RSPCA's 2012 årsrapport for retsforfølgelse af dyremishandling

advarsel mod væmmelige fotos & historier - men også godt at se, at der gøres noget ved dyremishandling - at der gives fængselsstraffe og bøder

rapport - gå til side 42-43 for bare at se statistik - over antal sager, domme etc.
http://www.rspca.org.uk/webContent/staticImages/Flipbooks/prosecutions_review_2012/index.html

RSPCA har selv ansatte til at undersøge sager og de fører retssager mod dyremishandlere …man kunne ønske et lignende system herhjemme

:S

Jeg skal ikke ind og se noget som helst - sådanne billeder kan følge mig i dagevis.

Men det er godt, at det har konsekvenser at være ond mod dyr

En brochure på 44 sider med farvebilleder af vanrøgtede dyr og rapport om de udmålte straffe! Det er da ihærdige folk!

Det er en lidt gammeldags vinkel, de har til emnet. De siger, de bekæmper “cruelty” (= ondskab) mod dyr. Jeg tror, at de fleste tilfælde af vanrøgt skyldes manglende formåen eller indsigt, snarere end bevidst “ondskab”.

Og rapporten er fra deres “Prosecutions Department” (= retsforfølgelses afdeling). Jeg vil håbe, at de også har andre måder at “forebygge” på end at retsforfølge de “onde” mennesker.

Deres statistik over 3 år viser en stigning i antal domme. Er det et tegn på succes?

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1061038]En brochure på 44 sider med farvebilleder af vanrøgtede dyr og rapport om de udmålte straffe! Det er da ihærdige folk!

Det er en lidt gammeldags vinkel, de har til emnet. De siger, de bekæmper “cruelty” (= ondskab) mod dyr. Jeg tror, at de fleste tilfælde af vanrøgt skyldes manglende formåen eller indsigt, snarere end bevidst “ondskab”.

Og rapporten er fra deres “Prosecutions Department” (= retsforfølgelses afdeling). Jeg vil håbe, at de også har andre måder at “forebygge” på end at retsforfølge de “onde” mennesker.

Deres statistik over 3 år viser en stigning i antal domme. Er det et tegn på succes? [/QUOTE]

jeg er ikke enig i oversættelsen af cruelty = ondskab - ondskab er ‘evil’…

‘cruelty’ er ligegyldighed over for lidelse - eller endda glæde ved andres lidelse…på dansk vel mere grusomhed…og nogle af de sager som de har oppe mener jeg ikke selv med bedste pædagogiske briller på kan skyldes manglende formåen eller indsigt…det er mennesker som mangler noget grundlæggende ud over viden om hvordan man omgås dyr…

(cruelty ordbog opslag = mishandling, grusomhed, ubarmhjertighed)

at der er en stigning i sager - mon ikke det mere skyldes en stigning i dyremishandling…og at der er en stigning i domme - ja, det ville jeg da anse som en succes…for hvis ikke så ville det være en succes at folk kan mishandle dyr uden konsekvenser?

RSPCA laver mange andre ting end bare at retsforfølge dyremishandlere…

http://www.rspca.org.uk/home

og her kan læses om deres forbyggende arbejde