.
Min lille caribian fik lørdag en ex2.
Søndag gik det dog noget anderledes, der fik hun cac og blev biv. NOM tabte hun dog til en skøn noget ældre norsk skovkat, nøj hvor stod den også flot i pelsen, det er bare for meget bikini tid for MCO her om sommeren

[quote=Mona Jensen;236280]Mette-pige fik sit certifikat.
Det var fint nok.
Frederik blev hjemme :slight_smile:

Men du godeste - så varm en udstilling, har vi ikke prøvet før. :ferie01:Der var ingen drinks - og solen skinnede kun udenfor.

Jeg hyggede mig med Ann K, Charlotte Oeh + Charlottes skønne tvillinger, Jane og Janes datter, Flemming og Jane.

Vi har lige sendt Jane og Flemming afsted.
Vi håber, at de får en Best in Show i dag til deres flotte Bugatti.

Også til lykke til jer andre med gode resultater både lø/sø.
Samt tak for venlige hilsner fra jer, som blev hjemme smiler[/quote]

Også tak til Lotte (Gugger) for hyggelige timer.
Lady-kram fra Mona

Stort til lykke til jer alle med resultaterne :slight_smile:

Fantastisk ækel varm weekend! Så varm, at jeg søndag sidst på eftermiddagen var tvunget til at lade stand være stand og sætte mig udenfor i ca 1 time - på det tidspunkt var jeg ganske enkelt dårlig og tror at det ville være endt galt, hvis ikke jeg havde fyldt væskedepoterne med ca 1 liter vand (gulpet ned på ca 5 minutter) og noget luft i skyggen :frowning:
Havde inderligt ondt af samtlige katte - og var lykkelig for at vide, at mine kunne ligge hjemme i løbegården…
Nå - de fleste katte så nu ud til at have det fint… og det var dejligt at opleve flere ejere tænke på velbefindende fremfor showstand og derfor bla sørge for våde poter, burkølere, vand på/bag ørerne og den slags :ok:

:)Alle ønskes TILLYKKE med de fine resultater, både lørdag og søndag:flag:

Knus fra Cats og Conni

[quote=Ann K;236995]Stort til lykke til jer alle med resultaterne :slight_smile:

Fantastisk ækel varm weekend! Så varm, at jeg søndag sidst på eftermiddagen var tvunget til at lade stand være stand og sætte mig udenfor i ca 1 time - på det tidspunkt var jeg ganske enkelt dårlig og tror at det ville være endt galt, hvis ikke jeg havde fyldt væskedepoterne med ca 1 liter vand (gulpet ned på ca 5 minutter) og noget luft i skyggen :frowning:
Havde inderligt ondt af samtlige katte - og var lykkelig for at vide, at mine kunne ligge hjemme i løbegården…
Nå - de fleste katte så nu ud til at have det fint… og det var dejligt at opleve flere ejere tænke på velbefindende fremfor showstand og derfor bla sørge for våde poter, burkølere, vand på/bag ørerne og den slags :ok:[/quote]

Tak fordi du tog dig så pænt af Uliex… han nød det vist:hjerte:

[quote=Mona Jensen;236978]Også tak til Lotte (Gugger) for hyggelige timer.
Lady-kram fra Mona[/quote]

Tak Mona - ILM . . . sku’ lige til at sige . . hva’ med mig - HULK . . :klapper:

Nå - men Tana og jeg var jo kun afsted om lørdagen og hun gik ned og surmulede med sit CACS - det første på vej til Surprime. Og så blev ventilatoren sat på buret, så hun kunne klare resten af dagen + lidt guf.

Det gik jo lidt bedre med lillebror Thjalfe (det store røde lokum) - LØRDAG fik han CAGPIB - NOM + een stemme på scenen :wehu:
SØNDAG fik han sit sidste CAGPIB og gik hjem som GIP - Grand Interrnational Premier

Lillesøster Tulle fik CAGPIB om LØRDAGEN og måtte nøjes med det i denne omgang - men
SØNDAG fik hun sit sidste CAGPIB og var nu GIP ligesom storebror . . . .men hun blamerede sig så lige med, at slå både en Skovtrold og en Bimse i NOM . . . fik dog ingen stemmer på scenen :wehu:

Hold op hvor er det bare lækkert, at ens killingekøbere kan gi’ den hele armen, når ens egen kat bare er skide sur og fornærmet :thumbup:

Og lige til slut et STORT Til Lykke til alle I andre og jeres flotte resultater

Alle ønskes tillykke med resultaterne.

Jeg fik en fin udtalelse på alle mine. Så jeg spørger stadig mig selv: “Hvem skal jeg beholde?”.

Varmt! Vi var i sauna fra vi kom til vi gik. Godt at katte kan tage megen varme.

Stort tillykke med alle weekendens resultater :slight_smile:

Jeg var kun afsted søndag, da jeg brugte lørdagen på at fejre bryllupsdag, i selskab med rigtig søde kattevenner :tak:

Anton var oppe hos Anne Veland som var meget begejstret for ham. Hun roste ham til skyerne og sagde flere gange at hans mønster var det de fleste opdrættere arbejdede på at få ind i deres racer :ok: Han klarede det rigtig fint og blev nummer 2 ud af 3 :wehu:

Qalla tog sin allerførste udstilling i stiv pote, og tiltrak sig en del opmærksomhed fra både medudstillere og publikum, og høstede en masse “Næææh” og “Nååårh” :thumbup: Hun var oppe hos Helene Reiter hvor hun snuppede ex1 selvom der var konkurrence fra Kristas killinger :slight_smile: Det var dog et lækkert ungdyr som snuppede BIV. NOM gik til en NFO killing som var 1½ måned ældre, og en hel del større :tihi:

Tusind tak til alle dem der var med til at gøre søndagen til en rigtig hyggelig dag :slight_smile:

Billeder kommer senere.

:thumbup::thumbup::thumbup:
Hey Alle tillykke med de mange gode resultater.
Og en stor tak til Darak, for en herlig udstilling, jeg nød at være i den store hal, og syntes at tingene fungerede, rigtigt godt.
Top katte showet om lørdagen var rigtigt godt, og det var dejligt at se så mange der havde taget deres topkatte med for at vise dem frem.

Jeg syntes det var en utroligt hyggelkig udstilling med godt stemning især om søndagen. Fik nok grint, røget for mange smøger uden for hvor der var en mere passende temp. End jeg fik leget udstiller… men jeg har jo også en Jean, der styre det med jernehånd.

Så det var først sent søndag jeg egentlig fandt ud af at Nyx er blevet champion, og biv - total begge dage. :wehuu::wehuu: IHHH er så stolt af lille Nyxemand. Som bare altid opfører sig som en ENGEL.

Mr. Orange fik sine første to capib og skal nu en tur til det store udland.
Han blev også nom om søndagen, og jeg nyder at se ham på scenen. Jeg kender min lille Orange… og jeg kan se han nyder det… og han belønner ofte med en hel uges Engel opførsel hjemme efter en tur på scene.-engel-engel

Nemo, fik to gange ex 1 og en nom om søndagen… men Nemo-Nemo er og blever Mor mega baby. Og jeg bliver altid ganske urolig når han skal på scene… stakkels baby.

Klatre -tøsen slap med skrækken begge dage, fik en ex 1 og tilbage til buret og tilfreds slappede af. Ogf fik helt nye lege dimser.-engel-engel

Nej en hyggelig dag, med masse af snakken,grinen og dårlig sort humor…:wehu::klapper::klapper: med mange som jeg nok ikke har haft snakket så meget med før… IKKK Heidi… gisp du har en fed humor kan kun gælde mig til næste show… så skal der bare ryges :muhaha::muhaha::muhaha:

Håber at jeg snart ser jer igen på næste udstilling.
Hilsen En ferie ramt engel mor.-engel-engel-engel